Nest van 14 pups (wegen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Nest van 14 pups (wegen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:49

Oef dat is wel enorm heftige kruising puppen en dan nog 14.... hopelijk vind je zoveel verantwoordelijke bazen!! Zal best een zoektocht zijn denk ik.

Wij gebruikten in de opvang altijd lint wat je kan halen op bijvm de wekelijkse markt bij zo'n naai kraampje. Van elke kleur hadden we een rol en soms ook met bewerkte bandjes. Zodra ze te steak gingen zitten deden we door knippen en nieuw bandje om. De ervaring leerde ons dat deze bandjes mits veilige knoop er in!! Veel handiger zijn dan puppen bandjes die trekken ze makkelijk los bij elkaar


dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:07

Honden die onder de RAD wet vielen qua uiterlijk en geen stamboom hadden werden afgemaakt als ze "ontdekt" werden. Nee er werd niet actief naar gezocht maar als asiel nam je ze niet aan omdat euthanasie enigste was wat je mocht doen als ze er werkelijk onder vielen. Werden ze op straat gevonden zonder eigenaar of hadden ze bijv. Een bijtincindent dan was het klaar....

HR hond moet kort aangelijnd en met muilkorf lopen op openbaar gebied. Gaan mogelijk zelfs in bepaalde gebieden niet meer welkom zijn. Tenzij stamboom honden van die rassen ;) geen idee of gebiedsverbod ook geldt voor honden met stamboom.
Maar tja laten we wel zijn.... hoeveel agenten lopen er met een chipreader op zak??? Oftewel als ik in zo'n gebied loop met gestroomde stafford reu en ik heb een stamboom bij van een gestroomde stafford reu van beetje dezelfde leedtijd laat ze dan maar eens bewijzen dat stamboom en hond niet overeenkomen. Immers chip kunnen ze niet af lezen en pasfoto zit er niet op ;)
Overigens denk ik dat het ook enkel geldt met FCI stamboom dus van de raad van beheer aangezien dat volgens mij de enigste echte officiële instantie is qua stambomen (maar dat kan ik verkeerd hebben)

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:03


dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:10

Nynke1 schreef:
Billy schreef:
Je weet trouwens dat, als de pups erfelijke aandoeningen krijgen, en jij niet kunt aantonen dat de ouders getest zijn, je kunt gaan dokken he.... je bent nl aansprakelijk voor het “produkt” wat je aflevert....


Vraag me zeer sterk af of dit waar is. Als pupkoper ben je je in dit geval bewust van het feit dat je een kruising koopt en of de ouders wel of, in dit geval, niet getest zijn. Daarbij vraag ik me echt af of je een fokker aansprakelijk kunt stellen. Garanties met dieren heb je nu eenmaal niet. Zou wat worden als veulenkopers 3 jaar later een fokker aansprakelijk gaan stellen omdat t beest een chip oid blijkt te hebben.


Het is waar! Zijn al zaken over geweest en gewonnen door de pup kopers. Zeker als een aantal puos dezelfde problemen blijken te hebben dan heb jij als de fokker een probleem en kun je flink betalen. En 14 pups is veel dus als er erfelijk iets fout zit kun je behoorlijk in de problemen komen. Gezien de rassen in de honden is het overigens ook nog eens heel reëel dat er heup en of elleboog problemen kunnen komen.
Nu testen heeft overigens 0 zin. Enkel testen als de honden volledig uitgegroeid en volwassen zijn worden als geldig geaccepteerd.

Voor wie dit niet geloofd kan zoek naar een probleem nest ik dacht van boerboels...

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 06:48

Smee__ schreef:
Maar dat vind ik dan toch wel dubbel. Zolang het niet verplicht is om de ouderdieren te laten onderzoeken naar erfelijke aandoeningen is het toch als koper een risico wat je zelf neemt om een pup te kopen met ongeteste ouders? Vind het eigenlijk best wel raar om daar dan een zaak van te maken. Dan moet je maar een puppy kopen van geteste ouders..


Dus als jij een tv koopt neem jij geen garantie en maak je sowieso geen gebruik van garantie omdat jij dat exemplaar gekocht heb dus als wr iets mis mee blijkt te zijn dan had jij niet goed op gelet bij de aankoop??

Pup is voor wet een ding he!! Jij als consument moet er blindelings op kunnen vertrouwen dat jij een deugdelijk product koopt. Ondeugdelijke producten mag men niet verkopen zonder een koper er op te wijzen.

En net als dat die tv een bepaalde periode sowieso bij kapot zijn kosteloos gemaakt moet worden heb je dat bij puppen ook.

Die boerboel ouderdieren waren volgens mij wel getest maar met 10 maanden leeftijd. Op verzoek vd rechter op volwassen leeftijd nog eens gerontgend en waar ze met 10 maanden goed in elkaar zaten was het op volwassen leeftijd bagger.

Daarnaast ging het niet op 1 pup. Aantal waren al ingeslapen en oudste is 3 jaar geworden??


Ik zou niet weten hoe sterk je als pup koper staat als TS bijv. Een wederzijds contract op stelt dat het gaat om een oeps nest van te jonge en niet geteste ouders en dat de kopende partij daarom zelf de gok neemt dat de pup qua erfelijke gebreken goed in elkaar zit en dat zij als fokker niet achteraf aansprakelijk gesteld kan worden.

Geen idee of je wettelijk gezien de verantwoordelijkheid die je hebt om een deugdelijk "product" af te leveren zo kan omzeilen...

Maar tja zou dit zelf nooit hebben laten gebeuren en al zeker niet gezien de kruising van beide ouderdieren en zou al helemaal geen ongeteste pup aan schaffen!

Daarnaast is de kans dat moeder uiteindelijk qua gewrichten niet oke is ook nog eens stuk groter door dit nest. Immers zelf nog in de groei en dan drachtig zijn en bevallen geeft enorme aanslag op het hele lijf.
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 23-01-18 06:57, in het totaal 1 keer bewerkt


dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 07:01

Amandavd schreef:
Ik snap wel wat Smee bedoelt. Ik vind zo'n dingen persoonlijk overkomen als, lekker makkelijk en goedkoop ergens een pupje halen maar als er achteraf iets mis mee is rennen we naar de rechter.

Maar uiteraard heb jij ook gelijk dierenfan.


Jep goedkoop is nu leuk voor de pupkopers. Echter straks speelt emotionele waarde ook mee dus kan een pup voor de eigenaar opeens vele malen meer waarde hebben. Gezien het geen kleine bedragen zijn ED en HD corrigerende operaties weet men dan de fokker weer te vinden. Zeker als men zelf van weinig rond moet komen en de orthopeed ze mogelijk wijst op dit stukje in de wet.

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Nest van 14 pups (wegen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:34

Uhmmm mams aan dieetvoeding??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chinas, SassyMoon en 99 bezoekers