Hamsters voor dummies

Moderators: xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Franciee

Re: Hamsters voor dummies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:42

Je kunt ook proberen om een tweedehands IKEA Detolf kast aan te schaffen. Dit is officieel een vitrine kast, maar met een deksel erbij en een goede ondersteuning kan hij ook prima als hamster hok dienen! Volgens mij zijn die 1.60 bij 43, dat is een erg mooie maat! Zoals ik al zei moet er wel een kastje onder, omdat hij anders onder het gewicht van de bodembedekking ( ik gebruik een mix van zaagsel, hennep en hooi) kan bezwijken. Voordeel van deze kast is dat hij uit elkaar gehaald kan worden, iets wat bij een aquarium niet kan. Het is best lastig om een aquarium van zeker 40kg te verplaatsen :=

Qua voer heb ik versele laga en bijna dagelijks iets extra's zoals meelwormen of groente. Een waterflesje of een bakje is denk ik afhankelijk van je eigen voorkeur.

Een loopwiel van 30cm is zeker belangrijk zodat de hamster met een rechte rug kan rennen. Verder zou ik qua spullen gewoon eens gaan kijken op sites zoals zooplus, drdknaagdierwinkel enzo. Probeer er wel rekening mee te houden dat een syrische hamster echt een stuk groter is dan een dwerghamster, ik heb me daar nog wel eens op verkeken waardoor ik nu twee huisjes heb waar hij maar net in kan :+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie