Wanneer sliep jullie pup door ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Wanneer sliep jullie pup door ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 10:15

Goedemorgen,

Ik was eens benieuwd naar wanneer jullie pup voortaan door sliep?
Waarom die vraag, nou omdat ik een beetje twijfel of ik het wel goed doe.

Mijn pup is nu 13 weken, eerste dagen sliep ik beneden bij de pup dus dan hoorde ik als hij eruit moest.
Na een paar dagen weer boven gaan slapen en had de wekker dan om de 2 uur staan.
Deze tijd steeds meer gaan verlengen, nu staat in principe de wekker om de 4 uur.
Maar toch wordt ik regelmatig wakker van gepiep, we gaan er dan uit en laten hem in de tuin waar hij ook echt moet plassen.
Soms een grote plas, soms een klein plasje.

Situatie vannacht:

23:35u: plassen voor het naar bed gaan, wekker om 3:45u gezet.
1:30u: wakker geworden van gepiep, dus eruit en hij moest inderdaad plassen, wekker weer gezet om 5:30u.
5:30u: pup moest weer nodig plassen
7:00u: vriend moest eruit heeft toen beide honden even laten plassen
8:30u: werd ik weer wakker van gepiep, pup moest weer plassen

Ik heb late dienst vandaag, vandaar dat ik nog kon blijven liggen ;)

Is dit gewoon normaal? Ik heb zelf namelijk alleen maar ervaring met een herplaatser.
En die kende weinig, maar zindelijk was hij wel, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Groetjes

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Wanneer sliep jullie pup door ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:22

Al onze akita's waren zindelijk toen ze met 8 weken van de fokker kwamen. In ieder geval sliep mijn huidige pup meteen door, zonder ongelukjes.

Haar laatste rondje liep ik rond 22 uur en dan ging ze er weer uit om 5 uur.

Onze shiba was een ander verhaal, die sliep niet door en nu 11 jaar later ) spookt ze nog steeds de hele nacht door het huis heen.

Het verschilt heel erg van hond tot hond.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Wanneer sliep jullie pup door ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:26

Vanaf t moment dat de bench op de slaapkamer stond, sliep ie hele nachten door. :)

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Wanneer sliep jullie pup door ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:28

Vanaf de dag dat we hem kregen. Hij was toen acht weken oud. Laatste rondje rond half twaalf en dan om half acht weer.

MyWishMax

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wanneer sliep jullie pup door ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:34

De ene vanaf de dag dat we haar kregen, de andere pas weken/maanden later.

Degene die echt niet doorsliep had ook vrij snel een blaasontsteking te pakken. Hij was denk ik wel een week of 18 voordat we er niet meer naast sliepen beneden(boven ging niet ivm hittegolf en 35 graden op slaapkamer), hij gewoon doorsliep en helemaal zindelijk pas met 7 maanden ofzo.

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:35

Onze Dobermann sliep na een paar nachten bij ons met 9 weken door en die eerste nachten waren meer onwennigheid dan heel nodig moeten plassen. Hij ging er voor het laatst uit als wij naar bed gingen, dus dat zal een uur of 11 geweest zijn en first thing als we er om 6 uur weer uit gingen :).

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:38

Hier ook vanaf begin om half 12 laatste rondje en om half 7 weer :)

Misschien kun je hem eens negeren als hij snachts piept? Mijn pup plaste ook altijd als ik hem buiten zette, ongeacht hoe laat het was.

Succes!

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Re: Wanneer sliep jullie pup door ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:42

Hier sliep de pup naast bed en werd dan wel eens wakker maar vond het dan prima als je even je hand erbij hield oid. Ze moest er nooit 's nachts uit om te plassen.
Misschien piept de pup om aandacht?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:42

Hier ook altijd doorslapende pups gehad.Als hij echt moet plassen zou ik hem laten checken op zijn blaas.Drinkt hij niet te veel water?

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Wanneer sliep jullie pup door ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:45

De eerste week ging ik rond 3 uur uit bed, om de pup te laten plassen.
En dan 's ochtends om zeven opstaan, en meteen de pup eruit natuurlijk.

Daarna sliep hij altijd door.
Maar beide honden slapen altijd op de slaapkamer, dus nooit last gehad van jankende honden etc.

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:46

Mijn 2 pups sliepen ook meteen door, ik had de eerste ook een tijdje naast mijn bed gehad en als hij piepte hield ik even mijn hand erbij en dan sliep hij weer.
Heeft je pup ‘s nachts ook water? Dan zou ik dan weghalen een uurtje voor de laatste keer savonds plassen, en pas in de ochtend weer geven.

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Re: Wanneer sliep jullie pup door ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:56

Mijn hond 1,5 jaar slaapt nog steeds niet door. Laatste rondje meestal rond 21u, en dan tussen 2:30 - 4:30 (mijn vriendin haar werktijden verschillen) maar dat red ze soms al niet. Sinds een jaar ook een kat, hier het voordeel dat het om een kleine hond gaat dus die past door het kattenluik. En daar maakt ze dus 's nachts ook gebruik van.

Echt tips of een ervaring waar je wat aan hebt heb ik dus helaas niet.
Maar wou dus aangeven dat sommige honden het na pup zijn ook niet een hele nacht op kunnen houden.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Wanneer sliep jullie pup door ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:59

Hier neem ik ze mee naar bed en dan slapen ze eigenlijk altijd direct door. Of nouja, van 23.00-6.00 uur.

speurneusc

Berichten: 5374
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:03

wij trainden de blaas altijd door de tijden steeds langer te laten worden snachts. De eerste paar dagen om de 2uur naar buiten daarna om de 3 uur en dan merkten wij al gauw dat er een beurt was dat we de pup wakker moesten maken om te plassen, dan verviel deze beurt de nacht er op en daarna sliepen ze van 12 tot 7 door. Heb aardig wat pups zindelijk gemaakt op deze manier, ik had ook pups om op te groeien de eerste periode voordat ze de training voor bv blindengeleide, en/of hulphond in gingen, buiten onze eigen pups prive of voor ons speurhondenbedrijf.

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:04

Die van ons was 9 weken toen we heb kregen.
Binnen twee weken zindelijk, maar wel regelmatig eruit natuurlijk.

Ik heb bijna 2 weken beneden met hem geslapen, 11 uur plasje, en vaak om 5 uur sochtends weer. Dit hield, nadat ik weer boven ging slapen (puppy beneden in de bench) nog een weekje of 2 aan. Langzaam bouwde het steeds langer uit :)

Nu is hij anderhalf, nog steeds tussen 10 12 uur laatste avondplasje (alhoewel hij nu vaker ook zit van ‘laatmaarzitten’), en dan wandel ik sochtends weer rond 8 uur, maar hij kan ook gerust tot half 10 lekker luieren in het weekend ;)

Dus ik zou zeggen, je pup is gewoon normaal, bij sommigen duurt het wat langer dan anderen. Jij kent je pup het beste en kan aan de hand daarvan oordelen of hij echt moet of om aandacht vraagt. Probeer het steeds wat langer uit te bouwen.
Maar gun je pup de tijd.

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:06

Mijn vorige hond vanaf dag/nacht 1 droog. Sliep de eerst week bij mij op bed (was bang dat ik anders niet wakker zou worden), daarna naar de bench verhuist op 3-4 meter afstand. Laatste rondje in het begin om 12 uur en dan om 6 uur eruit in de ochtend. En dat langzaam opgerekt.
Ik vraag me ook af wanneer en hoeveel jou pup eet/drinkt voor het laatst. Want als er zoveel geplast wordt, moet er ook veel gedronken worden neem ik aan.

Mijn volgende pup komt als het goed is dit voorjaar, dus dan gaan we het weer meemaken. Hopelijk weer zo'n makkelijke hond ;)

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:09

hier heb ik 3 dagen opgebouwd bij beide border collies. toen sliep ik beneden, eens ik boven sliep moeten ze doorslapen. Eerste nacht bij elk piepje eruit. volgende nacht bij elk piepje ze laten vwachten tot ze echt niet meer stopte met piepen (dit was vaak een uur na het eerte iepje dat ze gaven). 3e nacht sliepen ze bijna vanzelf door, tegen 5 uur nog gepiept, eruit gelaten en lapen plassen. erna nooit meer gpiep 's nachts gehad.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:11

Pas weken later. Kregen toen de tip om als ze piepte wel naar beneden te gaan maar pup compleet te negeren. Dus niks zeggen, uit de bench tillen (niet zelf laten lopen), op gras neer te zetten, plasje, optillen en in bench terugstoppen. Niks zeggen of aandacht verder. Het moet niet iets leuks zijn. Dit paar nachten volgehouden en toen 'sliep ze door'.

Mizora

Berichten: 18095
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wanneer sliep jullie pup door ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:15

1 van mijn honden sliep pas met ruim een jaar door. Daarvoor meldde ze zich vrijwel iedere nacht en op sommige soorten brok zelfs meerdere malen per nacht (die zakken zijn dus vlot weggegaan). S avonds natvoer van goede kwaliteit (Renske, Rocco of lukullus) of kvv hielp wel voor het vergroten van de kans op doorslapen. Voer maakt dus flink uit.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:18

Mijn shiba inu sliep meteen door met 10 weken.

Ik legde een puppypad bij hem voor een noodgeval maar die heeft ie miss hien 1 of 2 keer gebruikt.

Wel optijd eruit om half 7 om even te laten plassen en eten en dan sliep ie gerust nog even 2 uurtjes.

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:18

Ik heb er 1 van een jaar met zwakke blaas. Die doet soms snachts nog een plasje. Maar kan ik bij komen met de zwakke blaas. Als ze voelt dat ze moet moet ze ook direct
Haar zusje was met 10 week zindelijk

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:34

Beide honden mochten eerst in een bench naast het bed slapen. Nu ben ik een lichte slaper, dus was direct wakker als ze onrustig werden. Bij Damy ben ik toch wel een paar weken een paar keer moeten opstaan 's nachts. Toen hij naar de woonkamer verhuisde na twee weken, zette ik een wekker op zijn ritme (had altijd alles opgeschreven). Dat rekten we dan iedere 3 dagen wat op. Met een week of 5 sliep hij door.
Noa sliep na een week al door, maar die weigerde beneden te slapen. Ze kon gerust de hele nacht krijsen en Damy pesten. Met als gevolg dat Damy amper sliep en chago werd :(:) Dus Noa maar bij mij laten slapen en Damy beneden. Iedereen slaapt nu goed en is overdag uitgerust +:)+

Grappig detail: Damy was wel na een week al zindelijk, in de vorm dat hij het goed aangaf als hij buiten moest. Als wij de tijd en hem maar in de gaten hielden, nooit ongelukjes. Noa daarintegen is minstens een jaar onzindelijk geweest, frustratieplasjes, net nadat je terug bent van wandelen etc. Zelfs nu doet ze nog blijheidsplasjes, ik moet haar eerst naar buiten nemen voor ik gedag zeg :oo

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Wanneer sliep jullie pup door ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:25

Hier nog maar ervaring met 3 pups en alle 3 sliepen ze na een week, dus +/- 9 weken door.
Nr 1 sliep op bed, heeft me 3x gewekt door op te staan om te plassen. Verder altijd gewoon doorgeslapen van +/- 23.30 tot 7u. Volgens de fokker moest 8u perfect haalbaar zijn en dat is de eerste maanden de maximale lengte van mijn nachten geweeest.

Nr2 en 3 waren de laatste pups vh nest bij mijn vriendin en sliepen dus niet op bed. Maar gingen om 23.30 voor hun laatste plasje en daarna bench in. Rond 7.30u werden ze onrustig en was het lopen om ze buiten te krijgen, maar op 2 accidentjes na (net voor de deur :+ ) zijn ze altijd buiten geraakt.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:30

Hier duurde het ook een week en nog steeds zit er max 5 uur tussen onze uitlaat rondes ze kunnen het prima langer ophouden maar voor mij is dat een no go :) wij hebben hetzelfde als jou gedaan en dus uitbreiden karma sliep hier ook op de kamer.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:31

Hier maar ervaring met 1 pup, maar die heeft het eerste halve jaar veel problemen met haar darmpjes gehad, dus we zijn ruim een half jaar bezig geweest met meerdere malen per nacht uitlaten...