Help! Sneeuwklonten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Help! Sneeuwklonten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-17 13:40

Voor mijn maltezer Loena is het de eerste keer dat ze sneeuw meemaakt. En ze vind het prachtig! Het liefst is ze de hele dag in de sneeuw aan het crossen, probleem is alleen dat de sneeuw zich ophoopt in haar vacht.. Mijn oudere maltezer heeft daar geen last van want die is nooit echt dol geweest op de sneeuw.
Ik doe Loena nu al een truitje aan, hierdoor heeft ze op haar borst geen last meer van klonten, maar bij haar pootjes nog wel.
Heeft iemand de gouden tip zodat Loena zo veel mogelijk kan genieten van de paar daagjes sneeuw?
Het sneeuwmonster inclusief het probleem:

Afbeelding



DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-17 14:04

Jasje houdt inderdaad de klonten bij de borst en onder der buik tegen maar der pootjes zitten dan tot het jasje nog helemaal vol helaas.
Het probleem is ook niet echt het eruit krijgen want het is best makkelijk weg te spoelen met lauw water, alleen op een gegeven moment kan ze bijna niet meer lopen omdat het dan bij der knieholtes zegmaar helemaal vol zit. Tussen der tenen heeft ze ook niet zo'n last want dat is kort geknipt.
Heel der pootjes kort knippen is ook een optie alleen dat vind ik stiekem wel zonde dus probeer liever eerst nog wat anders.

Vaseline ga ik proberen! Sokjes durft ze helaas niet mee te lopen :')

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-17 10:48

Bedankt iedereen voor het meedenken!
Vaseline heeft goed geholpen, wij hebben die in een spray variant dus dat is makkelijk. Enige is dat ze dan nog wel in bad moet maar voor die paar dagen is het wel te doen.
De beenwarmers vond ik ook een goed idee, dus die gaan in de maak voor de volgende sneeuwronde :D

Britta31: Ik moet zeggen dat ik wel gehecht ben aan de vacht ja.. coupe lammetje is altijd een optie maar als ik een andere oplossing kan vinden liever niet :o

Gelukkig voor ons maar helaas voor Loena is de sneeuw weer helemaal weg, maar met der verjaardag gisteren heb ik der een sneeuwpop speeltje cadeau gedaan dus zo heeft ze toch nog iets :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 bezoekers