KNPV bijtpak voor vrouwen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

KNPV bijtpak voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 16:43

De titel zegt het denk ik al :+

Ik trek sinds een jaar regelmatig het pak aan op de club, maar ik begin het nu echt een beetje onder de knie te krijgen en sinds een aantal maanden laten ze de honden ook op mij stellen.

Nu heb ik vaak een frans pak aan wat wel fijn loopt maar eigenlijk zijn alle pakken die we hebben te groot.

Ik vroeg me af of er speciale pakken zijn voor vrouwen, hoorde dat die er wel zijn maar kan ze nergens vinden. Klopt het ook dat er speciale borstbeschermers zijn?

Op de club willen ze wel allemaal geld bij elkaar leggen om een pak voor me te kopen. Dus denk doe eerst hier even navraag voor we er een kopen :)

Alvast bedankt *D

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 08:08

Mlies schreef:
Kun je dat niet beter op een hondensportpagina vragen? ;)


Wist niet dat die er was ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 09:03

amies100 schreef:
Die maken ze bij Theuerzeit in Blerick, in alle mogelijke kleuren :D

Zal een verademing zijn als je een knpv pak aankan ipv een frans pak. Loopt wel moeilijker maar met het leer eronder voel je een stuk minder.


Ik ben al regelmatig bij Theurzeit geweest, fijn en goedkoop shoppen daar :D Maken ontzettend fijne halsbanden, staan ook regelmatig op wedstrijden en keuringen..

Hoop dat hun iets van borstbescherming op maat kunnen maken..
Heb nu een paar keer een knpv pak aangehad, inderdaad in de aanval fijner en minder blauwe plekken :+ Alleen alle pakken die we hebben zijn minimaal een maat te groot. Hebben een paar jonge honden die nog erg snukken en trekken en dan komt heel mijn schouder bloot. Mochten ze dan een keer overpakken heb ik geen bescherming daar.. Dus zal echt een oplossing voor moeten komen, wil geen ongelukken.

Maar weet ook dat als je een pak op maat laat maken de koste iets meer zijn dan als je een kant en klaar pak koopt. En ik wist niet of er toevallig speciale pakken voor vrouwen worden gemaakt.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 12:02

amies100 schreef:
Theuerzeit maakt maatwerk dus ik verwacht dat ze ook een passende borstbeschermer kunnen maken.

Maar als de jonge honden beginnen te trekken moet je de geleiders even aanspreken dat ze de hond goed begeleiden en meteen laten lossen als ze beginnen te trekken. Geen 1 pakwerker zit te wachten op een trekker...

Ze moeten zuinig op jou zijn als pakwerker ;) .


Daar heb jij helemaal gelijk in, gelukkig worden die honden dan ook direct gecorrigeerd, maar het ging me meer om het feit dat heel mijn schouder bloot komt te liggen als er een hond aan trekt. En we hebben veel jonge honden op het moment, en dan wil ik ze wel graag zo goed mogelijk kunnen helpen zonder ik iedere keer met het pak loop te klooien :+ .

En zuinig zijn ze zeker op mij, vandaar dat ze voor mij een pak willen halen dat me ook goed past. Ben ook van plan om uit eindelijk examen te gaan doen en eventueel op wedstrijden gaan staan. Heb de smaak goed te pakken :D

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: KNPV bijtpak voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 13:47

Ja kan helaas niet meer sporten met mijn hond.. Ze was niet goed op de foto's.
Dus tot ik een andere hond heb kan ik alleen maar met haar speuren(wat ze erg leuk vind en heel erg goed doet). Dus wil mezelf toch ook een beetje nuttig maken in de tussentijd. En ik leer er ontzettend veel van in het pak, helemaal met die jonge honden nu. En heb een fijne "instructeur" dus kom helemaal goed :)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: KNPV bijtpak voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 08:07

Bij ons op de club is het eigenlijk ook een beetje een ongeschreven regel, als je bij de club wil en je bent lichamelijk gezond, dat je dan net als iedereen af en toe het pak aan doet. Vind dat wel een goede regel want we hebben nu mannen in het pak die tegen de 60 jaar aan lopen. En ik wil hun graag zoveel mogelijk ontlasten (alleen die kerels zijn stront eigenwijs en trekken het toch aan :+ ).

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 10:38

Urona447 schreef:
Bij ons is het de regel dat je 1 keer het pak aandoet om te ervaren wat een hond doet en verder hoef je als vrouw daar niks mee te doen gelukkig.

Dus dan doe je 1 keer het pak aan en dan laten ze al meteen een hond op je stellen? Of laten ze de hond gewoon kort bijten?

Word ook zo vaak geroepen dat vrouwen het pak niet aan kunnen en dat t fysiek niet mogelijk is en te zwaar bla bla, vind ik onzin.

Vind dat er in de hondensport wat minder onderscheid moet worden gemaakt tussen mannen en vrouwen, zijn genoeg clubs hier in de buurt die niet eens vrouwen toelaten op de club.. Vind ik persoonlijk belachelijk.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 16:33

Urona447 schreef:
De hond bijt kort aan en dan is het klaar. Hier hebben ze wel gevraagd of ik het pak aan wil maar dat is niks voor mij helaas.


Ach bij ons lopen de bejaarde nog in het pak, ook niks meer voor hun, maar iemand zal het moeten aantrekken.. Maar waarom is het niks voor jou dan?

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 08:15

Urona447 schreef:
Omdat ik een gevoelige nek heb en daarnaast mij graag volledig op mijn hond wil concentreren. Bij ons op de club zie je vaak dat het ten koste gaat van het trainen met je eigen hond en we hebben momenteel twee pakwerkers die geen hond hebben en er veel plezier in hebben. Dan ga ik mij niet vrijwillig aanmelden.


Ik heb in juni al mijn schouderbanden afgescheurd en mijn sleutelbeen op 2 plaatsen gebroken, en ook ik focus mij volledig op mijn hond, maar als ik het pak aan doe op de club doe ik wel de voor oefeneningen met haar, en de persoon die mij helpt met mijn hond laat haar dan op mij stellen.

Maar ik snap het wel hoor, pakwerk is ook niet voor iedereen :) .

Nu kan ik helaas geen stelwerk meer doen met mijn hond, heb haar op de foto laten zetten en ze heeft een 8e lendenwervel die a-symetrisch staat en onder de andere wervel ligt. Dus moet nu heel erg gaan opletten met haar, dus niet meer springen en stellen dus geen certificaat met Fenix helaas :(

Maar geeft me wel meer tijd om nog meer ervaring op te doen in het pak :)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 11:28

Urona447 schreef:
Wat jammer maar dan wel fijn dat je zoveel plezier in het pak hebt! Bij ons is het eigenlijk wel de afspraak dat je de hond weg doet als hij niet goed is omdat wij echt honden africhten voor de verkoop.


:wow:
Niemand bepaald voor mij of ik mijn hond weg doe of niet :n
Ookal had ze 1 oor en 6 benen dan was ze nog niet gegaan (bij wijze van) .

Welke regio zit je eigenlijk?

Vind ook niet echt dat je zo'n regel moet kunnen stellen op een club. Het moet ieders eigen keuze zijn, en als iemand daar voor kiest is dat prima, maar het moet geen regel zijn vind ik.

Mijn hond vind speuren heel erg leuk en dat kan ze ook echt heel erg goed, ze leert ontzettend snel en is erg slim. Waarom zou ik zo'n hond weg doen? Omdat ze niet meer mag bijten?
Heb vanaf begin af aan gezegd ook tegen mensen op de club dat dit mijn eerste hond is en dat ik die nooit weg ga doen :). En er zijn mensen op de club die het wel hebben voorgesteld om haar ergens voor de bewaking neer te leggen, maar dat wil ik gewoon niet. Ze gaat lekker mee naar de club om te speuren en that's it..

Als ik straks een huis voor mezelf heb wil ik wel een nieuwe pup gaan halen een reu, en deze wil ik wel gaan verkopen als ik er een certificaat mee heb. Maar dan zal ik ook heel anders met die hond omgaan als met mijn teef nu. Daar heb ik me vanaf dat ze 4 weken oud was zo aan gehecht dat ik haar nu nooit meer weg kan doen..

@ Vilheide, ik ga volgende week naar theuerzeit. Veel goede dingen over gehoord :) En hun hebben nog nooit eerder borst beschermers gemaakt maar gingen even kijken of ze daar iets op kunnen verzinnen en dan willen ze iets op maat gaan maken.
Ook hebben we een compleet leder pak liggen wat me dus eigenlijk veel te groot is maar nog wel redelijk nieuw, en niemand doet dat pak ooit aan. Dus die nemen we mee en dan gaan ze kijken of ze die op mijn maat kunnen aanpassen. Op die manier hoeven we geen compleet nieuw pak te kopen, maar heb ik wel iets dat past :).

Ben blij met mijn clubje ze zorgen goed voor me :D .

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 13:45

Urona447 schreef:
Misschien heb ik het iets te direct gezegd maar het is dan eigenlijk niet de bedoeling om verder op de club te trainen. Dus dan zou je de hond bijvoorbeeld thuis laten en een andere hond kopen om mee te trainen.

Ik vind het geen rare regel, onze club heeft als doel goede honden af te richten voor de sport en als blijkt dat je hond voor dat doel niet geschikt is dan verdwijnt ie. Of dat nou bij je thuis is of de handel in gaat maakt niet zoveel uit.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik met dat idee mijn hond gekocht heb en hem ook zo opgevoed heb. Straks over 4 maanden is het spannend want dan moet hij gekeurd worden. Is hij niet goed dan gaat hij weg, jammer maar helaas.


Bij ons op de club traint iedereen voor de ph1, maar er zijn genoeg daar gelukkig genoeg mensen die ook speurhonden hebben afgericht en mij daarbij willen helpen :). Bij ons heeft niemand daar problemen mee, maar iedere club is natuurlijk anders.

Onze club heeft namelijk ook als doel om goede honden af te richten, en dan hoeve niet alleen maar ph1 honden te zijn. Zijn daar best veelzijdig in dus dat vind ik wel fijn :)

Ik heb nu sorteerbuisjes besteld en ga daar mee beginnen zodra ze binnen zijn, ben heel erg benieuwd hoe ze dat doet :D

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 14:07

amies100 schreef:
Veel knpv clubs houden er middeleeuwse regels op na... geen vrouwen etc etc...
Natuurlijk train je als club ervoor gezamenlijk om een hond naar de keuring te brengen, mocht dat onverhoopt niet gaan dan is dat jammer maar je kunt een clublid niet verplichten om een andere hond aan te schaffen....
Tegenwoordig zie je veel clubs die er naartoe werken om een hond te kunnen verkopen, deze honden krijgen vaak maar tussen de 360 en 400 punten op de keuring.... De kwaliteit is echt drastisch omlaag gegaan omdat handelaren toch geld willen geven voor een hond of het nu een laag certificaat is of met lof.
Waarschijnlijk kunnen ze wel iets doen voor je bij Theurzeit, super fijne mensen!


Bij ons is het een beetje gemengd, de een houd zijn hond na behalen van certificaat en de ander verkoopt de hond.. Bij ons is dat een beetje 50/50. Maar inderdaad is wel het streven om zo veel mogelijk punten te halen op de keuring, bedoel daar train je wel 2a3 jaar voor..
Word bij ons niet echt puur getraind om te kunnen verkopen, maar er word wel hard en goed getraind :).

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 16:09

Daarbij op de laatste keuring in Haghorst liepen 2 honden die op pijnstilling liepen door een blessure }:0 , sorry maar dat heeft niets meer met de sport te maken....[/quote]

Wauw :wow:
Vind ik dus echt niet kunnen, vind ook eigenlijk niet dat ze dat moeten toestaan op keuringen of wedstrijden.. Moet je op een paardenwedstrijd niet mee aankomen.
Snap niet dat sommige mensen het dan zo erg vinden om een paar maandjes te moeten wachten.
Heeft niets meer met sport te maken dat gaat dus inderdaad puur om de handel en niets anders!

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-17 08:24

Urona447 schreef:
Bij ons thuis word bij de aanschaf duidelijk een keuze gemaakt of het 1 werkhond of huishond word. De huishonden blijven voor het leven en de werkhonden gaan na het behalen van hun certificaat weg tenzij eerder blijkt dat ze niet geschikt zijn.


En ik heb die keuze ook gemaakt voor mijzelf, deze hond word een huishond. Volgende hond gaat wel na behalen van certificaat, maar daar kan ik mezelf dan optijd mentaal op voorbereiden. Heb nu al zo'n hechte band met mijn teef en moet er niet aan denken om haar weg te doen :)

Weet ook wel dat ik niet iedere hond kan houden, maar ik ken genoeg mensen die 2 afgetrainde huishonden hebben en een voor de verkoop.. Maar ik verkoop niet met het doel om veel geld te verdienen, dat is een bijzaak die leuk is meegenomen maar niet het hoofddoel :)

Club mag van mij best zeggen als de hond niet geschikt is dat ie niet meer mee mag trainen, omdat dat inderdaad zonde is van de tijd en moeite die je er in steekt. Maar je maakt toch zelf uit of je hem weg doet of niet ;) Moet je eigen keus zijn en niet die van een club, of vereniging.

Mijn hond is mentaal zeer geschikt alleen 90%kans dat ze verlamd raakt als ik door ga en dat risico wil ik niet lopen.. Dus moet zeggen dat iedereen er wel een beetje van baalt dat ze niet meer mee kan naar het certificaat, omdat ik er echt een nette lijst mee had kunnen halen. Maar haar gezondheid staat natuurlijk voorop.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: KNPV bijtpak voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-17 08:22


The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers