Welke rattenopvang?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Welke rattenopvang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 21:03

Omdat 2 van mijn ratten ouder aan het worden zijn ben ik langzaam opzoek naar 1 of 2 nieuwe ratten. Ik ben opzoek naar oudere ratten dus dacht ik aan een opvang.
Een aantal opvangen ben ik al tegen gekomen, maar de meeste zitten te ver weg.
Weet iemand iets in gelderland of omgeving?

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Re: Welke rattenopvang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 11:53

Niemand?

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Welke rattenopvang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:05

http://www.ratopia.be/opvangers/

Hier staat als het goed is best veel op. Maar als je echt opvangers wilt moet je misschien iets verder kijken dan Gelderland, ze zijn niet overal te vinden :)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:16

Verkeerd gelezen :+ Nevermind :')
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 28-11-17 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol
Berichten: 14846
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Welke rattenopvang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:18

Ze wil op zoek naar opvolgers lijkt me? En juist heel netjes niet rittens maar oudere een kans geven!

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:22

Ik weet niet of Zwolle te ver voor je is, maar daar zit dierenopvang Flappus... en die hebben soms ook ratjes "in de aanbieding". Op dit moment zijn alle ratjes weg, maar het kan maar zo zijn dat ze binnenkort weer ratjes hebben, kwestie van de website in de gaten houden dus. http://flappus.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:23

CharmingS schreef:
Uhm? Jij wil je ratten weg doen omdat ze ouder worden? Zijn ze nu niet meer goed genoeg dan?!

Zal mijn hond ook maar naar het asiel brengen want puppy's zijn veel leuker ;)


Je leest niet goed :D

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:25

Anoniem schreef:
CharmingS schreef:
Uhm? Jij wil je ratten weg doen omdat ze ouder worden? Zijn ze nu niet meer goed genoeg dan?!

Zal mijn hond ook maar naar het asiel brengen want puppy's zijn veel leuker ;)


Je leest niet goed :D


Nope haha inderdaad :') Heb mijn post al verwijderd.. Stomme ikke met mijn grote mond _O-

Anoniem

Re: Welke rattenopvang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:27

Het was wel een soort van schattig hoor CharmingS! En dankzij mijn quote voor eeuwig zichtbaar := := Sorry
Ik vind het een top idee van je TS. Maar ratjes worden toch helemaal niet zo oud dacht ik? (ik ben een leek he.....)

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Welke rattenopvang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:29

Ratjes worden helaas niet heel veel ouder dan 2, inderdaad. :(

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:32

Anoniem schreef:
Het was wel een soort van schattig hoor CharmingS! En dankzij mijn quote voor eeuwig zichtbaar := := Sorry
Ik vind het een top idee van je TS. Maar ratjes worden toch helemaal niet zo oud dacht ik? (ik ben een leek he.....)



Ja bedankt he :') Lesje geleerd, beter lezen dan reageren :P

Ik wil heel graag fretjes maar heb totaal geen verstand van die beesten :') Zijn die niet een beetje hetzelfde als ratten?

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Welke rattenopvang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:34

Hoe ver wil je maximaal reizen ? Ik kan wel even voor je na vragen. Zit inmiddels zelf niet meer in een rattenopvang maar ben jaren een dependance geweest van een ratten opvang.

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Welke rattenopvang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:51

@CharmingS, naar fretten heb ik grondig onderzoek gedaan toen ik ze nog wilde :P ze zijn bijna net zo aanhankelijk als ratjes, maar ook weer een stuk eigenwijzer. Ook zijn het carnivoren, dus eigenlijk ook wel een soort mini-katten.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:53

Eventueel marktplaats?

Offtopic: fretten vind ik een combi tussen ratten en katten. Superleuk, maar stinken enorm :D

MagicMuffin

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-04-11
Woonplaats: Friesland

Re: Welke rattenopvang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:08

http://www.rattenpootjes.nl/ in Apeldoorn hoor ik goede verhalen over. Hebben het op het moment erg druk dacht ik. Mocht ik ooit nieuwe ratjes halen wil ik daar heen gaan :)

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Welke rattenopvang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:23

Rattenpootjes. Zeker. :j

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Welke rattenopvang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:31

Marktplaats lijkt me de meest logische oplossing. Daar barst het van de mensen die van hun dieren af willen, vaak nog gratis ook inclusief toebehoren

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Re: Welke rattenopvang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 14:13

Heel erg bedankt! Ik ben niet per se opzoek naar ratten in gelderland, dat is meer een idee van waar ongeveer. Helemaal naar friesland rijden bijvoorbeeld is dan te ver. Ik heb niet echt een idee hoever het max kan zijn.
Marktplaats ben ik zeker ook in de gaten aan het houden, maar ik dacht als er nog opvangratjes zijn die een nieuw thuis zoeken kan ook voor een opvang kiezen :D

Anoniem

Re: Welke rattenopvang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:24

Rattenpootjes kan ik ook alleen maar aanraden, de eigenaresse is een ontzettend lieve vrouw met een enorm hart voor haar dieren. (En toevallig ook nog een Bokker!)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:17

Lynnepinny schreef:
@CharmingS, naar fretten heb ik grondig onderzoek gedaan toen ik ze nog wilde :P ze zijn bijna net zo aanhankelijk als ratjes, maar ook weer een stuk eigenwijzer. Ook zijn het carnivoren, dus eigenlijk ook wel een soort mini-katten.


Denk dat mijn herder ze gaat killen :Y) Hoorde dat je er ook goed mee kan jagen, lijkt me wel leuk om te doen :) Hoop dat ik snel mijn eigen huisje heb en dan eens verder in verdiepen.. Sorry voor mijn offtopic post :+