Hoe lang kan een hond in de kou zitten?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Hoe lang kan een hond in de kou zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 21:20

Wij krijgen komende weken een logeer hondje. Super gezellig natuurlijk :D
Ik ben alleen nog even aan het nadenken over de planning en waar ik hem wel of niet naar meeneem.

Ik ben meestal een groot deel van de dag op stal (niet aan huis). Voor de hond zou het het gezelligste zijn als hij dan mee gaat natuurlijk. Maar ik geef ook wel eens een paar uur les. Dan is het niet handig als hij om mij heen blijft dralen, dus dan zou ik hem graag even in de schuur willen leggen. Daar komt voor hem een matras op een pallet, dus wel van de koude vloer af.
Maar hij kan dan niet veel bewegen om warm te blijven. Zal hij het dan niet te koud krijgen?

Het gaat om een golden retriever. Bij zijn eigen huis is hij ook veel buiten, maar dan wel met veel bewegingsvrijheid. Kan me voorstellen dat dat makkelijker warm blijven is.

Ik kan op internet weinig vinden over temperatuur verschillen die een hond aankan en zeker icm stilzitten. Ik ga het sowieso de eigenaren nog vragen als ze hem brengen, maar weet niet of zij het weten aangezien hij bij hun niet opgesloten zit buiten en altijd weer naar binnen kan en rond kan lopen buiten.



_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Hoe lang kan een hond in de kou zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 07:53

Bedankt voor jullie reacties en tips :) Klinkt alsof ik me niet echt zorgen hoef te maken.

Het is echt een oude schuur zonder stroom, dus geen verwarmde ruimtes om hem in te leggen.
Ook hebben we geen boxen met stalbedekking.
De deken is wel een goede tip idd! Hoop dat hij slim genoeg is om erin te kruipen :) Een eigen dekje gaat hem niet worden voor die paar weken. Die zijn best duur en hij gaat dat thuis nooit meer dragen.
De auto is niet handig denk ik, wij hebben echt een hele kleine kofferbak. En een veilige plek heeft hij bij mij toch nog niet.

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 12:15

Super dan gaan we het gewoon proberen!
Net twee matrassen gratis opgehaald van marktplaats en bij de zeeman goedkoop hoeslakens en een dekentje gescoord :D

Plek op stal. Heb er zelf ook even gelegen, het is echt uit de wind en best te doen. Mocht het toch te koud zijn doe ik hem idd een trui aan (slim idee!) Of ik hang er een zeil boven zodat het nog beschutter is.

Afbeelding

Plekje thuis

Afbeelding

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 17:14

Majabeestje schreef:
Dat komt wel goed hoor! Behalve die kat, dat wordt een issue :+


Haha ze kennen elkaar ;-)
De hond leeft thuis ook met kat, en deze kat vindt het alleen maar gezellig. Meer zielen meer vreugd denkt ze alleen maar. Onze andere kat vlucht naar boven denk ik, daar kan de hond niet komen.

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 15:28

Bedankt allemaal voor de complimenten :D ik ben ook het blijste van allemaal dat ik oppas mag zijn, dus moet ik er ook wel goed voor zorgen.

Hij is aangekomen :)
Vindt het allemaal wel nog erg spannend. Maar begrijpt wel wat zijn plek is en ligt lekker naast me. Komende paar uur maar even lekker acclimatiseren.

Kan ik me in de tussentijd mooi afvragen hoe ik ga zorgen dat ik iedere keer dat ik moet werken niet van boven tot onder onder de lange golden haren zit :+

Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Facebook en 38 bezoekers