Welk ontvlo/ontworm/antiteek/anti oormijt schema hanteren?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 01:37

Jeetje wat een gedoe. :=
Wel een interessant topic!

Wij hebben twee binnenkatten. Ontworm ze twee keer per jaar omdat ik heel veel buiten ben, en dat is het eigenlijk wel. :')

Toevallig hebben ze nu last van oormijt, dus ben daarvoor aan het zalven. Zal dit evt. later ook alleen doen als ze klachten hebben.

Vlooien controleer ik ze geregeld op, maar preventief ontvlooien vind ik persoonlijk onzin. Helemaal omdat ze toch niet buiten komen. :)

Toby =^.^= Mara



Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:57

Maartje1990 schreef:
Lisette0 schreef:
Jeetje wat een gedoe. :=
Wel een interessant topic!

Wij hebben twee binnenkatten. Ontworm ze twee keer per jaar omdat ik heel veel buiten ben, en dat is het eigenlijk wel. :')

Toevallig hebben ze nu last van oormijt, dus ben daarvoor aan het zalven. Zal dit evt. later ook alleen doen als ze klachten hebben.

Vlooien controleer ik ze geregeld op, maar preventief ontvlooien vind ik persoonlijk onzin. Helemaal omdat ze toch niet buiten komen. :)


De oormijt is dus bij mij ook alleen maar omdat het "toevallig" in hetzelfde middeltje zit. Als ze oormijt hebben zou ik de stronghold 2 maanden achter elkaar geven. Maar misschien is de stronghold voor jou wellicht voor nu ook een optie ipv zalf? Is ideaal gewoon druppels in de nek en je neemt dus ook meteen wormen en vlooien mee.

Stronghold ken ik wel, had inderdaad ook nog gekund.
Maar ben bij de dierenarts geweest en die gaf de zalf mee, dus prima. :P
Als ze het zalven echt niet toe zouden laten had ik naar Stronghold gevraagd. Hoewel de oudste er wel een drama van maakt win ik uiteindelijk toch. :D

Voor als ze het weer krijgen heb ik Otimectin besteld, dat hoeft maar één keer per week toegediend te worden. En is zonder recept en ongetwijfeld veel goedkoper dan Stronghold, haha.

Toby =^.^= Mara

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antgillya, Googlebot, Mjelleke en 30 bezoekers