Supplementen spieropbouw hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Supplementen spieropbouw hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:45

Gezien het een hond betreft, ga ik er vanuit dat hij al een relatief eiwitrijk dieet krijgt. Als je toch wil gaan supplementeren, zou ik eerder kiezen om iets te geven voor de artrose te verbeteren. Een pijnvrije hond gaat meer bewegen, dan eentje die stram is en pijn heeft.
Creatine of gamma-orizanol werken alleen bij voldoen (kracht)training.

There is beauty in everything, even the things that scare us.


petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Supplementen spieropbouw hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:19

Tja spieren zijn eiwitten, dus als je opbouw wil heb je goede bouwstenen nodig en stimulatie/training nodig. Supplementen maken alleen verschil als aan deze vereisten voldaan wordt.

Gezien het type brok zou je kunnen gaan kijken naar brokken met een hoger vlees percentage. Ikzelf ben alleen thuis in graan-, rijst en gevogelte vrije brokken. Zelf heel tevreden van Wolfsblut hebben ook een heel breed gamma.
Maar Orijen, acana, taste of the wild zijn ook vrij hoog in vlees of vis percentage

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Supplementen spieropbouw hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:15

goh sommige honden kunnen niet tegen teveel eiwitten en zie dat ook bij mijn eigen honden. Belangrijker is dan om voer te kiezen waarbij het eiwitpercentage niet te hoog ligt, maar wel voornamelijk afkomstig van spiervlees en niet "dierlijke bijproducten" en granen (bevat ook eiwitten, maar minder goed verteerbare en met andere AZ-samenstelling dan dierlijk).

Ruwe as zijn toch vnl je mineralen/zouten?

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:45

Goh, denk niet dat je mijn voerpatroon als maatstaf kan gebruiken, gezien ik brok combineer met kvv en mijn keuze gegroeid is uit het feit dat ik een allergisch exemplaar heb en eentje dat bij teveel eiwitten oorontstekingen en haaruitval krijgt. Dus keuze is beperkt.

Momenteel voer ik 1 maaltijd brokken van Wolfsblut, zij hebben een groot gamma maar voor mijn honden komt alleen de Down under en wild pacific in aanmerking. (even gespiekt respectievelijk 23 en 26% ruw eiwit).
De 2de maaltijd is vlees (rund, konijn, vis of lam) aangevuld met gekookte groenten en aardappelen en extra olie. Eerder het omgekeerde: groenten met wat vlees :+ als ik meer vlees of brok geef krijgen ze huidproblemen en zonder de extra groenten en aardappelen blijven ze niet op gewicht.

There is beauty in everything, even the things that scare us.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Druif_01, IASCrawler, Kimmie235 en 96 bezoekers