Herder sloopt ineens alles

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MyWishMax

Berichten: 25254
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:30

Ik gok inderdaad stress en ga mee met Goof. (En geen oordeel over relatie, ik sliep binnen no time bijna elke dag bij vriend, nu man haha) Ze is ook nog jong en nog maar net begonnen met volwassen worden.

Even over een hele andere boeg, ik heb een reu die vaak sloopt. Krijgt genoeg uitdaging en beweging, is weinig alleen thuis. Gaat net zoals jouw hond bijna altijd mee als ik weg ga. Toch heeft hij het af en toe 'nodig' om iets te slopen. Als ik hem niks geef, dan gaat zijn kussen in de kennel er aan, de dekens in de autokennel of noem maar op. Nachthok zitten bij ons op de randen ijzeren strips op, maar daarvoor vrat hij het nachthok ook op. Terwijl hij regelmatig kluiven kreeg, BARF at dus ook flink moest knagen met eten.

Ik geef hem dus regelmatig lege keukenrollen, toiletrollen, kartonnen dozen, noem maar op. Bij hem lijkt dat te werken, het sloopt lekker en hij blijft van de rest af. Heel soms pakt hij wel ineens weer iets, bij stress is het idd erger.

Ik zou dus én kijken of je af en toe ook rust kan geven van de Rottweiler. Dat ze even bij kan komen van alles. Misschien ook even kritisch kijken of je niet te veel doet nu qua trainen, nu ze de rust niet meer pakt. En misschien kijken of je haar kan verleiden tot iets slopen wat jij aanbiedt, als zij dat fijn vindt.

EDIT: Nog even vraagje, je werkte eerst fulltime op een stal waar ze mee mocht. Werk je daar nu nog of heb je ook een andere baan waar ze niet mee mag? Hier wordt mee gaan en dan in de auto of kennel zitten meer gewaardeerd dan alleen thuis blijven, ookal zien ze me bij beide niet. :+ Zou ook nog een extra reden kunnen zijn?

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training



MyWishMax

Berichten: 25254
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Herder sloopt ineens alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:12

Botten enzo helpen hier niet om het slopen tegen te gaan, dat is anders vindt hij. :+ Maar goed, zij heeft dus wel spullen die ze kan en mag slopen, maar kiest voor iets anders.

Moet ze toevallig ook niet bijna loops worden?

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

MyWishMax

Berichten: 25254
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:19

Nou, schijnzwangerschap zou dan wel kunnen,even snel gerekend. Daar kunnen ze raar van gaan doen :+ (Zal ik je niet vertellen dat onze jongste teef de 1e paar keer om de 4 maanden loops werd O:) haha)

Tieme; de trainingen die TS doet zijn zwaar qua denkwerk, dat is 3 keer per week, daarnaast nog speuren als ik het goed begrijp. Ik zou juist met zo'n jonge werkhond niet nog meer in het denkwerk gaan zitten, omdat die moeite kunnen hebben met rust pakken en je ze toch echt heel zwaar aan het werk zet 3 dagen in de week, naast het speuren.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

MyWishMax

Berichten: 25254
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:49

Het gaat niet eens om het 'werkhond' zijn, maar wel een stukje karakter. Dit type herders willen nu eenmaal veel regelen, waardoor het in een groep wel eens kan botsen als dat niet goed opgepakt wordt. Daarnaast moeten ze echt leren om hun rust te pakken en niet door te draaien in de kop. Het wordt een probleemgeval als er geen uitdaging is, maar veel mensen vergeten dat het ook een probleemgeval kan worden als er te veel uitdaging en geen rust is. Bij de meeste opvangen die ik ken/zie is die rust er niet. Er is altijd actie/leven.

Er is ook gewoon veel verschil in karakter en dat is gewoon niet altijd maakbaar. Waarom zou dat karakter bij een werkhond wel ineens maakbaar zijn en bij andere types moet je er rekening mee houden dat het er in zit?

Ik heb 2 werklijnen en de ene kan qua sociaal zijn makkelijk in een dagopvang, als zij niet zo enorm overprikkeld zou raken, omdat ze uit zichzelf geen rust pakt. Zolang er leven is, blijft zij doorgaan. Type dat zich doodloopt als je haar niet verplicht stopt. De ander is zolang er geen actie is vanuit mij echt de meest luie hond die je kan bedenken en zou zich in zo'n dagopvang niet laten opnaaien. Maar die heeft geen behoefte aan vreemde honden en al helemaal niet aan vreemde mensen. Bovendien hebben zij beide echt geen enkele intentie om naar iemand anders te luisteren. := En zijn ze beide niet welkom bij uitlaatservice hier in de omgeving

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, dalena, Hobbyhorse, kiwiwitje, thequeensmum en 166 bezoekers