Visolie voor de hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Visolie voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 17:55

Voor mijn bijna 8 jarige hond met HD ben ik op zoek naar visolie. Hij krijgt al chrondotine en glucosamine, maar ik heb begrepen dat visolie ook kan meehelpen bij de remming van het HD proces.

Ik woon in Spanje en heb hier capsules gekocht die ik toch erg prijzig vond, zoals alle natuurlijke en homeopatische middelen hier. :)
Aangezien een vriend van mij iedere 6 weken voor 10 dagen naar NL gaat, en hij graag wat meeneemt zoek ik dus naar visolie die in Nederland te koop is. Het maakt mij niet uit of het capsule of vloeibaar is. Graag hoor ik merken, hoeveelheid, prijs en natuurlijk de ervaringen! :D

Vast bedankt! :)

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Visolie voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:03

Zelf bestel ik ze gewoon bij zooplus, zalmolie. Geloof 1 liter kost 15 euro oid?

Mijn honden hebben een betere vacht, betere ontlasting en mijn oude hond lijkt sneller te herstellen na een lange wandeling.

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:08


Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Re: Visolie voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:12

Ik geef Doils Joint, fijn spul, zuinig in gebruik.
Visolie wel in koelkast of vriezer bewaren :-)

JMH

Berichten: 180
Geregistreerd: 18-10-10
Woonplaats: Gaasterland

Re: Visolie voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:20

Ik geef Effektri (https://www.effektri.com/product/omega-3-dog/), superspul! Niet alleen visolie maar ook extra antioxidanten eraan toegevoegd en mijn hond eet het zonder problemen, los of over het voer. Wat Hypericum zegt, ook Effektri in de koelkast bewaren. Flesje kost 18 euro en ik doe er ongeveer 2 maanden mee (5ml per dag)

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:22

in Spanje is wel vrij makkelijk aan gewone zalm te komen toch? Zou dat op het menu erbij geven als toevoeging visolie (omega 3 en 6)

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:24

Doils heeft een gehalte werkzame stoffen waar volgens mij geen ander merk aan kan tippen. Mijn 11-jarige boxer met HD, spondylose, artrose en een geopereerde knie krijgt het al jaren en als ik een tijdje stop, verslechtert hij vrij snel. Werkt voor hem dus duidelijk goed!

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Visolie voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:27

Hier bevallen de capsules van pharmahorse erg goed, eigenlijk beter dan de zalmolie die we eerder gaven.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 18:31

Dank voor alle tips tot nu toe! Ik ga alles bekijken. :)

speurneusc schreef:
in Spanje is wel vrij makkelijk aan gewone zalm te komen toch? Zou dat op het menu erbij geven als toevoeging visolie (omega 3 en 6)

Bedoel je vers of uit blik? Vers is lastig aan te komen en als het er is niet te betalen bijna. Diepvries is ook zeer fors aan de prijs, dan zijn mijn huidige capsules goedkoper. Uit blik is wel te doen eventueel, moet er alleen een eind voor rijden want alleen Lidl verkoopt dat hier. Dan is groot inslaan een optie. Hoe zit het met tonijn uit blik? Dát is wel goedkoop hier! :)

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Visolie voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:33

Tonijn is juist mager, dus dat schiet op het omega 3-gebied niet op.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 18:46

Mizora schreef:
Tonijn is juist mager, dus dat schiet op het omega 3-gebied niet op.

Ah, kijk, weer wat geleerd. :)

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:16

nee vers is juist belangrijk, dan zit je niet aan de kust bij spanje. Dan is capsules goedkoper.

bestellen via internet?

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Visolie voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 20:04

Nou, ik woon op een eiland. :+ Maar zalm komt hier gewoon niet voor. :)

Over internet bestellen ga ik niet doen. Zoals gezegd: mijn vriend neemt met plezier spullen voor me mee, dus eventueel besteld hij indien het online winkel wordt. :)