Kat over de rooie door vlooienpipet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Kat over de rooie door vlooienpipet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 07:18

Eens in de maand moet onze gecastreerde kater (1 jaar) een vlooienpipetje tegen vlooien en teken. Nu is dit een lastig karwei omdat onze kat dit sinds een paar maanden om de een of andere reden totaal niet leuk vind. Zodra je hem op schoot neemt en in z'n nekje begint te aaien begint hij te blazen en te grommen en als ik niet oppas dan haalt hij ook uit. De vorige keer heb ik dit samen met mijn vriend gedaan, dit was geen succes omdat hij hem niet goed vasthield en hij weg kon komen. En deze keer probeerde ik het zelf en vervolgens haalt hij mij helemaal open. Ik heb hem 'tegen zijn zin' vastgehouden omdat de verpakking al open was en voordat ik hem weer te pakken heb, ben je een halve dag verder. Ik heb doordat hij zo tegenwerkte maar een handoekje over z'n kop gedaan en het vervolgens op het haar i.p.v. op de huid aangebracht, wat eigenlijk niet de bedoeling is.

Ik vind het zo lastig dat het zo'n 'ding' is geworden, terwijl het voor een kat toch helemaal niet zeer doet om dit spul aan te brengen? Is er iemand met een oplossing |( ? Misschien een ander middel of bijv. een tablet?

Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Kat over de rooie door vlooienpipet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:22

Volgens mij kan het ook met een pil.

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Kat over de rooie door vlooienpipet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:26

Comfortis tabletten

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Kat over de rooie door vlooienpipet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:27

Tablet of bravecto pipet, die werken 3 maanden.

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:27

Saresto vlooien en teken band?
Werkt dus ook tegen teken

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:28

Hij kan zekernwel reageren op de pipet. Onze ene kat wordt half kaal als hij een pipet krijgt van advantage. Geef ik hem stronghold, is er niks aan de hand. Ze kunnen heel sterk reageren op de werkzame stof.

Ik zou bijv. Comfortis proberen. En dan gewoon in wat lekkers verstoppen.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Kat over de rooie door vlooienpipet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:43

Dafromen krijgt de mijne een program injectie. Die verandert ook in een leeuw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:44

Mijn kat haaaat het ook. De geur vooral. Van sommige merken word ze ook misselijk en begint flink te kwijlen.
Je zou tabletjes kunnen proberen maar dat is ook niet altijd makkelijk..

Anoniem

Re: Kat over de rooie door vlooienpipet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:50

Van Comfortis pillen moeten mijn beide katten overgeven. Meestal binnen een half uur. En bij de ene kat is het toedienen van een pil praktisch onmogelijk.
Heb nu seresto banden. Werken perfect!!! Ontwormen doe ik met profender, is wel een pipet, maar als ik snel genoeg ben dan gaat het goed. Ik wacht altijd tot ze diep liggen te pitten. Beetje kriebelen in het nekje en dan razendsnel toeslaan met het pipetje :D . Mijn ene kat loopt dan de rest van de dag tegen me te blazen en grommen als ik langs loop :') :')

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Kat over de rooie door vlooienpipet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:00

Die pipetjes bijten erg in de huid. Die van mij kreeg er echt korstjes van. Als ik zo'n pipetje al open brak was kat al weg. Hierna ook erg boos. Geef nu ook comfortis. Dat gaat hier gelukkig goed. Maar naar mijn idee zijn die pipetjes voor mijn kat te pijnlijk en kan hij niet goed tegen.

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 08:04

Ik wist niet dat het wel pijnlijk voor de kat was.. ik kon me wel voorstellen dat hij voelt dat er iets moet gebeuren en dat hij zich daar gewoon tegen wil verzetten.

Ik word er soms zo hopeloos van. Meneer kat is tegenwoordig heel snel op z'n tenen getrapt, als je iets te lang aait dan begint z'n staart al weer te zwiepen en dan is hij gewoon boos. En dan met zo'n vlooienpipetje, oren plat naar achteren en blazen en krabben. Met borstelen ben ik ook al gestopt, want dat was na een minuut ook onmogelijk. Ik voel me soms een hele slechte kattenbaas ;(

Hij moet volgende week een keer naar de dierenarts voor zijn inentingen.. ik ben nu al bang dat hij de dierenarts vreselijk gaat verwonden. Dan zal ik trouwens ook vragen naar tabletjes, want die krijg ik wel naar binnen (hetzij met wat lekkers).

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Kat over de rooie door vlooienpipet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:19

Je bent geen slechte kattenbaas maar je hebt gewoon een kattige kattenkop. ;)

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Kat over de rooie door vlooienpipet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:27

Die van mij gaan ook op de loop zodra ze het doosje van de vlooienpipeten uit de la zien komen.
Vooral mijn ene kat doet alsof ze vermoord word. Maar nu moet ik erbij zeggen dat ze sowieso een dramaqueen is en wel vaker kan doen alsof ze vermoord word. Als je haar op wilt pakken om te knuffelen en zij heeft daar geen zin in bijvoorbeeld.
De andere kat is daar makkelijker in.

Katten hebben gewoon een behoorlijk karakter.
Ze zeggen niet voor niets een hond heeft een baas, een kat personeel.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Kat over de rooie door vlooienpipet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:31

Ik zou eens kijken naar een vlooienband, die blijven vaak 8 of 10 maanden werken, dan hoef je er niet zo vaak mee bezig.

En tja, katten zijn eigenzinnig en eigenwijs, daar kan je niet zoveel aan veranderen. Maar ik moet zeggen dat mijn poes in het begin ook niet aanhankelijk was, maar dat het met de jaren heel erg is veranderd. Niet te veel willen van je kat, als ie iets wil dan komt ie vanzelf wel :)

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:32

Heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom je je kat iedere maand met die rommel zou 'behandelen'? Wat heeft dat voor meerwaarde?? Het is vieze, chemische troep die je iedere maand op zo'n lijfje smeert...

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 08:38

Rindin schreef:
Heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom je je kat iedere maand met die rommel zou 'behandelen'? Wat heeft dat voor meerwaarde?? Het is vieze, chemische troep die je iedere maand op zo'n lijfje smeert...


Omdat onze kat hier is gekomen als kitten met vlooien en ik deze vervolgens door mijn hele huis had.. daarom wil ik graag voorkomen dat, nu hij buiten loopt, niet meer vatbaar is voor vlooien. En daarnaast, omdat het een buitenkat is, om teken tegen te gaan (en die heeft hij niet meer gehad sinds ik dit spul gebruik), het is namelijk ook een strijd om die te kunnen verwijderen bij hem.

Heb jij een betere manier? Want dan hoor ik het graag :)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Kat over de rooie door vlooienpipet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:39

Zoals ik al zei: een vlooienband. Daar zitten echt hele goede tussen!

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kat over de rooie door vlooienpipet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:41

Let met een vlooienband wel op wat voor middel daarin zit. Sommige zijn echt verouderd en gewoon nog meer troep dan de nieuwere, en werken niet tegen teken zoals jij ook zou willen.
Ga dan voor de seresto band. 7-8 maanden geen omkijken naar vlooien en teken :)) Werkt echt ideaal, heb het zelf bij mijn hondjes ook :D

Tink89
Berichten: 2932
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Kat over de rooie door vlooienpipet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:47

Maar een band voor een buitenkat? Zit daar dan wel een veiligheidssluiting/elastiek aan? Anders kan hij zichzelf ophangen...

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 08:47

Opzich ben ik wel voor een band, hij heeft zo nu en dan wel eens een bandje om dus dat zou geen probleem moeten zijn. Neem ik mee in de opties :j

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:47

Ja bij de seresto band zit er een beveiliging in die breekt bij een bepaalde kracht.. Ben je wel de band kwijt, maar je kat, of hond, leeft dan nog wel :)) Is echt een fijne band

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:49

Rindin schreef:
Heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom je je kat iedere maand met die rommel zou 'behandelen'? Wat heeft dat voor meerwaarde?? Het is vieze, chemische troep die je iedere maand op zo'n lijfje smeert...


En wat voor wonderlijke oplossing heb jij dan wel niet om van de vlooien af te komen.

Vlooienmiddelen zijn allemaal uitgebreid getest voordat ze op de markt komen, uitsluiten dat er een dier op zal reageren kan je nooit. De huidige werkzame stoffen zijn gewoon veilig in gebruik voor 99,9 procent van de katten. Net zoals medicatie voor mensen voor 99,9 procent veilig is

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:54

Je hebt ook spul om door het eten te doen, van Beaphar.

Één van onze katten wordt ook helemaal gek van de pipetten. Toen zijn we dit gaan gebruiken en dat werkt heel goed! We geven hem een half zakje natvoer met de spul er door heen geroerd en als het op is, de andere helft voor de lekker :)
En het is knuffel veilig :)

Misschien is dat een mogelijkheid?

https://www.huisdierplein.nl/kat/anti-v ... 0_P702395/

Edit: link toegevoegd

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:02

robert45 schreef:
Rindin schreef:
Heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom je je kat iedere maand met die rommel zou 'behandelen'? Wat heeft dat voor meerwaarde?? Het is vieze, chemische troep die je iedere maand op zo'n lijfje smeert...


En wat voor wonderlijke oplossing heb jij dan wel niet om van de vlooien af te komen.

Vlooienmiddelen zijn allemaal uitgebreid getest voordat ze op de markt komen, uitsluiten dat er een dier op zal reageren kan je nooit. De huidige werkzame stoffen zijn gewoon veilig in gebruik voor 99,9 procent van de katten. Net zoals medicatie voor mensen voor 99,9 procent veilig is


Hier worden ze pas behandeld als het nodig is. En wonder boven wonder hebben wij nooit vlooien. Ik wil die chemische bende niet op m'n katten en als ik m'n dieren aai wil ik het ook niet op mij.

Zoals gezegd hebben we er 3, waarvan 1 Maine Coon. Hij is de enige die enorm veel last van teken heeft (minimaal 10 per dag in het hoogseizoen). Dat is voor ons uiteraard reden om hem te beschermen: hij heeft een Saresto band om in de zomer. Werkt perfect! Dus als je per se bescherming wilt, dan zou ik daarvoor gaan.

Tink89
Berichten: 2932
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Kat over de rooie door vlooienpipet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:35

Mijn katten werden wel periodiek ontwormd (want die zie je gewoon niet altijd) en verder alleen ontvlooid/gepipet als ze buiten kwamen in het zomerseizoen.