Insecten en krioelbeestjes praat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Insecten en krioelbeestjes praat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 19:10

Hey allemaal

Ik vind insecten zelf heel interessant. En ik vind het ook altijd leuk om verhalen van anderen te horen over hun ervaringen met insecten.

Ik weet dat heel veel mensen ze niet prettig vinden. Ik ben nergens bang voor, behalve spinnen.

Een paar dingen van mezelf wat ik weet is dat ik eens door een hommel ben gestoken, wat echt veel pijn doet. En ook eens door een wesp. Ik ben pas geleden ook gebeten door bedwantsen. Voordat ik dat ontdekte, wist ik niet eens dat ze bestaan :')
En ja, dazen en muggen natuurlijk :j
Ik herinner me nog een keer op de fiets dat ik toen gestoken werd door een daas. Echt waar. Als je wakker bent, en hij steekt je, doet dat echt pijn.
En ik heb ooit eens meer dan 50 muggenbulten in één avond gescoord :')
Dat jeukte enorm.

Ik ben iemand die nooit beesten vermoord. Er zit nu bijvoorbeeld een mug in mijn kamer, en die heeft me vannacht ook gestoken en heel eventjes zitten irriteren met haar gezoem, maar ik laat haar lekker zitten :')
Als er ook een wesp om me heen zit te zoemen. Boeit me ook niet zo heel veel. Alleen als ze te dicht bij mijn hoofd komen, of op me gaan zitten. Maar dan raak ik alsnog niet in paniek. Vandaag toen ik in de winkel stond, kwam er ineens een wesp op me zitten. Omdat ik dat niet zag, en alleen voelde schrok ik me dood :')

Ik heb laatst ook doodleuk een grote groene libel op mijn been gehad. Die bleef lekker zitten zo. Nouja, ga je gang.

Ik vind het ook leuk om insecten te bestuderen. Vanmiddag heb ik bijvoorbeeld gezien hoe een spin een vlieg ving, en toen gif inspoot. Spinnen zijn eigenlijk hartstikke intelligente beestjes, en heel handig :j
Dingen als zien hoe een bij honing verzameld, vind ik ook interessant. Ik vind sowieso alles met natuur en dieren heel interessant. Zelfs spinnen. Al ben ik er bang voor :')

Het ergste voor mezelf is dat ik niet weet waarom ik bang ben voor spinnen. Ik heb die angst gewoon _O-

Ik ben benieuwd wat jullie van insecten vinden, en wat jullie verhalen en ervaringen zijn ermee :j

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Insecten en krioelbeestjes praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:20

Leuk topic! Ik maak zelf ook nooit beesten dood als die mij 'lastigvallen'. Behalve dazen bij de paarden. Ik schrik meestal wel van insecten als ik zie opeens zie zoals een spin ofzo maar dan kan ik er wel gewoon naar kijken en verplaatsen.

Ik weet niet of je ook fotos mag plaatsen? Maar ik zag vorige week deze rozige sprinkhaan en die was ook erg gaaf! Ik weet nog niet wat voor soort het is?Afbeelding

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:28

LilChar schreef:
Leuk topic! Ik maak zelf ook nooit beesten dood als die mij 'lastigvallen'. Behalve dazen bij de paarden. Ik schrik meestal wel van insecten als ik zie opeens zie zoals een spin ofzo maar dan kan ik er wel gewoon naar kijken en verplaatsen.

Ik weet niet of je ook fotos mag plaatsen? Maar ik zag vorige week deze rozige sprinkhaan en die was ook erg gaaf! Ik weet nog niet wat voor soort het is?[ [url=m/byqEbh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een van de vele soorten Veldsprinkhanen (Acrididae). Die roze verkleuring komt af en toe voor, en is voor zover ik weet niet beperkt tot één soort.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 19:46

LilChar schreef:
Leuk topic! Ik maak zelf ook nooit beesten dood als die mij 'lastigvallen'. Behalve dazen bij de paarden. Ik schrik meestal wel van insecten als ik zie opeens zie zoals een spin ofzo maar dan kan ik er wel gewoon naar kijken en verplaatsen.

Ik weet niet of je ook fotos mag plaatsen? Maar ik zag vorige week deze rozige sprinkhaan en die was ook erg gaaf! Ik weet nog niet wat voor soort het is?[ [url=m/byqEbh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw die is mooi :j