Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 12:24

Sinds een maand of ander half terug ontdekte in een wondje in de hals van mijn hond. Gaf niet veel aandacht gebeurt wel vaker.

Maar aantal weken later werd het erger en vond ook op andere plekken, in zn lies, plekjes ervan.

We hebben het geschoren en bleek meer te zijn dan wat we dachten. Dus naar de da gegaan en hydrocortiderm gekregen.

Hond heeft niet veel jeuk maar wel iets! Ze dacht hotspot.

Het bleef aanhouden en erger worden dus weer naar de da gegaan, dit keer was er een vakantie da.... die vond het niet op hotspot lijken gezien het droog is en niet al te veel jeuk. (Ze vond het een broertje van de hotspot, een huidbacterie ofzo ze was niet heel duidelijk erg vervelend)

Dus antibiotica gekregen voor een week en dan zou het over moeten zijn. Hij krijgt t nog 2 keer maar ik vind elke keer weer nieuwe plekjes!


Afbeelding

Afbeelding


Oksels, liezen, onderhals, en nu ook onderbuik in de buurt van zn navel.
Labrador

Wie herkent dit? Het is droog, schilverig, af en toe jeuk maar niet constand.

[o]


PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 12:32

Ik dacht zelf aan ringworm, schimmel idd.

Er is geen huidschraapsel afgehaald. Maar als we er weer naar toe gaan leg ik dat zeker voor.

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 12:47

Palmera schreef:
Ik vind het best bijzonder dat ze antibiotica voorschrijven zonder te weten wat die hond mankeert.
Hoezo resistentie kweken? :roll:

We hadden haar voorgelegd dat het hotspot is. Dit omdat dit ons de vorige keer door de normale da werd verteld. Maar dat het droog is en wel jeuk maar niet extreem. Daarom vond ze het geen hotspot maar een huid bacterie.

Maar je hebt wel gelijk hoor. Ook een fout van mij dat ik een schraapsel niet als idee gaf.

Daarnaast vond ik der een rare vrouw. Sinds de arts weg is die het al jaren deed zit er enkel rare zweverige alternatievelingen. Ze wilde ons ook suplementen verkopen terwijl we ons daar niet in konden vinden (en nog duur was ook)

Het werd overgemomen door een goede vrouw maar die was snel weg. Al weten we waar zij nu zit en zitten eraan te denken om naar haar toe te gaan gezien die wel weet waar ze over praat.

[o]


PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 12:58

Ik denk zelf ook ringworm. Maar... heb hier nog 2 hele mooie staffords die niets hebben. Zelf ook geen rare plekken

De vakantie da zei ook als het niet aanslaat, kom terug.

Denk dat ik terug kom maar naar die waar we een goed gevoel bij hebben

Hydrocortimerm is een creme.
De pillen die we hebben is: cefabactin

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 13:13

Beetje gek maar kan ik deze producten zelf kopen? Dan kan ik dit altijd nog proberen voordat we voor de 3e keer naar de dierenarts gaan

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 13:55

Wilde net lamisil kopen maar vond het prijzig gezien de hoeveelheid en hoeveel ik zal moeten sprayen/smeren. Ik zal der per dag of 2 erdoor heen zijn.


Ben benieuwt of nog iemand het herkent en evt tips heeft. A

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 06:25

Goeie tip annepaardoes.

Zoe, hij heeft er wel jeuk maar niet extreem zoals ze kennen bij hotspot. Welke symptonen heeft een hond nog meer als hij cushing heeft? Ken alleen bij paarden.

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 07:55

Daar heb je gelijk in.

Iemand rade mij aan calendula te smeren om het te genezen

En om de troep van de da hit t lichaam te halen appelazijn?

De calendula kan maar de appelazijn?.... ik doe enkel waar ik mijgoed bij voel! En wie weet gaan we zo wel naar de da hoor :)

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-17 20:32

Helaas wordt t erger ondanks dat de oude plekjes weer genezen. Morgen gaan we terug naar de da en dan neemt ze inderdaad een huidschraapsel. Vandaag zaten ze helaas vol.

Ben heel benieuwt... hij heeft er veel last van, likt er veel aan, niet leuk om je beestje zo te zien!

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-17 21:04

Ringworm ga ik morgen zeker naar voren brengen en kijken wat ze daarop zegt.

De wondjes genezen uit zichzelf en de hydrocortiderm helpt ook wel.

Hoe het haar terug groeit kan ik je niet vertellen. Hij heeft zoveel haar dat ik de plekjes niet meer kan vinden (sommige) als er geen korst meer op zit. Dan moet ik hem op zn rug leggen alleen dat vind hij niet fijn want de stafford is dan jaloers en zit er met der neus boven op waardoor hij zich niet prettig voelt.

Zijn lies is nu overduidelijk niet goed. Echt rode plekken en door t likken zitten er korstjes op.

Morgen weten we of het ringworm is of niet.

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-17 21:18

Krijgt al een aantal jaar het zelfde voer. Kjen. Koid geperst rijst met kip

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 06:05

Heel aardig lepeltje! Maar wacht vanmiddag eerst af bij de da. Ik laat het jullie weten misschien is de uitkomst wel interessant '

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 16:07

Zo, we zijn geweest. 3 dingen op kweek gezet. Schimmel, huidschraapsel en haren. Morgen weten we 2 kweken en over 2 weken weten we het van de schimmel.

Nu gelukkig geen troep mee gekregen en we mogen weer smeren met de hydrocortiderm.

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 17:17

Jip heb je gelijk in.

Daarom gaan we nu toch honingzalf smeren gezien de vurigheid er gister ook mee afging. Idd vanwege de troep die we anders erop smeren. En we maken daarmee de huid dun en dat is precies wat nu niet slim is

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 11:23

Afbeelding
Dat onderste plekje is wat anders. Dit is een foto bij zijn lies

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 15:14

Eerste kweek is er. Geen mijt of bacterie.

Is hotspot een bacterie? Dan is het iedergeval geen hotspot (zelf niet aan de tel gehad)

Maandag weten we er nog 1

Ze willen als we nog niets weten (of het is een schimmel wat we over 2 weken weten) pretnison geven.....

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 15:55

Een allergie had ze het ook over ja. Zou heel goed kunnen weet alleen niet waarvan natuurlijk

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 16:16

Fanatiek is een groot woord maar hij ligt er wel 1 keer per week of 2 weken in. En dan pootje baden, niet zwemmen.

Nu overigens niet. 2 weken geleden voor t laatst

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 17:36

Hoofddorp.

De da had er ook over dat als ze het niet wisten we naar een dermatoloog konden gaan.

Dat wisten we idd van de hydrospul en we smeren het nu ook niet

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wie herkent dit? Ronde 'wondjes' bij hond in lies, hals etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 18:37

Nou zeg dat wel! Zou mooi zijn als t ringworm is.... riep ik al direct toen ik t voor het eerst zag maar de rest dacht van niet.

Zelfs de da twijfelt eraan omdat ze de jeuk niet erbij vind passen.

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-17 17:52

'Helaas' is het ook geen schimmel.

Dit betekend dat we nog steeds niets weten maar ondertussen zit zijn buik weer helemaal vol. Arm beest.

Da wilt prednison geven maar dat willen we niet.

We hebben cbd olie en dat gaan we nu geven voor zn immuun en ontsteking. Hoop zo dat het werkt...

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-17 19:59

Lepeltje, we willen hem nu eigenlijk niet nat maken. Of is dit smeerbare zeep :P

Allergie is nog het meest logisch. Hij krijgt koud geperst rijst met kip brok al een jaar of 5/6...
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik mijn ouders er waarschijnlijk niet van kan overtuigen dat het wellicht aan de brok kan liggen. Dat zou een dingetje worden.

Daarom willen we eigenlijk ook geen pretnison geven...

Ik geef wel sinds 2,5 maanden traumeel druppels. Daarna (week of 2/3) later teerste plekje gevonden. Zou het hier zomaar aan kunnen liggen?.... het is wel homeopatisch en er is voor zover geen bekentheid dat het huidreacties kan geven.

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-17 20:16

Heb je gelijk in. Zak zelf kopen uiteraard geen probleem. Heb alles voor hem over natuurlijk!

Dankje voor je link ga ik zo lezen.

Moet ik opzoek gaan naar een zak zonder graan kip en rund... valt veel af dan

Edit, zoals ik zeg ze geloven niet dat t aan het voer ligt.

Wel dat t een allergie kan zijn.

Ze denkt aan omdat we hem hebben gewassen met groene dreft. Maar dat zou dan na 2 maanden toch wel ondertussen herstelt moeten zijn? Of heb ik dat mis

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-17 17:01

Update voor de geïnteresseerde en mezelf.... het zit er nog steeds. Het geneest en komt weer op een andere plek terug. Nu weer een plek die op zn boven been zit buitenkant.

We zijn nu 3 keer naar het strand geweest waar die ook heeft gezwommen. Mn ouders willen geen ander voer en overwegen toch pretnison te geven maar dan de helft...

Afbeelding

Jammer dat ik zo weinig kan doen qua ander voer bijv. Als we nu eens wisten wat het was..

[o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 13:59

Update.... we hebben hem alsnog een kuur prednison gegeven. Wat een hel, arm ding had zóón dorst!! Het werd wel beter en was bijna weg.

Tot vandaag... zojuist achter gekomen dat heel zn oksel en lies weer vol zit |( gele spul is honing zalf

Afbeelding

Afbeelding

Jullie hadden t over allergie voor voer?

Ik wil het nu gewoon proberen ander voer en koop zelf de zak. Maakt me niet uit wat ze zeggen.

Welk voer raden jullie aan? Hij krijgt nu kjen , koudgeperst rijst met kip. Tips?? Wel een brok soort geen vers vlees! Dit merk heeft ook lam en zalm. Zal overgaan op lam ook een idee zijn? Dan krijgt hij iedergeval geen kip meer.


Edit, ik kan mij heugen dat we hem hebben ontgift toen we over gingen op dit voer. Dit deden we met vers vlees? Iemand bekent mee? wellicht dat ik dit eerst moet gaan doen bij hem en daarna over moet gaan op een ander brok soort??

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, SemrushBot en 34 bezoekers