Pups..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Pups..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 23:15

Hallo lieve mensen die de moeite nemen mijn topic aan te klikken.

Mijn vader en zijn vriendin willen een pup voor mij kopen,ze zijn wezen kijken in belgie maar daar waren ze allemaal ziek.

Weten jullie nog leuke nesten te zitten of betrouwbare plekken om een pup te halen.

Het ras is voor mij niet een ding. Ik vind alles eigenlijk leuk zolang hij maar groter als middelmaat is of middelmaat. Ik vind huskies en herders etc enorm leuk ook bonte honden.. en het moet een teefje zijn ..

Kunnen jullie mij helpen zie door de bomen het bos niet meer.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:29

Wat wil en kun je de hond bieden qua training, uitdaging, beweging enz. Hoeveel moet de hond alleen zijn? Wat zoek je in de hond qua sociaal zijn naar mens en dier. Is de hond enigste hond/huisdier? Wil je de hond overal mee naartoe gaan nemen en ook in openbaar vervoer enz enz enz.

Husky's en herders een enorm verschil qua gemiddeld karakter en qua wat ze willen en nidig hebben

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 23:35

dierenfan schreef:
Wat wil en kun je de hond bieden qua training, uitdaging, beweging enz. Hoeveel moet de hond alleen zijn? Wat zoek je in de hond qua sociaal zijn naar mens en dier. Is de hond enigste hond/huisdier? Wil je de hond overal mee naartoe gaan nemen en ook in openbaar vervoer enz enz enz.

Husky's en herders een enorm verschil qua gemiddeld karakter en qua wat ze willen en nidig hebben


Ik snap je punt zal er even op reageren.

Situatie is nu ze zal met andere twee honden te komen lopen maar de ene is al oud dus ze eindigen over een tijd met zijn tweeën.

Ik wil er minimaal echt elke dag mee gaan hardlopen of fietsen of iets straks maakt niet uit wat voor ras hij zei is. Alleen zijn hoeft zei dus niet ;) ik wil een hond die sociaal naar de onze is en naar de mensen is waar ik van vind dat het nodig is > zal ook ooit mee uithuis gaan en dan liever wel waakzaam moeten zijn. En wil haar graag veel overal mee naar toe nemen.

Huskys en herders een enorm verschil dat weet ik maar ik vind ze allebei geweldig en heb er ook ervaring mee altijd een mechelse herder gehad en vrienden een husky.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Pups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:52

prutsmuts ook husky's en herders en een labrador x rottweiler haha. Wat jij wil doen kan bij beiden. De herder zal alleen meer samen met jou willen werken en doen en de husky meer zelfstandig en voor zichzelf wat willen doen over het algemeen. Ik zou echter niet op uiterlijk een pup aanschaffen maar op karakter aanleg en ras of kruising.
Daarnaast NIET naar een broodfokker gaan. Zoek dan beter een leuk nestje bij een particulier en let goed op hoe de pups zijn en verzorgd worden en ook hun moeder.

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:54

Het klinkt alsof je vader bij een broodfokker is geweest, haal daar aub geen pup vandaan!!

Heel goed dat je met de hond veel wilt gaan sporten etc! Een hondenschool is ook zeer aan te raden, zeker bij de rassen die je nu aankaart.

Je moet even goed googlen naar erkende fokkers van de desbetreffende rassen, maar dan kan het wel zijn dat ze niet direct een nest of beschikbare pup hebben.

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Pups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 00:00

Als je een fokker gevonden hebt, check dan even de volgende dingen: 06-nummer van de aanbieder, kijk of de aanbieder andere rassen verkoopt, kijk of de ouders zijn getest op erfelijke afwijkingen en zorg dat de moederhond aanwezig is!


Als je een ras gevonden hebt, kijk op de website van de rasvereniging van het ras, daar staan vaak nestaankondigingen of dekberichten.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Pups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 00:10

Het lijkt me verstandig om ipv van een impuls aankoop te doen je te verdiepen in verschillende rassen die je leuk vind. En vanuit daar een keuze te maken welk het ras het beste bij je wensen past.

Vanuit daar ga je op zoek naar een Fokker die pups fokt die aan jou doel voldoen. Het beste kun je dan ook langs gaan en kennis maken met de fokkers. Mocht dat bevallen kun je gelijk voor een bepaald nest op de wachtlijst en dan is het wachten geblazen.

Maar aangezien jullie al bij een broodfokker hebben aangeklopt ga ik er zomaar vanuit dat de pup vooral goedkoop moet zijn...

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 00:21


mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 00:42

Als je met een hond wilt sporten en fietsen, actief bezig zijn dus.
Als je dan ook nog een grotere hond zoekt, zoals een husky of herder.

Zorg dan dat je weet dat de ouders van de hond beiden gezond zijn.
Zijn getest op HD en eventueel andere (erfelijke) afwijkingen.
Anders is de kans best groot dat je straks een leuke hond hebt waar je eigenlijk niet veel mee kan.

Zulke honden zul je nooit vinden op adressen zoals in België waar je ouders zijn geweest.

Ik zou het dan wat serieuzer aanpakken en op zoek gaan naar een goede fokker.

Ga je voor een onbestemd ras of kruising, kans is toch groot dat je een broodfok hond koopt.
Bijna driekwart van de honden in Nederland komt uit de broodfok.
Veel mensen trappen er in omdat advertenties op bv Marktplaats zo mooi lijken dat je zou denken dat het nooit broodfok is, maar het toch wel is.

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 06:54

KimD schreef:
Het lijkt me verstandig om ipv van een impuls aankoop te doen je te verdiepen in verschillende rassen die je leuk vind. En vanuit daar een keuze te maken welk het ras het beste bij je wensen past.

Vanuit daar ga je op zoek naar een Fokker die pups fokt die aan jou doel voldoen. Het beste kun je dan ook langs gaan en kennis maken met de fokkers. Mocht dat bevallen kun je gelijk voor een bepaald nest op de wachtlijst en dan is het wachten geblazen.

Maar aangezien jullie al bij een broodfokker hebben aangeklopt ga ik er zomaar vanuit dat de pup vooral goedkoop moet zijn...



Pup hoeft niet goedkoop te zijn, ze zijn in de advertentie getrapt helaas maar zijn daarna direct omgekeerd en vertrokken.

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Pups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:08

Als het is voor een pup voor jou, dan kan je best zelf meegaan als je naar een nestje gaat kijken.

Als het ras niet uitmaakt kan je ook altijd bij een asiel kijken. Anders zoek uit wat voor hond je echt wilt. Dat maakt de zoektocht eens zo makkelijk

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:33

KimD schreef:
Het lijkt me verstandig om ipv van een impuls aankoop te doen je te verdiepen in verschillende rassen die je leuk vind. En vanuit daar een keuze te maken welk het ras het beste bij je wensen past.

Vanuit daar ga je op zoek naar een Fokker die pups fokt die aan jou doel voldoen. Het beste kun je dan ook langs gaan en kennis maken met de fokkers. Mocht dat bevallen kun je gelijk voor een bepaald nest op de wachtlijst en dan is het wachten geblazen.

Maar aangezien jullie al bij een broodfokker hebben aangeklopt ga ik er zomaar vanuit dat de pup vooral goedkoop moet zijn...

Wat een aannames en vooroordelen weer. Niemand heeft gezegd dat dat een broodfokker was. Mijn tante had zo nu en dan ook een nestje. Helaas is 1 nestje ook ziek geweest. Dan ben je niet direct een broodfokker :') en ik vind het niet netjes dat je voor ts even bepaald dat alles goedkoop moet zijn

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:40

Kabayo schreef:
KimD schreef:
Het lijkt me verstandig om ipv van een impuls aankoop te doen je te verdiepen in verschillende rassen die je leuk vind. En vanuit daar een keuze te maken welk het ras het beste bij je wensen past.

Vanuit daar ga je op zoek naar een Fokker die pups fokt die aan jou doel voldoen. Het beste kun je dan ook langs gaan en kennis maken met de fokkers. Mocht dat bevallen kun je gelijk voor een bepaald nest op de wachtlijst en dan is het wachten geblazen.

Maar aangezien jullie al bij een broodfokker hebben aangeklopt ga ik er zomaar vanuit dat de pup vooral goedkoop moet zijn...

Wat een aannames en vooroordelen weer. Niemand heeft gezegd dat dat een broodfokker was. Mijn tante had zo nu en dan ook een nestje. Helaas is 1 nestje ook ziek geweest. Dan ben je niet direct een broodfokker :') en ik vind het niet netjes dat je voor ts even bepaald dat alles goedkoop moet zijn


Dat zou kunnen. Maar broodfok is over het algemeen goedkoop, en over het algemeen zijn dat ook alleen maar problematische gevallen. Niet alleen qua gedrag, ook qua gezondheid.

Echter, de manier waarop TS de OP heeft geschreven gaan mijn nekharen overeind staan. Het klinkt wel degelijk als een impuls aankoop.

Iemand die een hond / pup koopt zonder überhaupt een voorkeur voor een ras te hebben is niet goed ingelezen en zeker niet handig.

Dan kan het zomaar zijn dat na een half jaar je verwachtingen toch anders zijn van een pup doordat de hond 'opeens' bepaalde karaktereigenschappen heeft.

En voila! Een herplaatser is geboren. ;)

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 07:54

Het lijkt me verstandig om ipv van een impuls aankoop te doen je te verdiepen in verschillende rassen die je leuk vind. En vanuit daar een keuze te maken welk het ras het beste bij je wensen past.

Vanuit daar ga je op zoek naar een Fokker die pups fokt die aan jou doel voldoen. Het beste kun je dan ook langs gaan en kennis maken met de fokkers. Mocht dat bevallen kun je gelijk voor een bepaald nest op de wachtlijst en dan is het wachten geblazen.

Maar aangezien jullie al bij een broodfokker hebben aangeklopt ga ik er zomaar vanu

Dat zou kunnen. Maar broodfok is over het algemeen goedkoop, en over het algemeen zijn dat ook alleen maar problematische gevallen. Niet alleen qua gedrag, ook qua gezondheid.

Echter, de manier waarop TS de OP heeft geschreven gaan mijn nekharen overeind staan. Het klinkt wel degelijk als een impuls aankoop.

Iemand die een hond / pup koopt zonder überhaupt een voorkeur voor een ras te hebben is niet goed ingelezen en zeker niet handig.

Dan kan het zomaar zijn dat na een half jaar je verwachtingen toch anders zijn van een pup doordat de hond 'opeens' bepaalde karaktereigenschappen heeft.

En voila! Een herplaatser is geboren. ;)[/quote]


Een herplaatster? Sorry maar wie ben jij om te oordelen? Ik heb altijd honden gehad thuis en vraag naar nesten die iemand weet te zitten heb totaal geen haast en zal eerst eens een aantal keer komen kijken voor ik een dier koop.

De hond zal altijd bij mij blijven geen probleem als hij "moeilijk" is etc, en wij hebben idd al een herplaatser zitten bij mijn moeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:54

Kabayo schreef:
KimD schreef:
Wat een aannames en vooroordelen weer. Niemand heeft gezegd dat dat een broodfokker was. Mijn tante had zo nu en dan ook een nestje. Helaas is 1 nestje ook ziek geweest. Dan ben je niet direct een broodfokker :') en ik vind het niet netjes dat je voor ts even bepaald dat alles goedkoop moet zijn


Als een nest ziek is laat je er op dat moment geen kopers bij als verantwoorde fokker.

TS, ga je eerst even verdiepen in de rassen en hun eigenschappen. Want tussen het karakter van husky's en herders zit een wereld van verschil. Je koopt geen handtas, maar een hond, een maatje voor het leven. Dat brengt de verantwoordelijkheid met zich mee dat goed uit te zoeken en te weten waar je aan begint.

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: Pups..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 07:55

Ik wil dit topic sluiten er komen geen antwoorden op die ik zoek.

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: Pups..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 07:56

Maar over inlezen iedereen,
Ik heb herders gehad maar ken ook een aantal huskys ook tijden voor gezocht. Ik vind ze super leuk allebei en is dus even kijken bij bezoeken met wie ik op dat moment een klik krijg.

Anoniem

Re: Pups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:01

Als je zoveel ervaring hebt, dan zou je ook weten dat je aan betrouwbare adressen komt via de rasvereniging.

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:05

Ik zou eerst op zoek gaan naar een ras dat bij je past
Ieder ras heeft zijn eigen kenmerken, zowel uiterlijk als qua karakter.
Nu kun je elke hond wel leuk vinden, maar er zijn altijd karakters die goed en die minder goed bij jou passen.
Vraag jezelf eerst eens af:
-Wil ik een grote hond of een kleine?
- Welk vachttype?
- Will to please, zelfstandig of eigenwijs?
- Jachtinstinct?
- Moet hij sociaal zijn naar andere honden/mensen/dieren?(is een deel training, maar het ene ras is van nature socialer dan het andere)
- Wat wil ik er mee?
- Wat kan ik een hond bieden?
Etc.
Dan kun je al een shifting maken.
Op de site van de raad van beheer:
http://Www.houdenvanhonden.nl vindt je alle erkende rassen, onderverdeeld in rasgroepen.
Als je een ras hebt gevonden wat je aanspreekt, verdiep je dan in de gezondheid van het ras. Ga eens naar een show en kennis maken met fokkers en de honden om te weten of het ras ook echt bij je past.
Dan kun je je vaak op een wachtlojst laten zetten.
Ik zou er wel echt op letten dat de fokker die je kiest ook daadwerkelijk zich aan de gezondheidseisen houdt en de honden dus test voordat ze gaat fokken.
Als je bij een fokker die aangesloten is bij een rasvereniging(met stamboom dus) gaat, die moeten zich sowieso aan bepaalde fokregelementen houden.
Kijk, een garantie heb je nooit. Maar dan weet je wel dat zowel jij als de fokker er alles aan hebben gedaan om een gezond hondje te kopen/te fokken. Succes met je zoektocht!

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:21

safina schreef:
Als je zoveel ervaring hebt, dan zou je ook weten dat je aan betrouwbare adressen komt via de rasvereniging.


Lijkt mij dan ook wel inderdaad, zeker als het een husky betreft. Die wereld is zo 'klein' dat mensen vanuit de rasvereniging de fokkers kunnen adviseren die bij jou doel passen.

Dan moet je uiteraard wel een doel stellen.

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:24

lotteenjoy schreef:
Ik wil dit topic sluiten er komen geen antwoorden op die ik zoek.



De vraag vanuit je openingspost is of iemand een betrouwbare plek weet om een pup te kopen.

Hier heb je in ieder geval een link waar je op kan letten.

Ook kun je zorgen dat je geen pup koopt die al 7 of 8 weken is en die je zo kan meenemen.
Het beste is dat je met de fokker kennismaakt als de pups net geboren zijn of nog geboren moeten worden.
Dan kun je bij de pups gaan kijken zodra ze eenmaal 3 weken oud zijn, dan weet je in ieder geval zeker dat het de echte moeder is waar de pups bij zitten.
En ook op welke manier de fokker er voor zorgt.
De eerste 8 weken in het nest zijn enorm belangrijk voor de rest van het leven van een hond.

https://broodfok.jimdo.com/hoe-herken-j ... oodfokker/

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Pups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:27

Sinds wanneer zijn broodfok pups goedkoop? Vind dat broodfokkers belachelijk hoge prijzen vragen. Geen stamboom en vaak 600 a 700 euro

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:37

lotteenjoy schreef:
Maar over inlezen iedereen,
Ik heb herders gehad maar ken ook een aantal huskys ook tijden voor gezocht. Ik vind ze super leuk allebei en is dus even kijken bij bezoeken met wie ik op dat moment een klik krijg.

Als ik jou was ,dan kijkje op de lijst van rasverenigingen en zoek daar 1 of meerdere fokkers uit en vraag of je langs mag komen, doe dat hij een herder fokker(wat voor herder? mechel ,duits,zwitser,hollander )en bij een huskyfokker.Dan weet je al wat je wilt.
Alsje dan besloten hebt wat je wilt kan je op de site van de rasvereniging onder geplande nesten zien wie en waar er puppy's krijgen.

Bij een herder kies je voor een hond die je konsekwent moet op voeden maar goed luistert.
bij een husky voor een hond met tomeloze energie en bananen in zijn oren.Een hond die als je hem loslaat je altijd attent gaat moeten zijn dat hij niet de benen neemt.
Ik heb ze allebei en ondanks dat de husky een schat is ,vind ik wandelen met een herder wat ontspannender.die houd mij wel in de gaten.

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:40

Als je twijfelt tussen een herder en een husky waarom ga je dan niet langs bij erkende fokkers van het ras? Zij kunnen je alles vertellen en de rasvereniging kan je vertellen welke fokker wanneer een nest verwacht.

Anoniem

Re: Pups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:59

Ik vind Husky's prachtige honden om te zien. Maar geen honden die geschikt zijn voor de meeste mensen. Helaas eindigen heel wat husky's op de verkeerde plek. Ik snap daarom TS niet zo goed. Of je voor een herder of een husky kiest, betekent niet alleen een keuze uit twee totaal verschillende honden. Het betekent ook een keuze uit twee totaal verschillende manieren van leven met je hond als eigenaar.

http://siberianspirit.blogspot.nl/2007/ ... y.html?m=1