Uitzonderlijke gebeurtenissen met jouw huisdier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Uitzonderlijke gebeurtenissen met jouw huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 16:40

Heel cliché topic, boeie. :Y)

Ik ben vast niet de enige die soms verwarmd wordt door haar huisdier als die iets doet waarvan je denkt: "het zijn net mensen!"

En dan doel ik op acties die je leven redden of je helpen.

Onze Stabij, Siebe, is nooit moeilijk met vreemden. Maar afgelopen herfst kwam er tijdens het uitlaten in de avond een vreemde man op mijn zusje en mij afgelopen. Ik vertrouwde het niet en dit was spook terecht. Hond kwam er tussen (deze liep los, het was een e uit ren veldje) en heeft met overeindstaande haren naar de man gegromt en geblaf tot deze weg ging.

Nu maak ik wel vaker mee dat hij tussen mij en een vreemd iemand gaat staan als ik bijvoorbeeld (neig naar) ruzie heb met die persoon of als die persoon dreigt oid.

Vind het dan toch mooi om dat te zien. Net als katten die mee lopen met uitlaten en kleinere knaagdieren die op hun dooie gemak naast je in slaap vallen.

Ik geloof niet in speciaal banden, maar wel dat elke hond/kat/paard zo zijn eigen karakter heeft en om jou als baasje geeft.

Meer mensen met honden of katten die ooit in een benarde positie zijn geraakt en daar uit zijn 'gered' ( :') ) door?

Anoniem

Re: Uitzonderlijke gebeurtenissen met jouw huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:49

Toen ik nog een stuk jonger was (9? 10?) ging ik met vrienden van mijn moeder mee om bij hun nieuwe puppy te kijken. Een rottweiler. De baasjes van de puppy zeiden dat wij wel met de moeder en de vader hond mochten gaan lopen naar een open veld een stukje verderop. Helemaal prima, de honden liepen altijd los dus ook nu kregen we geen riem mee, de honden wisten waar ze heen moesten.

Toen we eenmaal op dat veldje waren kwam na een minuut of tien een gore kerel op ons (mij, en de 2 kinderen van die vrienden ongeveer 12 en 14?) af. Hij droeg zo'n lange leren jas en had een spiegeltje waarmee hij de honden pestte met lichtinval, heel raar allemaal. Toen die man eenmaal bij mij in de buurt was wilde hij mij bij mijn schouders of haren pakken en ineens gingen die honden volledig door het lint.

Die zijn hem gaan bijten en op hem gesprongen als volleerd poltiehond en achter hem aangerend. Wij zijn dus vanzelfsprekend hard naar het huis toe gerend en 5 minuten later kwam 1 van de honden pas achter ons aan omdat hij die man dus helemaal had weggejaagd. De moederhond is bij ons gebleven en heeft ons naar huis gebracht.

Ik vond dat zo'n bizarre situatie, die honden kenden ons helemaal niet maar gingen echt door het vuur. Hebben een paar goeie schoppen gehad maar echt niet dat ze los zouden laten. Ik denk dat die man goed gebeten is.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Uitzonderlijke gebeurtenissen met jouw huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 16:52

:wow:
Dat is inderdaad wel heftig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:54

Ja was echt wel even schrikken, het is ook echt zo'n ''dat overkomt mij niet''situatie met die lange leren jas. Kan me tot de dag van vandaag de namen van die honden ook nog herinneren en ben ze eeuwig dankbaar. In het begin deden die honden ook niets, ze negeerden het spiegeltje en gingen de confrontatie uit de weg tot ik ineens vastgegrepen werd. Toen brak de hel los.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Uitzonderlijke gebeurtenissen met jouw huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 16:57

Ja, die man zou ook wel geschrokken. Zijn geen schattige hondjes. :')

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:02

Goeie honden he, Danique?

De rottweiler van mijn moeder heeft 56 jaar geleden een jongetje gered dat in het water was verdwenen:
bij het uitlaten rondom het park met een meertje liep de hond in een rechte lijn naar de waterkant en wilde niet naar mijn moeder komen. Toen ze ging kijken lag er een petje in het water. Zij is het water ingesprongen (zij was op dat moment hoogzwanger van mijn broer) en heeft een jongetje van een jaar of 2 het leven kunnen redden. Dankzij de hond.

Indirect heeft mijn paard ons voor iets naars behoed: mijn appaloosa flipte een aantal jaren geleden compleet toen hij in zijn box stond. Heb hem eruit gehaald en na een tijdje, toen hij gekalmeerd leek, weer in de box willen zetten. Met geen mogelijkheid wilde hij die box in! Toen ik rondkeek op stal wat er aan de hand zou kunnen zijn zag ik rook uit een stopcontact achter zijn box komen!! Hij heeft ons dus behoed voor een nare fik!

Ook heeft hij door enorme heisa te maken toen ik hem uit de wei wilde halen ervoor gezorgd dat wij het veulen van de buren in de sloot hebben gevonden en hebben kunnen redden.
Mijn appaloosa is een echte held!

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Uitzonderlijke gebeurtenissen met jouw huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:17

De bouvier van mijn vader is zeer waaks. Mijn vader woont in een buurt waar af en toe hangjongeren zijn. Mijn vader vroeg mij om 's nachts de hond uit te laten. Dit had hij natuurlijk nooit gevraagd als de hond niet zo waaks zou zijn. De jongens kwamen richting mij gelopen zonder enige bedoelingen, ze moesten volgens mij gewoon die kant uit. Onze hond begon direct aan mijn voet te lopen en bleef hun aankijken, toen zij dichterbij waren begon hij te blaffen. Nou die jongens zijn met een hele grote boog om ons heen verder gelopen

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Re: Uitzonderlijke gebeurtenissen met jouw huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:05

Toen mijn pony nog leefde wel een bijzondere ervaring gehad.

Pony was altijd erg trouw aan mij. Liep regelmatig gewoon los mee als ik met hem ging wandelen toen hij met pensioen was.

Op een keer maakten we weer een wandeling en er kwam een man op ons af. Praatje maken. Meneer was hartstikke dronken en kwam steeds dichterbij en begon wat schunnige opmerkingen te maken. Ik probeerde het gesprek af te kappen en verder te lopen maar hij ging terug voor me staan. Toen begon ik bang te worden.

Mijn pony was normaal de rust zelve. Had het niet op vreemden maar als ik er bij was vond hij het allemaal wel prima. Op het moment dat hij merkte dat die man me niet verder liet lopen is hij voor me gesprongen met zijn oren plat in zijn nek en hij sloeg een voorbeen uit.

Die man schrok en ging even opzij en ik heb gemaakt dat ik weg kwam. Mijn pony kon normaal geen genoeg krijgen van het wandelen maar hij liep recht naar huis toe met een stevige pas. En een andere kant kreeg ik hem echt niet op. Alsof hij me thuis wilde brengen.

Heel bijzonder...

Hevonen

Berichten: 5613
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Uitzonderlijke gebeurtenissen met jouw huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:24

Wij hadden drie katten en om ons huis liep steeds een rode ongecastreerde kater, die sproeide, met onze katten vocht en nogal eens binnen wist te komen. Ik joeg hem altijd weg. Als hij me zag, liep hij al weg. Op een gegeven moment zag ik hem een aantal weken niet meer, dus dacht dat hij weg was.
Op een koude decemberochtend hoorde ik gemiauw en zag dat hij op de stoep zat voor de voordeur. Hij bleef maar miauwen en op een gegeven moment deed ik de deur open om hem weer weg te sturen. Zodra ik de deur opendeed liep hij weg en bleef een paar meter verder staan en draaide zich om. Ik zag iets bewegen op de mat en ontdekte een verkleumde pikzwarte kitten. Een heel klein katertje van misschien een week of 8. Natuurlijk pakte ik het ukkie op. Toen ik opkeek was de rode kater weg; ik heb hem nooit meer gezien.
De kitten was mager en koud. Natuurlijk meteen wat drinken en eten gegeven en info gevraagd bij de DA. Uiteindelijk is hij bij mijn moeder beland (die toen maar een kat had) en helaas na een jaar doodgereden. Het was een heel leuk, slim beestje... helaas net niet slim genoeg om het gevaar van auto's goed in te schatten.

Maar het feit dat die rode kater duidelijk een huis heeft gezocht voor dat ukkie vind ik nog altijd heel bijzonder.

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Uitzonderlijke gebeurtenissen met jouw huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:29

Ik heb een kat en een hond, en toen ik mijn hond uit ging laten. Mijn hond is best wel lui, dus normaal wol ze meteen naar huis. Dit keer ging ze de andere kant op. Daar in de bosjes, lag onze kattenreismand, die uit onze schuur was gejat. Heel apart dat ze die gevonden heeft.

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:31

Hevonen schreef:
Wij hadden drie katten en om ons huis liep steeds een rode ongecastreerde kater, die sproeide, met onze katten vocht en nogal eens binnen wist te komen. Ik joeg hem altijd weg. Als hij me zag, liep hij al weg. Op een gegeven moment zag ik hem een aantal weken niet meer, dus dacht dat hij weg was.
Op een koude decemberochtend hoorde ik gemiauw en zag dat hij op de stoep zat voor de voordeur. Hij bleef maar miauwen en op een gegeven moment deed ik de deur open om hem weer weg te sturen. Zodra ik de deur opendeed liep hij weg en bleef een paar meter verder staan en draaide zich om. Ik zag iets bewegen op de mat en ontdekte een verkleumde pikzwarte kitten. Een heel klein katertje van misschien een week of 8. Natuurlijk pakte ik het ukkie op. Toen ik opkeek was de rode kater weg; ik heb hem nooit meer gezien.
De kitten was mager en koud. Natuurlijk meteen wat drinken en eten gegeven en info gevraagd bij de DA. Uiteindelijk is hij bij mijn moeder beland (die toen maar een kat had) en helaas na een jaar doodgereden. Het was een heel leuk, slim beestje... helaas net niet slim genoeg om het gevaar van auto's goed in te schatten.

Maar het feit dat die rode kater duidelijk een huis heeft gezocht voor dat ukkie vind ik nog altijd heel bijzonder.

Wauw <3

Mooie verhalen komen hier voorbij!