Stoeien met de hond..wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:26

Ik stoei ook met mijn honden, met beleid dus geleerd om zachtjes te doen. Stoppen als de hond te hard gaat bijten, au roepen inderdaad, daar is de ene hond ook gevoeliger voor dan de ander. Denk ook dat niet elke hond geschikt is om wild mee te stoeien. Blauwe plek kan een keer per ongeluk gebeuren omdat jij net je hand beweegt waardoor een tand harder aan komt maar geregeld blauwe plekken door net te hard bijten is niet goed.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:30

Stripe000 schreef:
Florenc schreef:
Vroeger was er de theorie dat je geen trekspelletjes mocht spelen, Bij ons op training wordt er zelfs op gehamerd: Hond wint het spel, ALTIJD. Dat houdt hem gemotiveerd, hij wil werken voor dat spel. Waarom? Omdat het spel leuk is, want hij kan winnen! Een spel is niet leuk als hij niet kan winnen...


Grappig, bij ons op de cursus wordt er juist op gehamerd dat de baas ALTIJD wint met trekspelletjes.
Kids <12 zouden zelfs geen trekspelletjes mogen doen omdat de hond dan makkelijker kan winnen.

Op de cursus houd ik me er netjes aan maar thuis mag de hond best ook eens winnen :j

In alle theorieën schuilt wel iets dat klopt denk ik.


Ik kijk naar de hond, is het een volgzaam type en mag hij juist wel wat zelfverzekerder zijn dan mag hij best wel eens een keer winnen.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:33

eponine schreef:
Fijn om te horen dat ik gewoon met mijn hond mag stoeien.. de keren dat ze wil stoeien zijn al sporadisch, dus ik geniet ervan. En zij ook.
Ik werd er op fb op gevallen en direct bestookt met allerlei artikelen over hoe gevaarlijk het is, want ik heb toch een "char pei" ...als men al niet eens weet hoe je het schrijft...

Wederom bevestigd dat ik toch maar op mijn intuitie moet vertrouwen.


Gewoon doen wat goed voelt. :j Mensen die jouw hond nog nooit ontmoet hebben kunnen van alles zeggen...

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eshz, IASCrawler, OmgiliBot, YandexBot en 154 bezoekers