Muizen wegjagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Muizen wegjagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 19:36

Ik woon in een klein, schattig huisje waarvan de slaapkamer en de badkamer een voormalige geitenstal is. :+ Het vertrek ligt iets onder de grond, je gaat drie treetjes af om er te komen. Het is eigenlijk één ruimte met een hoog puntdak maar de badkamer is een later erin gemetselde muur. Bovenop de badkamer, onder dat puntdak dus, is een kleine vliering.
Daar ligt wat troep inc. een doos met spullen van mijn ouders. Mijn ouders waren hier in februari en paps vermelde dat hun doos door muizen was aangevreten.

Goed. Een val geplaatst. Muis gevangen. Het valletje laten staan voor de zekerheid.
De afgelopen weken heb ik een complete muizenfamilie vermoord. Daar ben ik niet trots op.

Ik heb het vermoeden dat ze door het oude dak naar binnwn komen en gezellig nestelen. Mijn vriend is op die vliering gekropen maar ziet geen gaten o.i.d.
Ik vind het helemaal niet leuk die muizen zo te moeten afslachten. -O- Maar een plaag is ook niet leuk. Is er niet iets, een plant, een geur, een iets, wat ik gewoon op die vliering kan neerzetten waardoor ze wegblijven?
Ik woon nou eenmaal erg landelijk en heb honden dus ik wil zeker niet met gif aan de gang.
Mint had ik al gelezen dat ze daar niet van houden. Dus zowel een verse mintplant als gedroogde bladeren op de vliering geplaatst. De gedroogde bladeren hebben ze opgegeten. :+

Wie weet er raad om ervoor te zorgen dat ze gewoon niet van die vliering houden, wegblijven en ik me niet langer een moordzuchtig onmens voel? :)

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Muizen wegjagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:45

Ik kan me alleen bedenken dat waar muizen zijn, geen ratten zijn en omgekeerd. Echter brengen wilde ratten je van de regen in de drup en een dode rat neerleggen in je huis is ook geen doen.

Misschien zijn muisvriendelijke vallen nog een idee?

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Muizen wegjagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 20:15

Rondom mijn tuin zijn wel degelijk ratten, maar die wagen zich niet in de tuin dankzij de honden en met name de kleine jaagster. :)

Muisvriendelijke vallen is wel een optie als ze maar niet steeds terugkomen. :)
Maar het liefst heb ik gewoon 'iets' om die vliering onaantrekkelijk te maken voor ze.

Ibbel

Berichten: 49117
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Muizen wegjagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:23

Ik moet je teleurstellen, dat bestaat niet. En uitmoorden is in feite ook een eindeloze zaak. De enige manier om ze te weren is écht alle kieren dicht maken, ook die van 1 centimeter, en daarna wat er binnen zit om zeep helpen.

Britta31

Berichten: 13137
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Muizen wegjagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:42

Een kat nemen.

Amparo

Berichten: 136
Geregistreerd: 28-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:45

Britta31 schreef:
Een kat nemen.


Of een fret :j

Tja, ik ben bang dat ik verder ook geen diervriendelijke oplossingen weet.. Gaan je honden er niet achteraan? Of zijn ze te groot voor de vliering?
Laatst bijgewerkt door Amparo op 21-06-17 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:45

Nu heb je in ieder geval muizen met een frisse adem... :D

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:49

Kuggur schreef:
Nu heb je in ieder geval muizen met een frisse adem... :D


:')

Ik zou ook voor katten gaan. Naast uitmoorden zullen er door de geur ook minder voor terug komen.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 20:49

Britta31 schreef:
Een kat nemen.

Dat word oorlog hier. :D
En ik ben zelf niet echt dol op katten. :)

Amparo schreef:
Gaan je honden er niet achteraan? Of zijn ze te groot voor de vliering?

De vliering is op zo'n 1.90 meter hoogte. Ik ben blij dat mijn honden dáár niet uit zichzelf op springen :')


Ibbel schreef:
Ik moet je teleurstellen, dat bestaat niet. En uitmoorden is in feite ook een eindeloze zaak. De enige manier om ze te weren is écht alle kieren dicht maken, ook die van 1 centimeter, en daarna wat er binnen zit om zeep helpen.

Dat wordt dan een mooi werkje met zo'n oud staldak :+


Kuggur schreef:
Nu heb je in ieder geval muizen met een frisse adem... :D

:')

Britta31

Berichten: 13137
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:51

Een kat helpt niet altijd.Ik had muizen op zolder,dus de zolderdeur open en de katten naar boven.Liggen de dames heerlijk op bed te slapen.

lieflampje

Berichten: 627
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:51

Wij hebben deze:
Afbeelding

Werkt op geluid. Hoor je zelf overigens niets van.
Had zeker in het begin het idee dat het werkte. Nu hebben wij alleen muizen die doof zijn ben ik bang :+

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:51

Ik heb wel eens gehoord dat ze weg blijven bij de geur van katten, en we hebben wel eens voor iemand een dekentje op onze kattenstoel gelegd zodat ze die deken met kattengeur op zolder konden leggen. Geen idee of dat heeft gewerkt trouwens, maar misschien het proberen waard.

Diervriendelijke val werkt ook prima, als je de muizen dan een km verderop uit zet. Je kan ze zelfs een likje nagellak aan de staart doen zodat je ze kan herkennen als ze toch ineens weer terug zijn :D

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 20:55

8nnemiek schreef:
Je kan ze zelfs een likje nagellak aan de staart doen zodat je ze kan herkennen als ze toch ineens weer terug zijn :D

Muizen met frisse adem, een mooi gelakt staartje; jongens, ik wil geen schoonheidssalon voor muizen beginnen, hè! :')

Een dekentje met kattengeur kan ik zeker proberen! :j

lieflampje schreef:
Wij hebben deze:
[ [url=m/klSsAo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Werkt op geluid. Hoor je zelf overigens niets van.
Had zeker in het begin het idee dat het werkte. Nu hebben wij alleen muizen die doof zijn ben ik bang :+

En hier ga ik ook naar opzoek. :)

Anoniem

Re: Muizen wegjagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:06

Je mag onze kant wel lenen? Die vangt zelfs vleermuizen tegenwoordig...

Maar de geur van katten schijnen ook al wonderen te doen inderdaad :j

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 21:11

Anoniem schreef:
Je mag onze kant wel lenen? Die vangt zelfs vleermuizen tegenwoordig...

Maar de geur van katten schijnen ook al wonderen te doen inderdaad :j

Ook nog wat kant erbij voor het ondergoed? Muizenbordeel? :')

Zonder gekheid, lief aangeboden, maar ik vrees dat ik iets te ver weg woon. :)

Anoniem

Re: Muizen wegjagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:21

Zo.. typeritus zullen we maar zeggen :')
Moest inderdaad kat zijn. Harig monster op 4 pootjes :')

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Muizen wegjagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:46

En kat lenen. Ik was van de ene op de ander dag van mijn muizenplaag af toen ik mijn kittens kreeg

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:56

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, heb sinds een week of 3 ineens muizen in de schuur. Die via weet ik het wat op het dak van mijn badkamer en slaapkamer komen. Ben echt als de dood dat ze de draadjes van de spotjes kapotbijten, dus zit elke dag als een malle te testen :').

Kat heb ik, maar die komt buiten niet verder dan dat ik ben. En om nou zelf een nacht in de schuur te gaan slapen zie ik ook niet zitten :'). Heb dus gifdoosjes gekocht, maar die staan er al 3 weken onaangevreten bij. En 's nachts wordt ik nog steeds wakker van nageltjes op mijn plafond. Heb in de schuur al wat kussens neergelegd waar de kat vaak op ligt, maar dat heeft helaas ook niet mogen helpen.

Ze zeggen vaak waar er één zit, zitten er meer, dus behalve als ik heel landelijk zou wonen, zou ik ze dan echt wel uitgeroeid willen hebben.

Zou het helpen om de zakjes waar dat gifvoer in zit toch open te knippen en dat uit te strooien? Ondanks dat er op de verpakking staat dat dat niet moet, dat ze zich door de verpakking heenvreten...

Sorry trouwens dat ik even inbreek in je topic, maar er lijken kenners te zitten :).

Qua geur of iets zou ik het niet weten voor je. Misschien zo'n stekker die hier wordt aangehaald?

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 01:09

Nabster schreef:
En kat lenen. Ik was van de ene op de ander dag van mijn muizenplaag af toen ik mijn kittens kreeg

Nou gaan kittens natuurlijk wel achter alles wat beweegt aan, dus ik geloof graag dat dat helpt. :)

Een kat is gewoon geen optie. Ik kan mezelf wel tijdelijk ergens overheen zetten en goed voor een kat zorgen, ondanks dat ik niet zo dol op ze ben. Maar ik zit gewoon met twee honden die geen katten gewend zijn. Los daarvan is de totale oppervlakte van mijn hele huisje 32 vierkante meter. Daar kan je een kat toch niet in opsluiten met bij de deur en ieder raam twee blafbeesten? :+


Yv_ schreef:
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, heb sinds een week of 3 ineens muizen in de schuur. Die via weet ik het wat op het dak van mijn badkamer en slaapkamer komen. Ben echt als de dood dat ze de draadjes van de spotjes kapotbijten, dus zit elke dag als een malle te testen :').

Kat heb ik, maar die komt buiten niet verder dan dat ik ben. En om nou zelf een nacht in de schuur te gaan slapen zie ik ook niet zitten :'). Heb dus gifdoosjes gekocht, maar die staan er al 3 weken onaangevreten bij. En 's nachts wordt ik nog steeds wakker van nageltjes op mijn plafond. Heb in de schuur al wat kussens neergelegd waar de kat vaak op ligt, maar dat heeft helaas ook niet mogen helpen.

Ze zeggen vaak waar er één zit, zitten er meer, dus behalve als ik heel landelijk zou wonen, zou ik ze dan echt wel uitgeroeid willen hebben.

Zou het helpen om de zakjes waar dat gifvoer in zit toch open te knippen en dat uit te strooien? Ondanks dat er op de verpakking staat dat dat niet moet, dat ze zich door de verpakking heenvreten...

Sorry trouwens dat ik even inbreek in je topic, maar er lijken kenners te zitten :).

Qua geur of iets zou ik het niet weten voor je. Misschien zo'n stekker die hier wordt aangehaald?

Ik heb geen idee hoe het zit met gifzakjes. Ik ben er zelf gewoon geen fan van i.v.m de schade aan andere dieren. :)
Ik heb dus standaard een val staan en dat kan ik jou ook aanbevelen, ondanks dat ik er eigenlijk niet blij mee ben. Daarom ook dit topic, en ik hoop een wegjaag oplossing te vinden. Deze heeft absoluut mijn aandacht:
lieflampje schreef:
Wij hebben deze:
[ [url=m/klSsAo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Werkt op geluid. Hoor je zelf overigens niets van.
Had zeker in het begin het idee dat het werkte. Nu hebben wij alleen muizen die doof zijn ben ik bang :+

Als zoiets werkt en ik slechts regelmatig apparaat/baterijen (?) moet vervangen, begin ik hier graag aan :)

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Muizen wegjagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:36

Zolang de katten ook weg kunnen en je de kattenbrokjes vlakbij de muizenplek neerzet (waar de honden dan niet kunnen komen ga ik vanuit) denk ik dat die katten zich ook met honden prima redden hoor. Helemaal als je zorgt voor niet al te tamme katten. En zolang je zorgt voor die brokjes (ook met een volle maag jagen ze nog steeds op muizen) en water heb je er ook weinig werk van.

Of je honden zich gedragen naar de katten toe zou je moeten afwachten, al weet ik uit mijn ervaring dat als je de honden duidelijk maakt dat dat 'hun' katten zijn en ze die met rust moeten laten dat vaak snel vrij goed gaat.

Britta31

Berichten: 13137
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Muizen wegjagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:06

En aan iemand vuil kattengrit vragen en dat op zolder zetten.Is maar een idee hoor.Zal wel stinken met deze warmte.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:38

Ze-wil-geen-kat.
Misschien helpen foto's van katten :')

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 10:38

Ik ga echt beginnen met kattendeken en dat apparaatje. :)
Het, al dan niet tijdelijk, in huis hebben van een kat zal echt de laatste optie zijn. :)

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 10:40

antje_vip schreef:
Ze-wil-geen-kat.
Misschien helpen foto's van katten :')

Nee, en zeker niet omdat ze ook geen garantie geven dat ze écht hun werk doen. Het blijft sommigen wel-amderen niet. :)

flodske

Berichten: 91
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: België

Re: Muizen wegjagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:52

Een vriendin van mij had op haar studentenkamer ook last van muizen. Zij had ook zo'n apparaatje gekocht dat om de paar seconden een hoge toon uitzond. Volgens haar werkte dat heel goed!