Hondenvoer voor harig jack russel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Hondenvoer voor harig jack russel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 18:30

Halloo,

Wij hebben 2 jack russels, een van de 2 haart enorm..
We zijn een beetje ten einde raad, nou las ik in sommige topics dat dit aan het voer ligt? zo ja, welk voer kunnen wij dan het best geven? Ik zat te denken aan FarmFood of iets dergelijks..

Het liefst wel een beetje betaalbaar xd

Ik heb echt al bokt rond gezocht maar ik kon het zelfde verhaal niet echt vinden
_/-\o_
Laatst bijgewerkt door A12345678910 op 12-05-17 18:45, in het totaal 2 keer bewerkt

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:36

ik vind 1x per dag stofzuigen persoonlijk helemaal niet zo gek hoor als je huisdieren hebt.... :n

zalmolie of schapenvet is goed voor de vacht, maar of het ook echt tegen verharen helpt... :o?

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 18:38

amy_leftover schreef:
ik vind 1x per dag stofzuigen persoonlijk helemaal niet zo gek hoor als je huisdieren hebt.... :n

zalmolie of schapenvet is goed voor de vacht, maar of het ook echt tegen verharen helpt... :o?



Wel als ze bijna de hele dag buiten zijn :+ of liggen te slapen

Carolina87

Berichten: 400
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:40

Maar in deze tijd is het erger. Ivm de winterhaar wisselen.
Bij ons was het ook hee erg.

1x per week goed kamen. Of een keer in bad.

Is normaal met 2 honden. Elke dag stofzuigen

KimD

Berichten: 20411
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondenvoer voor harig jack russel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:43

Twee keer per jaar tijdens de rui periode naar de trimsalon brengen, dan heb je ook veel minder haar in huis. :)

Doen wij nu al enkele jaren en het resultaat mag er zijn!

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 18:43

Carolina87 schreef:
Maar in deze tijd is het erger. Ivm de winterhaar wisselen.
Bij ons was het ook hee erg.

1x per week goed kamen. Of een keer in bad.

Is normaal met 2 honden. Elke dag stofzuigen



Het is altijd al zo erg Haha, kammen doen we ook maar in bad gaan vind hij vreselijk

Carolina87

Berichten: 400
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: aan zee

Re: Hondenvoer voor harig jack russel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:44

Wat voor voer gebruik je??

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 18:44

KimD schreef:
Twee keer per jaar tijdens de rui periode naar de trimsalon brengen, dan heb je ook veel minder haar in huis. :)

Doen wij nu al enkele jaren en het resultaat mag er zijn!


Hebben wij ook gedaan ja, is wel echt fijn! Maar na 1 maand was t al weer het oude

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 18:44

Carolina87 schreef:
Wat voor voer gebruik je??


"Supermarktvoer" vandaar -O- had al gelezen dat het best slecht is voor ze

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:01

Ik ben zelf erg fan van nutro choice, maar is wel een prijsklasse duurder. Worden ze snel mager of juist snel dik? Er zijn namelijk nog wel meer opties.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Hondenvoer voor harig jack russel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:27

Mijn jack russell krijgt ook Nutro. Ik ben daarmee begonnen met onze vorige jack russell omdat die een voedingsallergie had. Die stond op Royal Canin. Met de Nutro geen last meer van gehad.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:56

Ik ben zelf fan van Happy Dog en daarnaast zou je zalmolie bij kunnen geven als het verharen extreem is. Een keer wassen met Dreft helpt ook goed.

Daarnaast is 1 keer per dag stofzuigen niet heel absurd, wij stofzuigen regelmatig 2 keer per dag.

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 21:40

De andere is goed op gewicht beweegt ook een stuk meer! Jack (daar gaat het om) is aan de stevige kant... ik zat ook te denken aan nutro had het op zooplace ofzo gezien

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Hondenvoer voor harig jack russel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 23:18

Niemand meer?

n_twinkel
Berichten: 625
Geregistreerd: 29-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:50

Wij voeren hier wooof voeding. Dit is geperste brok en een natuurlijke voeding. Het is hier wel voor een Franse bulldog. Wij voerden ook goedkope voeding maar onze hond kreeg een huid allergie van de goedkope brok. Wij vinden wooof brokken een goed alternatief en zeker niet duur.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Hondenvoer voor harig jack russel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:56

Cavom is ook een goed voer.
Eerlijk gezegd; er is geen magische brok. De ene hond doet het goed op supermarktvoer, een ander op een andere brok, en andere mensen zweren bij barf of kvv omdat hun hond het er zo goed op doet. Het is een kwestie van proberen :)

mika11

Berichten: 11106
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Hondenvoer voor harig jack russel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 00:29

Ik had altijd begrepen dat de Jack Russel sowieso al bekend staat om het vele verharen. :)

Goede voeding geven is altijd goed natuurlijk, maar of dat nu ook helpt tegen verharen weet ik niet.

En het is inderdaad ook wel afhankelijk van de hond zelf.
Ik heb zelf 2 honden.
Het kleintje kun je alles geven, hij doet het overal goed op, en wordt binnenkort zelfs al 16 jaar.
De grote hond krijgt Acana, dat is na een hoop gedoe het enige voer waar hij het echt goed op doet. (normale ontlasting, goed in z'n vel)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:42

Geen hond is hetzelfde en waar de ene hond super gedijt op het ene voer, kan de andere hond het op dat voer juist helemaal niet goed doen. Het is dus een kwestie van uitproberen :) Wat Barbet zegt klopt wel, goede voeding geven is gewoon belangrijk, maar honden haren nou eenmaal. En zeker kortharige honden, of tenminste, dat haar is vervelender. Bij mij thuis (twee halflangharen) vind ik vooral van die tumbleweed plukken haar :P dat verzamelt zich in hoekjes en kiertjes en is makkelijk weg te halen, dat korte haar van een Jack Russel blijft overal in steken :+ Ik ga er hier trouwens even van uit dat je Jack kortharig is, want ruwharen verharen dan weer nauwelijks normaliter..

Wat écht goed werkt bij verharen is af en toe in bad en met de waterblazer droog blazen. Dan komt al het losse haar er uit :)

KimD

Berichten: 20411
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:25

Neej schreef:
Geen hond is hetzelfde en waar de ene hond super gedijt op het ene voer, kan de andere hond het op dat voer juist helemaal niet goed doen. Het is dus een kwestie van uitproberen :) Wat Barbet zegt klopt wel, goede voeding geven is gewoon belangrijk, maar honden haren nou eenmaal. En zeker kortharige honden, of tenminste, dat haar is vervelender. Bij mij thuis (twee halflangharen) vind ik vooral van die tumbleweed plukken haar :P dat verzamelt zich in hoekjes en kiertjes en is makkelijk weg te halen, dat korte haar van een Jack Russel blijft overal in steken :+ Ik ga er hier trouwens even van uit dat je Jack kortharig is, want ruwharen verharen dan weer nauwelijks normaliter..

Wat écht goed werkt bij verharen is af en toe in bad en met de waterblazer droog blazen. Dan komt al het losse haar er uit :)


Luister... Dan moet je toch echt vaker stofzuigen hoor. >;)

Flauwekul natuurlijk, die dingen verzamelen zich bij mij ook als ik de stofzuiger een dag of twee/ drie negeer. Wij hebben ook drie halflangen in huis.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:11

KimD schreef:
Luister... Dan moet je toch echt vaker stofzuigen hoor. >;)

Flauwekul natuurlijk, die dingen verzamelen zich bij mij ook als ik de stofzuiger een dag of twee/ drie negeer. Wij hebben ook drie halflangen in huis.


Ik ook van jou <3

Hahahaha mooiste is als ik nét gestofzuigd en gedweild heb en de deuren daarná open zet om te luchten en er staat wind... Dan zit je lekker op de bank te genieten van je schone huis, wappert er ineens zo'n pluk tumbleweed haar voorbij _O-

Oh the joy of dogs..

Maar echt liever dat dan die haartjes die 3 jaar later nog uit je bank steken :+

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hondenvoer voor harig jack russel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:40

Ik zou dan inderdaad gaan voor nutro lam en rijst (iets kcal-armer dan kip en rijst). Met 2 kleine honden is dat waarschijnlijk goed te betalen. Let erop dat je er waarschijnlijk flink minder van hoeft te voeren als wat je nu doet. Het handigste is om een aantal keer het voer te wegen en de verpakking in eerste instantie aan te houden.

Mocht dat qua prijs toch lastig worden, dan zijn farmfood en carocroc original of carocroc low energie verstandig. Carocroc small breed is een rijkere brok dus misschien minder handig. Cavom is voor jouw honden niet geschikt, daar worden veel honden snel dik van.

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Hondenvoer voor harig jack russel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 23:39

Bedankt voor alle reacties! Ga er zeker wat mee doen.. waarschijnlijk nutro of farmfood