Krabbende hond, tot nu toe geen vooruitgang!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ponytjuh76

Berichten: 461
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: Gemert

Krabbende hond, tot nu toe geen vooruitgang!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-17 11:15

Hoihoi....

Een wanhopige bokker hierzo, nu wend ik me maar tot mijn favoriete forum. Ik heb jullie hulp nodig.

Onze hond krabt en bijt zichzelf al een hele tijd. Voorheen niet zo super veel en ook niet problematisch, maar tegenwoordig krijgt hij echt plekken en krabt hij zich op sommige plekken een beetje open. Super vervelend voor onze Toby natuurlijk.

Wij natuurlijk meteen naar de dierenarts, waar Toby na een kort onderzoek de diagnose allergisch kreeg. Met als resultaat een injectie tegen vlooien en andere parasieten, een anti-allergische injectie en hypoLlergene brok.

Resultaat na een week: hond krabt zich helemaal het lazerus en het probleem is nog tien keer zo erg geworden als voorheen. Voor we naar de dierenarts gingen had hij wat rode plekken, nu heeft hij wondjes.

We zijn zelf op onderzoek uit gegaan en hebben besloten om hem op vers vlees te zetten. Eerste week kreeg hij kip, deze week krijgt hij varken. Hij krijgt een dag ook verse pens, een dag een gekookt ei en een dag vis erbij om zijn dieet compleet te maken.

We zijn nu 2 weken vers vlees aan het voeren en nog steeds zien wij nog geen KLEIN beetje verschil. Alleen al het toekijken hoe hij zicjzelf constant zit te krabben drijft me tot waanzin. De ene dag lijkt het beter te zijn en de andere dag ben ik de wanhoop nabij. Jeuk is immers erger dan pijn... :(

Dus bij deze hoop ik dat mensen hier ervaring mee hebben en mij tips kunnen geven over hoe ik de jeuk kan verzachten, hoe ik er achter kan komen waar het probleem zit en hoe hier mee om te gaan.

Ik post zo een paar foto's van zijn huid. Alvast bedankt.

Hele fijne Engel lamsvel barebackpad maat full te koop met singel (neopreen 78cm). Geschikt voor paarden maat COB tot FULL. €250,00. Bij interesse of voor foto's stuur me een PB!


ponytjuh76

Berichten: 461
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-17 11:27

Foto van zijn liezen, normaal natuurlijk een lichtroze huid, nu rode plekken.
Afbeelding

Zijn oksels zien er zo uit:
Afbeelding

Dit soort plekjes op zijn buik en borst:
Afbeelding
Afbeelding

En tot slot nog een vraag: hij word wat kalig achter zijn oren. Hij is ook wat aan het ruien dus daar kan het ook aan liggen, maar post het toch. Kan dit er ook mee te maken hebben?
Afbeelding

Wat betreft het ruien: ik heb natuurlijk ook gedacht dat de jeuk daar vandaan kwam. Ik heb hem dus flink geborsteld en een keer gewassen 2 weken geleden maar geen resultaat helaas.

Hele fijne Engel lamsvel barebackpad maat full te koop met singel (neopreen 78cm). Geschikt voor paarden maat COB tot FULL. €250,00. Bij interesse of voor foto's stuur me een PB!

ponytjuh76

Berichten: 461
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-17 11:29

SteffiiY schreef:
Mijn hondje heeft hier ook al vanaf kleins af aan last van en dierenarts gooide het ook op voerallergie, vlooien allergie en noem maar op.
Uiteindelijk zijn we zelf dingen gaan testen met haar en bleek dat ze een allergie voor gras heeft. Zolang we haar van het gras afhouden gaat het goed.

Jeuk verzachten zou ik zo even niet weten maar het is heel vervelend en ziet er naar uit voor hondje.


Onze toby eet inderdaad ook gras! We proberen het inde hand te houden maar soms lukt dat niet. Hier zullen we ook eens beter op gaan letten, thanks!

Hele fijne Engel lamsvel barebackpad maat full te koop met singel (neopreen 78cm). Geschikt voor paarden maat COB tot FULL. €250,00. Bij interesse of voor foto's stuur me een PB!

ponytjuh76

Berichten: 461
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-17 11:30

Mizora schreef:
Als je een eliminatiedieet voert dan voer je slechts 1 product voor 6 weken, niet 1 product voor een week met daarnaast nog 3 verschillende eiwitbronnen. Dan is het tijdelijk niet helemaal compleet maar dat geeft niet. Zoals je het nu doet is het niet te testen.


Thanks voor je uitleg, dus 6 weken lang 1 soort vlees voeren. Ik zal het eens met de dierenarts bespreken, dankjewel voor je reactie!

Hele fijne Engel lamsvel barebackpad maat full te koop met singel (neopreen 78cm). Geschikt voor paarden maat COB tot FULL. €250,00. Bij interesse of voor foto's stuur me een PB!

ponytjuh76

Berichten: 461
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-17 11:32

Bravura schreef:
Laat eens een goede allergietest doen mbt pollen, grassen ed. Niet goedkoop maar dan weet je meer. Een eliminatie dieet al gedaan (voedselallergie)? Mocht dat met die hypoallergene brok al gedaan zijn dan een ander merk nemen. Ga nu niet van alles proberen want dan heb je ook geenzicht meer op wat zou werken of niet qua voer. Terug naar dierenarts als iets niet werkt. Beter dan hier vragen...


Klopt... We wonen alleen in slowakije en mijn vriend heeft niet zo'n goed vertrouwen in de dierenarts hier. Hij zegt dat meneer het heel snel op een allergie gooit als een diertje jeuk heeft. Dus vandaar dat ik me eerste even tot mensen richt die hier eventueel ervaring mee hebben zodat ik weet hoe een fatsoenlijk onderzoek in zijn werking gaat en zo.

Hele fijne Engel lamsvel barebackpad maat full te koop met singel (neopreen 78cm). Geschikt voor paarden maat COB tot FULL. €250,00. Bij interesse of voor foto's stuur me een PB!

ponytjuh76

Berichten: 461
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-17 11:44

Wat ben ik blij met deze reacties. Heel verhelderend allemaal. We gaan terug naar de dierenarts vandaag om hem op een zelfde brok te zetten voor 6 weken.

De dierenarts hier heeft trouwens ook niets gezegd over die periode van 6 weken. Vandaar dat we zelf maar wat zijn gaan prutsen. Oei wat voel ik me schuldig...

Hele fijne Engel lamsvel barebackpad maat full te koop met singel (neopreen 78cm). Geschikt voor paarden maat COB tot FULL. €250,00. Bij interesse of voor foto's stuur me een PB!

ponytjuh76

Berichten: 461
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: Gemert

Re: Krabbende hond, tot nu toe geen vooruitgang!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-17 11:46

We hebben in nederland heel wat jaren geleden overigens ook een hond gehad die enorm allergisch was denk ik nu... daarmee inderdaad naar de dermatoloog e.d.

En uiteindelijk inderdaad 1 soort brok gevoerd en het was over. Eens in de 14 dagen wassen met betadineshampoo deed ook wonderen voor die plekken als ik het goed herinner.

Hele fijne Engel lamsvel barebackpad maat full te koop met singel (neopreen 78cm). Geschikt voor paarden maat COB tot FULL. €250,00. Bij interesse of voor foto's stuur me een PB!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Gaabje, Googlebot en 131 bezoekers