Welk middel tegen teken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:38

Maartje1990 schreef:
Ik meen me te herinneren dat er behoorlijk wat resistentie is tegen advantix


Flauwekul, er is geen resistentie tegen de huidige middelen die op de markt zijn.

In de meest recente onderzoeken is dit aangetoond.


robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:40

KimD schreef:
Nikass schreef:
Ik wil idd geen bandje.
Mijn schoonzusje kent twee mensen waarvan de hond na een behandeling met Advantix is overleden. Ik snap het verhaal niet helemaal; ik gebruikte zelf ook altijd Advantix. Maar het schijnt toch niet zo goed te zijn voor je hond. (Ik zal nog eens even navragen hoe het precies zat)


Dat kan, maar dan hebben die mensen waarschijnlijk collie-achtige. En met collies moet je heel erg oppassen ivm het MDR1 gen. Wij hadden een Sheltie en een collie, beide niet het gen en altijd Advantix gebruikt. Goed spul, nooit een teek gezien. Nu kregen we er een collie bij en zij heeft het wel. Hadden we dan Advantix gebruikt was de kans groot dat ze ook gestorven was.

Wij gebruiken nu Seresto, zeer tevreden tot nu toe. :j


Seresto bevat dezelfde werkzame stoffen als advantix. Beide imidacloprid en een stof als deltamethrine of permethrine. Mocht je hond gevoelig zijn voor die stof dan zou ik ook de band niet gebruiken.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:50

Je kan je het dier laten testen bij je dierenarts. Is overigens wel verstandig aangezien ze ook niet tegen alle ontworming kunnen.

Het gaat om collie achtige honden

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:54

Tegen Frontline is nog nooit resistentie aangetoond. Er is net een groot onderzoek geweest waarin de Bayer dit heeft getest. Dus de grootste concurrent geeft zelfs aan dat het niet zo is.
@maartje1990

Was niet zo de bedoeling alleen ik kan er niet tegen als men dingen roept die niet waar zijn.
Als jij mij een wetenschappelijk onderbouwd rapport kan laten zien waarin deze resistentie aangetoond is krijg jij van mij een hele grote slagroomtaart toegestuurd.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Welk middel tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:56

@nikas, bijzonder want de stof die in advantix extra zit doet vrijwel niets tegen vlooien. Imidacloprid is de werkzame stof tegen vlooien en zit in bolfo gold en advantage.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:21

WillemYntJee schreef:
Wel zelf ook blijven checken wat je zegt robert45, in advantix zit wel degelijk imidacloprid! Alleen gecombineerd met permethrin zodat t ook tegen teken werkt.
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... oor-honden


Ik heb het bericht inderdaad onvolledig geschreven. Ik bedoelde het wel zo alleen nu ik het nalees is het niet duidelijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, SentiBot, xdesix en 113 bezoekers