Welk middel tegen teken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Welk middel tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 07:54

Hallo allemaal!

Welk middel tegen vlooien en met name teken gebruiken jullie? En hoe vaak? Wat werkt het beste?

Bedankt voor t meedenken!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:03

Seresto vlooienband, werkt tegen teken en vlooien 7-8 maanden werkzaam. Goede werkzame stof. Spexiaal met veiligheidssluiting en extra breekstukje.

Als je geen bandje wil bravecto druppels voor katten, pillen voor honden. Ook teken en vlooien. 3 maanden werkzaam

Comfortis is de beste voor alleen vlooien, vallen binnen 4 uur dood van je dier af. 1 maand werkzaam

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welk middel tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:11

Ik heb advantix liggen, dat werkt hier tot nu toe erg goed. Vlooien hebben we nooit last van gehad, maar zodra ik de eerste teek vind geef ik zo'n pipetje en dan heeft ze er ook een hele tijd geen nieuwe meer.

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 08:20

Ik wil idd geen bandje.
Mijn schoonzusje kent twee mensen waarvan de hond na een behandeling met Advantix is overleden. Ik snap het verhaal niet helemaal; ik gebruikte zelf ook altijd Advantix. Maar het schijnt toch niet zo goed te zijn voor je hond. (Ik zal nog eens even navragen hoe het precies zat)

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Welk middel tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:26

Ik meen me te herinneren dat er behoorlijk wat resistentie is tegen advantix

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:35

Nikass schreef:
Ik wil idd geen bandje.
Mijn schoonzusje kent twee mensen waarvan de hond na een behandeling met Advantix is overleden. Ik snap het verhaal niet helemaal; ik gebruikte zelf ook altijd Advantix. Maar het schijnt toch niet zo goed te zijn voor je hond. (Ik zal nog eens even navragen hoe het precies zat)


Dat kan, maar dan hebben die mensen waarschijnlijk collie-achtige. En met collies moet je heel erg oppassen ivm het MDR1 gen. Wij hadden een Sheltie en een collie, beide niet het gen en altijd Advantix gebruikt. Goed spul, nooit een teek gezien. Nu kregen we er een collie bij en zij heeft het wel. Hadden we dan Advantix gebruikt was de kans groot dat ze ook gestorven was.

Wij gebruiken nu Seresto, zeer tevreden tot nu toe. :j

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:38

Maartje1990 schreef:
Ik meen me te herinneren dat er behoorlijk wat resistentie is tegen advantix


Flauwekul, er is geen resistentie tegen de huidige middelen die op de markt zijn.

In de meest recente onderzoeken is dit aangetoond.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:40

KimD schreef:
Nikass schreef:
Ik wil idd geen bandje.
Mijn schoonzusje kent twee mensen waarvan de hond na een behandeling met Advantix is overleden. Ik snap het verhaal niet helemaal; ik gebruikte zelf ook altijd Advantix. Maar het schijnt toch niet zo goed te zijn voor je hond. (Ik zal nog eens even navragen hoe het precies zat)


Dat kan, maar dan hebben die mensen waarschijnlijk collie-achtige. En met collies moet je heel erg oppassen ivm het MDR1 gen. Wij hadden een Sheltie en een collie, beide niet het gen en altijd Advantix gebruikt. Goed spul, nooit een teek gezien. Nu kregen we er een collie bij en zij heeft het wel. Hadden we dan Advantix gebruikt was de kans groot dat ze ook gestorven was.

Wij gebruiken nu Seresto, zeer tevreden tot nu toe. :j


Seresto bevat dezelfde werkzame stoffen als advantix. Beide imidacloprid en een stof als deltamethrine of permethrine. Mocht je hond gevoelig zijn voor die stof dan zou ik ook de band niet gebruiken.

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 08:44

KimD schreef:
Nikass schreef:
Ik wil idd geen bandje.
Mijn schoonzusje kent twee mensen waarvan de hond na een behandeling met Advantix is overleden. Ik snap het verhaal niet helemaal; ik gebruikte zelf ook altijd Advantix. Maar het schijnt toch niet zo goed te zijn voor je hond. (Ik zal nog eens even navragen hoe het precies zat)


Dat kan, maar dan hebben die mensen waarschijnlijk collie-achtige. En met collies moet je heel erg oppassen ivm het MDR1 gen. Wij hadden een Sheltie en een collie, beide niet het gen en altijd Advantix gebruikt. Goed spul, nooit een teek gezien. Nu kregen we er een collie bij en zij heeft het wel. Hadden we dan Advantix gebruikt was de kans groot dat ze ook gestorven was.

Wij gebruiken nu Seresto, zeer tevreden tot nu toe. :j


Hoe weet je of je hond dat gen heeft?

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 08:47

Maartje1990 schreef:
Ik meen me te herinneren dat er behoorlijk wat resistentie is tegen advantix


Ik heb een hond gehad met vlooienallergie. Ik heb toen zij 1 of 2 vlooien had alle middelen geprobeerd, pietjes, poeders, shampoo; de vlooien liepen er gewoon doorheen. Het enige wat toen uiteindelijk hielp was Advantix.
Dit is wel een paar jaar geleden en ging om vlooien en niet zozeer om teken, maar daardoor neigde ik naar Advantix tot ik het verhaal over de overleden honden hoorde.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:47

Voor mijn katten gebruik ik op dit moment Stronghold.
Staat niet op de verpakking, maar volgens mijn DA werkt die ook goed tegen teken.
En heb daarna ook geen teek meer gezien bij mijn katsels.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:48

robert45 schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik meen me te herinneren dat er behoorlijk wat resistentie is tegen advantix


Flauwekul, er is geen resistentie tegen de huidige middelen die op de markt zijn.

In de meest recente onderzoeken is dit aangetoond.


Nou wat aardiger kan ook wel, ik zeg ook "ik meen me te herinneren" overigens frontline os absoluut resistentie tegen dus wat jij op het laatst zegt klopt dus ook niet helemaal.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:50

Je kan je het dier laten testen bij je dierenarts. Is overigens wel verstandig aangezien ze ook niet tegen alle ontworming kunnen.

Het gaat om collie achtige honden

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:50

Er zijn al 2 topics over dit soort dingen ;) staat hoop informatie in

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:50

robert45 schreef:
KimD schreef:

Dat kan, maar dan hebben die mensen waarschijnlijk collie-achtige. En met collies moet je heel erg oppassen ivm het MDR1 gen. Wij hadden een Sheltie en een collie, beide niet het gen en altijd Advantix gebruikt. Goed spul, nooit een teek gezien. Nu kregen we er een collie bij en zij heeft het wel. Hadden we dan Advantix gebruikt was de kans groot dat ze ook gestorven was.

Wij gebruiken nu Seresto, zeer tevreden tot nu toe. :j


Seresto bevat dezelfde werkzame stoffen als advantix. Beide imidacloprid en een stof als deltamethrine of permethrine. Mocht je hond gevoelig zijn voor die stof dan zou ik ook de band niet gebruiken.


Dat klopt, echter is de werking en de hoeveelheid stof anders, daardoor staat Seresto ook niet op de lijst.

De Seresto geeft geen problemen.

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 08:51

Maartje1990 schreef:
Ik meen me te herinneren dat er behoorlijk wat resistentie is tegen advantix


Ik heb een hond gehad met vlooienallergie waarbij niets hielp. Pipetjes, poeders, shampoo; de vlooien liepen er gewoon doorheen.
Het enige dat toen uiteindelijk hielp was Advantix.
Dit is wel een paar jaar geleden en ging om vlooien en niet om teken. Maar vandaar dat ik naar Advantix neigde. Totdat ik het verhaal van de overleden honden hoorde.

Robert45 hier ben ik het dus niet mee eens.

Edit: sorry dubbel post

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:54

robert45 schreef:
Je kan je het dier laten testen bij je dierenarts. Is overigens wel verstandig aangezien ze ook niet tegen alle ontworming kunnen.

Het gaat om collie achtige honden



Ja klopt, wij hebben een lijst gekregen met wat wel en niet kan. Ook wat betreft medicijnen, ook daar mag ze niet alles van hebben.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:54

Tegen Frontline is nog nooit resistentie aangetoond. Er is net een groot onderzoek geweest waarin de Bayer dit heeft getest. Dus de grootste concurrent geeft zelfs aan dat het niet zo is.
@maartje1990

Was niet zo de bedoeling alleen ik kan er niet tegen als men dingen roept die niet waar zijn.
Als jij mij een wetenschappelijk onderbouwd rapport kan laten zien waarin deze resistentie aangetoond is krijg jij van mij een hele grote slagroomtaart toegestuurd.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Welk middel tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:56

@nikas, bijzonder want de stof die in advantix extra zit doet vrijwel niets tegen vlooien. Imidacloprid is de werkzame stof tegen vlooien en zit in bolfo gold en advantage.

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Welk middel tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:02


Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 10:03

robert45 schreef:
@nikas, bijzonder want de stof die in advantix extra zit doet vrijwel niets tegen vlooien. Imidacloprid is de werkzame stof tegen vlooien en zit in bolfo gold en advantage.


Ik heb er helemaal geen verstand van. Weet alleen dat de vlooien door de frontline (pipetje) liepen en ze er niet op reageerde. Bij de Advantix was het eindelijk (en dan ook direct) over. Ik was de wanhoop nabij want hond had al grote bloedende wonden op zijn rug/staart van het bijten.

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 11:37

Ik lees ook dat Bravecto mogelijk niet veilig is?

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:54

Nikass schreef:
Ik lees ook dat Bravecto mogelijk niet veilig is?


Goed gelezen. Met nadruk op mogelijk ;)

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Welk middel tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:01

Wij gebruiken Bravecto al jaren voor onze 3 honden, nooit problemen mee gehad, wel veel gemakt! Geen teken en/of vlooien.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:11

Hier gebruik ik Broadline voor de poezels. Vlooien , teken en ontworming in 1 pipetje :)