De liefste katten, maar die haren..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

De liefste katten, maar die haren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 13:52

Iedere katten en honden eigenaar kent het denk ik wel: altijd en eeuwig die haren op je kleding. Ik heb twee witte/lichtbruine katten met dikke wollige ondervacht (het zijn Ragolls) en mijn kledingkast is voornamelijk gevuld met donkere kleding. Geen goede combi.

Naast het huis iedere dag stofzuigen, kam ik ze (niet te vaak) met een furminator, liggen overal in het huis van die kleding rollers en mogen de katten sinds kort niet meer in de slaapkamer en niet meer in onze kledingkast (op een stapel spijkerbroeken blijkt het erg lekker te slapen). En nog.. nog zit onze kleding ónder de haren. 9 van de 10 keer komt kleding al behaard uit de wasmachine. Ik heb al van die haar aantrekkende was bolletjes voor in de wasmachine geprobeerd, werkt niet.

We zitten er nu serieus over te denken om de katten te scheren := maar eigenlijk wil ik dat ook niet. Heeft iemand de gouden tip om al die rondvliegende haren tegen te gaan?

liesje84
Berichten: 576
Geregistreerd: 22-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: De liefste katten, maar die haren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 13:55

Naar de kattentrimmer, lekker al het losse haar eruit laten kammen.
Geen furminator gebruiken, beschadigd het haar en huid.
Of lekker wassen met goede kattenshampoo, zodat al het losse haar eruit spoelt.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: De liefste katten, maar die haren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 14:00

Wij laten onze katten inderdaad trimmen (plukken) zijn ook 2 ragdolls. Scheelt enorm

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: De liefste katten, maar die haren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 14:23

Ik neem het voor lief, kattentrimmer is geen optie voor mijn katten en kammen doe ik zelf zo nu en dan. Maar heb altijd het idee dat ze alleen maar meer gaan verharen als ik borstel :')

BlueMilk

Berichten: 1933
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Brugge, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 14:25

Furminator niet meer gebruiken. Het beschadigd de haren en snijd ook goede haren die niet los zitten af. Veel kattentrimmers gebruiken een slickerborsteltje en een microvezeldoek/handschoen.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: De liefste katten, maar die haren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 14:49

Kleding in de droger gooien werkt het beste, hoorde ook eens de truc van een tennisbal in een panty erbij doen.
Verder zou ik de katten eens goed laten ontwollen, en dit elke ruiperiode herhalen.
Daarnaast is het een kwestie van stofzuigen, kleding afborstelen en pas in je nette goed als je de deur uitgaat en zogauw je thuis bent je thuiskloffie weer aan.
Kammen doe ik zelf zeer sporadisch, enkel in de ruiperiode 1-2x maar met kammen stimuleer je het verharen enorm.

Overigens heb ik 3 kortharige HTK waarvan 2 met enorm zachte pluisvachtjes.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16138
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: De liefste katten, maar die haren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 15:00

Er loopt al een topic over dit onderwerp [BB] Overal haar.
Daarom hier een slotje.