Voertips grote geholpen kater

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Voertips grote geholpen kater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 22:58

Ik heb een grote, geholpen kater, kruising met Main Coon (geen idee hoe raszuiver, gewoon een internet herplaatser) van minimaal 12 jaar.
Meneer is heel lastig met eten, eet alleen harde brokjes van Felix.

Als ik iets anders haal (maakt niet uit of dat goedkope eigen merk supermarkt brokken zijn, bekende merken of dure hoog-in-vlees-gehalte brokjes), dan eet hij het niet.
Of zo minimaal dat hij echt mager wordt. Hij blijft net zo lang miauwen en kopjes geven tegen je benen en dan terug naar het bakje lopen, tot dat je Felix voor hem in het bakje doet. Kittekat valt nog net onder "eetbaar" volgens meneer.
Nat voer eet hij helemaal niet. Stukjes vlees van tafel of stukje kaas of beetje roomboter, trekt hij ook bijna altijd zijn neus voor op.

De andere 6 katten (allemaal geholpen dames) eten zo goed als alle soorten/merken brokjes en eigenlijk ook allemaal nat voer.

Iemand nog tips wat ik deze kieskeurige meneer voor kan zetten (en wat gezonder is)? Hij is goed op gewicht, ziet er goed uit. Slaapt veel maar kan best actief zijn.

Grootste nadeel nu is dat we in Belgiƫ wonen en de Felix altijd in Nederland gekocht moet worden. Ik heb het bij de aveve, de horta, de tom&co etc nog niet gevonden. Nu probeer ik wel altijd een voorraadje te hebben, maar het zou fijn zijn als ik iets meer keus had in wat hem voor te zetten en bij falend inkoopbeleid nog snel vlakbij zou kunnen halen.


Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Voertips grote geholpen kater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-17 07:14

Het zou fijn zijn als ik een merk achter de hand heb wat wel in Belgie wordt verkocht, dat scheelt af en toe een extra rit naar Nederland. Meestal gaat het goed met mijn boodschappenbriefje/voorraad.

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Voertips grote geholpen kater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-17 07:44

Ik ga dat eens proberen, andere katten eten het wel als mijn rode vriend besluit dat hij het niet lust.

Ik bestel nooit online kattenvoer, eens per maand halen we grote voorraad in Duitsland en de rest gewoon bij de supermarkt of dierenzaak.


Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-17 10:34

Rebel_Jits schreef:
Ze hebben Felix bij de Maxizoo, geloof ik.
Ik geef Premiere aan mijn katten, ze vinden die erg lekker en het is goed betaalbaar. Ook van de Maxizoo.

Zooplus levert in Belgie, maar het duurt wel even. Ze moeten namelijk eerst je betaling binnen hebben (geen bancontact-optie om te betalen). Ik wacht gemiddeld 3 tot 7 dagen op een bestelling van hen.


Ik kan bij mijn moeder laten leveren net over de grens maar dan ben ik weer aan het rijden. Die levertijd helpt ook niet aan mijn "oeps ik had toch niet nog een extra doos/zak op voorraad" gevoel om 17u. :o

Dat Smilla hebben ze in ieder geval niet bij de freschnapf waar mijn man in Duitsland gaat.

Misschien toch gewoon bestellen en proberen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 42 bezoekers