Hoe bewaren jullie je (knaagdieren)voer?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:20

Bay schreef:
Yentaah schreef:
Ik knip de zak open en laat het daarin, ik zie niet in waarom ik het ergens anders in zou doen



Same here. Ik bewaar alles in de zakken waar ze in komen. Ik zorg wel dat ze dan weer dicht zijn na gebruik en in een donkere kast zitten. Ik heb begrepen dat die zakken het beste de kwaliteit en smaak bewaren terwijl als je het in plastic containers doet, de smaak langzamerhand minder wordt. Als je het dan ergens anders in wilt bewaren, kun je het beter in een metalen container doen.
Maar ik weet niet of dat ook echt bewezen is. Toen ik de kattenvoer in plastic bakjes bewaarde, merkte ik dat mijn kat de laatste brokjes van de bak vaak liet liggen. Ik ben toen gaan kijken op internet en kwam uit op die bewering. En inderdaad, nu ik ze in de zakken bewaar, eet hij ook de allerlaatste brokjes van de zak met plezier op :P De konijnen ook. Dus voor mijn dieren werkt dat in ieder geval


Dat is te doen als je geen last van muizen of ratten hebt , het niet in een vochtige omgeving bewaart
En je voldoende snel een zak leeg voert ivm voermijten en ander klein ongedierte
Als wij op stal een zak voer na openen wegzetten gaat ie er sowieso al aan door de eerste drie issues :+
En tel daaar nog maar de kraaien bij op als je een ton of bak met niet vastgedraaid deksel hebt

Thuis heb ik in de zomer al verschillend vliegend gespuis in open verpakkingen gehad
Tot en met spekkevers in het gedroogde honden snaai materiaal
En een rat in mijn houthok :+
Dus hier gaat alles in afgesloten bakken

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Drico, lucifertje, maliejane en 41 bezoekers