Hamster blijft snotteren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daphne__
Berichten: 12450
Geregistreerd: 12-12-06

Hamster blijft snotteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-17 01:46

Hallo,

Ik heb een hamster van nu ongeveer 5 maand oud. Zij begon een maand geleden opeens te snotteren. Mijn hamsters zitten op Hennep, maar toch voor de zekerheid over gezet op Back to Nature met wc papier. Heb haar een AB kuurtje gegeven, maar na de 10 dagen, geen verbetering. Haar oogje was er ook nog eens bij gaan ontsteken. Begonnen met een nieuwe AB kuur en ook met een oogzalf. Oogje knapte weer op, maar snotteren bleef. Begonnen met de helft van een kwart tablet Moderin (Prednison). En daarvan knapte ze een stuk op, maar nogsteeds snotteren.

Vanavond besloten te overleggen met de dierenarts óf er nog optie's zijn en hoe eerlijk het is tegenover haar om te blijven proberen.

Gelukkig waren we het er over eens dat het voor inslapen nu nog te vroeg is. Voor nu blijft ze op de moderin en daarnaast ga ik met haar stomen en krijgt ze neusdruppels.
Als ze dan nogsteeds niet opknapt, dan kunnen we nog een kweekje maken. Ik heb nog niet geinformeerd hoe dat in zijn werk gaat, maar de dierenarts zei al wel dat dat voor haar heel vervelend is.

De dierenarts zei dan ook dat ik ondertussen maar moest nadenken of ik het dat waard vind, het is namelijk een duur onderzoek. En dan dat het voor haar heel naar zou zijn. Ik ben nu dus aan het nadenken, wat ga ik doen...
Over de kosten hoef ik geen seconde na te denken. Maar is het eerlijk tegenover haar... Straks laat ik het bij haar doen en komt er niks uit, dan heeft ze dat onderzoek moeten doorstaan en word ze alsnog ingeslapen. Maarja straks komt er wat uit en word ze na behandeling weer beter...


Iemand ervaring? -O-


Daphne__
Berichten: 12450
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-17 00:04

Bedankt! :o Ik doe m'n best. Vaak word ik een beetje belachelijk gemaakt omdat ik zo ver ga voor ''maar een hamster'' oid. Maarja mijn kleine dieren krijgen dezelfde zorg als de grote, dat maakt voor mij niks uit..
Half jaar geleden ook een echo laten maken van de buik van een hamster, met de bedoeling om daarna te opereren, maar helaas ging ze heel hard achteruit en heb ik haar in laten slapen.


Het zou idd wel kunnen dat er iets in haar neus zit. Het is alleen onmogelijk om te zien -O- Ik geef haar nu dan neusdruppeltjes, dus ik hoop dat als er iets in zit, dat nu los komt. Echt een nadeel bij zo'n uk :(


Daphne__
Berichten: 12450
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-17 07:30

Ja, haar gebit is gecontroleerd en die is in orde. Was daar ook een beetje bang voor idd, zeker toen haar oog ook begon te ontsteken.

Heb ondertussen ook nog even met haar fokker overlegd en besloten dat ik mijn andere hamsters (en m'n cavia's) ook op bck tot nature ga zetten. Nu zit de rest namelijk nog wel op hennep en als ze daar allergisch voor is, dan blijft ze natuurlijk last houden omdat het nog hier in huis is.

De neusdruppels en het stomen lijken al wel iets te doen.. Er kwam vanavond een grote bel uit haar neusje, dus er kan weer wat lucht door!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance en 170 bezoekers