Hond vervuilt haar bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 19:35

Hallo,

Ik heb een vraag, mijn hond is nu iets ouder dan een jaar en ze is nog steeds niet zindelijk.
Vanaf dat ze bij ons is doet ze alles in haar bench ging als pup zat naar buiten en deed dan gewoon buiten en zodra ze weer binnen kwam deed ze het gewoon dunnetjes over!
Ene dag gaat het super goed andere dag heeft ze er letterlijk poep aan ze gaat er in liggen het maakt haar niks uit doet ze al vanaf het begin!
Elke dag was ik al haar dekentjes maak de bench schoon het is zowat een tweede baan! Ze komt genoeg buiten en doet ook buiten haar behoefte doe dan heel vrolijk en krijgt een kleine beloning! Ze krijgt haar eten in kleine porties paar keer per dag. Zodra ze los is gaat het wel goed maar ook de ene keer wel andere keer niet hebben al een kleinere bench. Is al bij dierenarts geweest alles was goed en gedragstherapeut geen van alle snappen waarom ze het doet, omdat het ook niet hoort. Wie heeft er een tip voor mij?

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:37

Waar komt ze vandaan? Bij een fokker, gelegenheidsnestje of een puppyfarm

Wat heeft haar fokker aan zindelijkheidstraining gedaan en hoe ziet jullie dag er normaal gesproken uit? Hoe lang zit ze opgesloten?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 19:40

linda_arnold schreef:
Waar komt ze vandaan?

Wat heeft haar fokker aan zindelijkheidstraining gedaan en hoe ziet jullie dag er normaal gesproken uit? Hoe lang zit ze opgesloten?

Daar deed ze het zelfde ze ging naar buiten en deed het erna weer in de bench zelfde als haar moeder!
Ze zit max 3 uur in de bench als ik aan het werk ben en snachts maar meestal gaat het snachts goed. Ze gaat om 6 uur sochtends uit ze gaat om half 9 voor ik weg ga ze gaat om half 2 en om 6 uur en om 10 uur de laatste uren gaat het goed heel af en toe na haar laatste maaltijd dat ze meteen plast terwijl ik nog mijn jas aan het pakken ben en de riem

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:41

hoe groot is de bench en hoe groot de hond?
Zindelijkheid is de ene hond sneller mee dan de andere. mijn pup van 9 weken is bijvoorbeeld al 90% zindelijk, mijn oudste kreeg ik toen ze 4 maanden was en was toen nog niet zindelijk.
Veel buiten zetten. zorg dat de hond het niet ongezien in huis kan doen. doet ze het in huis. zeg je "buiten buiten buiten" terwijl je haar buiten zet. doet ze het buiten uitgebreid belonen.

Vor in de benc. hoe keiner de bench hoe sneller de hond zindelijk is. in een bench van een meter maakt het ene chihuahua bijvoorbeeld niet uit dat in hoek uitwerpselen liggen en hij in een andere hoek. Zorg voor een bench waar de hond net in kan liggen (als ie zinedelijk is kan je weer een grotere nemen)

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:44

Is de bench niet te groot? Je kan er besteld een plastieke doos in zetten zodat ze er echt maar net in kan liggen, ze bevuilen niet graag de plek waar ze slapen. Misschien kan je ook een paar van haar drollen buiten leggen en haar daar laten ruiken en een speciaal "honden toilet" maken.
Laatst bijgewerkt door MoppieFilou op 23-01-17 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 19:45

Zoe_97 schreef:
hoe groot is de bench en hoe groot de hond?
Zindelijkheid is de ene hond sneller mee dan de andere. mijn pup van 9 weken is bijvoorbeeld al 90% zindelijk, mijn oudste kreeg ik toen ze 4 maanden was en was toen nog niet zindelijk.
Veel buiten zetten. zorg dat de hond het niet ongezien in huis kan doen. doet ze het in huis. zeg je "buiten buiten buiten" terwijl je haar buiten zet. doet ze het buiten uitgebreid belonen.

Vor in de benc. hoe keiner de bench hoe sneller de hond zindelijk is. in een bench van een meter maakt het ene chihuahua bijvoorbeeld niet uit dat in hoek uitwerpselen liggen en hij in een andere hoek. Zorg voor een bench waar de hond net in kan liggen (als ie zinedelijk is kan je weer een grotere nemen)

Ik had een hele grote bench die heb ik toen heeeel klein gemaakt ook dat werkt niet ze gaat er gewoon in liggen heb een andere bench die klein is kan ze net in liggen nu ook daar poept ze in en plast ze in en mevrouw gaat er gewoon in liggen het maakt haar echt niks uit! En als ze het in huis doet en ik zie het zg ik ook hup naar buiten en ze weet het donders goed want ze neemt een speurt naar buiten! En dat belonen buiten doe ik ook ze doet alleen nep plassen en poepen voor een koekje :') en als het donker is zie ik het niet maar geef het wel omdat het toch buiten is! Ze doet het vooral sochtends en smiddags als ze in de bench zit net voor ik wakker ben of thuis kom

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 19:46

Soms komt ze helemaal onder de poep en plas haar bench uit het is echt een viezerik :') moet haar en de bench dagelijks wassen

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:50

Klinkt als een hond die nooit zindelijk wordt. Zei je nou dat haar moeder ook zo deed? Dan heeft ze het nooit goed geleerd van de moeder.
Laatst bijgewerkt door piezze op 23-01-17 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:51

Probleem hadden wij destijds ook, toen hebben we in de bench een houten plaat gemaakt, zodat hij er alleen nog in kon slapen. Maw, als hij zou plassen of poepen, zou hij in zijn eigen ontlasting liggen en toen hield het op. Staat natuurlijk wel tegenover dat hij als pup echt voldoende naar buiten moet.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 19:56

Ik vrees ook dat zij nooit zindelijk gaat worden ik doe precies het zelfde met mijn reu en die was in aantal weken top zindelijk en ik volhouden maar begin langzaaam de hoop op te geven aangezien ze al ouder dan jaar is en ik nog steeds als "puppy" behandel.
En ik vind vooral vreemd dat hoe klein of groot de bench is ze er gewoon in gaat liggen af en toe is het net een pisbom die voorbij komt rennen uit die bench :') oke ik lach er nu om maar vind wel echt beroerd worden als ik uit me werk kom en eerst me hond kan wassen de bench kan wassen het dekentje kan wasen

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:57

een andere invalshoek. is ze medisch volledig in orde?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 19:58

Ja dat had ik al getypt :o ze is pas helemaal binnste buiten gekeerd

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:59

Om wat voor ras gaat het?

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:59

sorry ahd ik al overheen gelezen.
Om welk ras gaat het?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 19:59

Het gaat om een amerikaanse stafford!

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:00

wat voer je?

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:02

je zegt dat ze in haar bnch zit als je van huis gaat. en et 'snachts geen probleem is. Kan het een vorm van verlatingsangst zijn? staffs hangen nogal aan hun mensen.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:03

Opnieuw beginnen met zindelijk maken. Ander voer zodat ze minder ontlasting heeft. En een keer filmen wat er gebeurt als jij weg bent. Misschien is ze wel in paniek en maakt zich druk.

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:03

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:03

Ze krijgt voer met weinig dingen enz erin van de dierenarts.
Ook dat maakt niks uit ze poept soms ook in een uur 6 x in haar bench

Dat dacht ik eerst ook wat je zegt maar ik doe haar half uur eerder in der bench zodat ze rustig kan slapen en laat me reu bij haar in de kamer ze slaapt rustig en doet het echt in het laatste uur wat ik denk dat ik thuis kom. Snachts doet ze het ook wel maar minder

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:05

klinkt me inderdaad als verlatingsangst.
Daar zou ik mee aan de slag gaan. kan je ene week of 2/3 vrijaf mogelijk nemen op het werk zodat je hier rustig aan kan werken?

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:08

en los in huis al geprobeerd?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:08

Ik ben ook wel is dagen thuis maar probeer altijd het ritme van even in de bench erin te houden aangezien ze heel erg gehecht is aan ritme anders gaat gillen! Ook als ik dan even ben douche wil ze ook nog wel is poepen! Ik vraag me af hoe ik echt erachter kom dat het verlatings angst is. Dacht ik eerst namelijk ook toen ze snachts gilde in de bench heb toen gedragstherapeut laten komen ook om andere dingen maar dat terzij, heb haar toen in bed genomen en werd smorgens wakker van een nare geur naast me bed ja mevrouw had naast mijn bed zitten kleien :')

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:08

tengeltje11 schreef:
en los in huis al geprobeerd?

Ik wil niet elke dag een nieuwe inboedel :o ze eet liever me tafel dan haar kouwbotjes

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:11

ik zou haar in de bench zetten. net uit het zicht gaan, is ze rustig uitlaten en belonen. zo de tijd en afstand vergroten, je kan ze dan in het oog houden met een webcam of facetime bijvorbeeld.