Hond uit Amerika laten overkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Hond uit Amerika laten overkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 10:32

Hi all,

Ik ben een beetje sip..

Afgelopen oktober hebben wij een hond uit Amerika gekocht. Alles al betaald en ook de fokker is erg enthousiast erover. We hebben netjes gewacht tot ze ouder was dan 6 maanden. Inmiddels heeft ze haar rabies enting gehad en is ze uiteraard vlak na de geboorte gechipt. Ook is ze in bezit van alle ABKC, UKC en ABDA papieren.

Het overkomen echter is een heikelpunt. Volgens de NVWA heeft ze nodig: een rabies enting, een chip, een gezondheidscertificaat (10 dagen voor vlucht), een serologische test heeft ze niet nodig (titerbepaling rabies) wel zeggen ze dat als ze onbegeleid vliegt ik een derde partij moet machtigen? Dat begrijp ik niet. Ik moet een natuurlijk persoon machtigen.

''Uw huisdier mag alleen onder onderstaande voorwaarden reizen, als u als eigenaar met uw huisdier meereist en als het om 5 of minder dieren gaat. Indien u met meer dan vijf huisdieren reist of het huisdier onbegeleid laat reizen, gelden er andere eisen aan de import. Uw huisdier mag niet bestemd zijn voor verkoop of eigendomsoverdracht en zijn verplaatsing moet verband houden met uw verplaatsing. Dit laatste moet u kunnen aantonen, bijvoorbeeld door een boarding-pass. Iemand anders mag ook namens u uw huisdier meenemen. Dit kan een persoon zijn die u zelf machtigt of iemand die de transportmaatschappij/vervoerder aanwijst namens u. Dit noemen wij een 'gemachtigd persoon'. Hiervoor moet een 'verklaring gemachtigd persoon' ingevuld worden. Deze verklaring is opgenomen in deel 3 van Verordening (EG) nr. 577/2013 (pag. 40).''

Nu heb ik een agentschap in Amerika benaderd om mij te helpen, zij staan erom bekend dat zij dagelijks internationale shippings doen van dieren. Ik hoop dat dit resultaat geeft, ik word er een beetje kriebelig en moe van.

Wie heeft dit ook meegemaakt?

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Hond uit Amerika laten overkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:38

Waar word je precies kriebelig van? Alle hondjes die uit het buitenland komen moeten onder begeleiding vliegen. Er zijn veel organisaties die honden naar Nederland laten vliegen ( denk aan al die honden die uit Spanje e.d komen ). Op het vliegveld tekekent iemamd een formulier dat hij verandwoordelijk is voor de honden en op Schiphol tekent hij weer dat hij niet meer verandwoordelijk is nadat de honden door de douane zijn. Je kunt je ook opgeven via een website dat als je van Spanje naar Nederland vliegt je wel honden wilt 'begeleiden' maar het is echt niets anders dan begeleider zijn op papier.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:39

Ik denk dat ze dat doen, mocht jou iets overkomen, (bv ongeluk, ziekte e.d) iemand anders de hond kan en mag ophalen, zodat de hond niet op het vliegveld blijft staan.
P.s ik heb wel eens katten laten overvliegen, zonder begeleiding, schiphol heeft hele mooie opvang ruimtes met goed personeel met kooien, benches e.d.

VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 10:45

har166 schreef:
Waar word je precies kriebelig van? Alle hondjes die uit het buitenland komen moeten onder begeleiding vliegen. Er zijn veel organisaties die honden naar Nederland laten vliegen ( denk aan al die honden die uit Spanje e.d komen ). Op het vliegveld tekekent iemamd een formulier dat hij verandwoordelijk is voor de honden en op Schiphol tekent hij weer dat hij niet meer verandwoordelijk is nadat de honden door de douane zijn. Je kunt je ook opgeven via een website dat als je van Spanje naar Nederland vliegt je wel honden wilt 'begeleiden' maar het is echt niets anders dan begeleider zijn op papier.



Bedankt voor je antwoord.

Ik zie door het bomen het bos niet meer.. Ik heb jarenlang honden uit Spanje laten overkomen (asielwerk) en dat was nooit geen probleem want wij hadden vluchtbegeleiders (vaak mensen die van vakantie terug kwamen)

Maar nu vliegt mijn eigen hond onbegeleid. De dame van de NVWA zei aan de telefoon dat dat lastig is als ik niemand kan machtigen (hoe kan ik iemand machtigen ik heb toch geen passagierslijst?) of begrijp ik de vereiste niet goed? Ik denk dat ik er te moeilijk over nadenk..

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:48

Hmm,wat ik begrijp kan je de hond alleen met zogezegd iemand mee laten vliegen?Kan je niet beter op een hondeforum je vraag stellen waar meer fokkers zitten ? Ik ken ook een fokker die honden naar amerika verkoopt ,maar die levert ze idd altijd zelf af.
Ik vermoed als je het zonder begeleiding wilt doen dat je het via een firma als deze moet laten doen http://dierentransport.com/index.php/huisdieren/

Lukasje
Berichten: 11220
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:52

Bij mijn weten vliegt een hond altijd onder begeleiding van een persoon.

Waarom ga je je hond niet zelf ophalen?

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:55

De fokker in Amerika moet overdracht op papier hebben en ondertekenen dat de hond in kwestie op transport gaat naar jou en dat deze dus ook met alles in orde is.

De tussenpersoon kan iemand zijn die verantwoordelijk is voor de quarantaine van de honden.

Wanneer de hond aan komt op bestemming is meestal iemand van deze maatschappij verantwoordelijk als tussenpersoon.

Van daaruit kan je met de nodige documentatie de hond in kwestie ophalen.

En ff tussendoor, de fokker in Amerika is verantwoordelijk tot de hond op bestemming is aangekomen.


Hier vliegen honden van en naar Amerika nooit met begeleiding op het vliegtuig.

Wel werken wij samen met een firma die verantwoordelijk is voor de quarantaine, plaatsen van de honden op het vliegtuig en dergelijke.

Voorbeeld:
Hond verkocht in 2015 naar Amerika.
Hond is 's morgens naar de luchthaven gebracht voor quarantaine en is in de namiddag gevlogen met andere honden.

De tussenpersoon van Amerika die bij ons de honden is komen bekijken zat niet op dezelfde vlucht, die was al eerder terug gevlogen.

VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 11:00

_Alarm_wlkp schreef:
De fokker in Amerika moet overdracht op papier hebben en ondertekenen dat de hond in kwestie op transport gaat naar jou en dat deze dus ook met alles in orde is.

De tussenpersoon kan iemand zijn die verantwoordelijk is voor de quarantaine van de honden.

Wanneer de hond aan komt op bestemming is meestal iemand van deze maatschappij verantwoordelijk als tussenpersoon.

Van daaruit kan je met de nodige documentatie de hond in kwestie ophalen.

En ff tussendoor, de fokker in Amerika is verantwoordelijk tot de hond op bestemming is aangekomen.


Hier vliegen honden van en naar Amerika nooit met begeleiding op het vliegtuig.

Wel werken wij samen met een firma die verantwoordelijk is voor de quarantaine, plaatsen van de honden op het vliegtuig en dergelijke.

Voorbeeld:
Hond verkocht in 2015 naar Amerika.
Hond is 's morgens naar de luchthaven gebracht voor quarantaine en is in de namiddag gevlogen met andere honden.

De tussenpersoon van Amerika die bij ons de honden is komen bekijken zat niet op dezelfde vlucht, die was al eerder terug gevlogen.


Bedankt voor je antwoord.

Wat bedoel je precies met ''de fokker in Amerika moet overdracht op papier hebben en ondertekenen dat de hond in kwestie op transport gaat naar jou en dat deze dus ook met alles in orde is.'' wat stelt die overdracht voor? Dat is toch gewoon het koopcontract + alle documentatie van de hond + gezondheidscertificaat en boekingsreservering voor de airline?

Als tussenpersoon heb ik Pet Air Carrier.

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:09

VKM schreef:
Bedankt voor je antwoord.

Wat bedoel je precies met ''de fokker in Amerika moet overdracht op papier hebben en ondertekenen dat de hond in kwestie op transport gaat naar jou en dat deze dus ook met alles in orde is.'' wat stelt die overdracht voor? Dat is toch gewoon het koopcontract + alle documentatie van de hond + gezondheidscertificaat en boekingsreservering voor de airline?

Als tussenpersoon heb ik Pet Air Carrier.


Dat is idd alles van documenten die jij hier beschrijft.

Wij hebben altijd nog een document met onze gegevens, gegevens van de hond en gegevens van de verantwoordelijke in het land van bestemming als extra.
Maar dat is maar hoe je zelf als fokker/tussenpersoon wilt zijn.

VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 11:11

_Alarm_wlkp schreef:
VKM schreef:
Bedankt voor je antwoord.

Wat bedoel je precies met ''de fokker in Amerika moet overdracht op papier hebben en ondertekenen dat de hond in kwestie op transport gaat naar jou en dat deze dus ook met alles in orde is.'' wat stelt die overdracht voor? Dat is toch gewoon het koopcontract + alle documentatie van de hond + gezondheidscertificaat en boekingsreservering voor de airline?

Als tussenpersoon heb ik Pet Air Carrier.


Dat is idd alles van documenten die jij hier beschrijft.

Wij hebben altijd nog een document met onze gegevens, gegevens van de hond en gegevens van de verantwoordelijke in het land van bestemming als extra.
Maar dat is maar hoe je zelf als fokker/tussenpersoon wilt zijn.


Juist! Wij hebben ook een document met onze gegevens, telefoonnummers etc met handtekening. Ook van de fokker met zijn handtekening. We hebben alles ook digitaal. Is het een idee om gewoon alle documentatie op te sturen naar Pet Air Carrier? Dat is in Amerika net zo'n bureau als Animals to Fly in Nederland. Wat denk jij?

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:12

Mocht je een vlucht begeleider nodig hebben, indien de kosten vergoed worden wil ik wel retour naar Amerika vliegen om de hond op te halen.

VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 11:16

mvdende schreef:
Mocht je een vlucht begeleider nodig hebben, indien de kosten vergoed worden wil ik wel retour naar Amerika vliegen om de hond op te halen.


Serieus! Wat gaaf! Mijn vriend wil ook al gaan maar hij heeft zijn gezondheid op dit moment niet mee waardoor vliegen haast onmogelijk is. Ik ga dit overleggen met mijn tussenpersoon. Als dit zou kunnen is dat wel heel fijn. Het zou om een vlucht gaan van vrijdag vliegen en zondag terug (maandag ochtend aankomst)

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Hond uit Amerika laten overkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:27

Komend weekend heb ik helaas geen tijd. Het weekend van de 29 ook niet. Verder alles tijd. Heb nl geen baan..... gezondheid is prima. Geldig Paspoort is in huis. Redelijk wat ervaring met reizen en vliegen. 2 jaar geleden half jaar Door Australië en Nieuw Zeeland gebackpacked.

VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 11:28

mvdende schreef:
Komend weekend heb ik helaas geen tijd. Het weekend van de 29 ook niet. Verder alles tijd. Heb nl geen baan..... gezondheid is prima. Geldig Paspoort is in huis. Redelijk wat ervaring met reizen en vliegen. 2 jaar geleden half jaar Door Australië en Nieuw Zeeland gebackpacked.


Ik stuur je een PB goed?

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Hond uit Amerika laten overkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:46

Prima. Zou gaaf zijn als ik het kon doen!

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Hond uit Amerika laten overkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:49

Mvdende, wat een lief aanbod!! Denk je er wel aan om een geldig Esta aan te vragen, zeeer belangrijk!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Hond uit Amerika laten overkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:58

Vanaf welke plaats moet de hond komen?
(Oftewel, waar gaat ie het vliegtuig op?)

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:00

Als alles door gaat, wordt dat natuurlijk geregeld. Ik heb ervaring met de Australische visa dus gaat wel goed komen. Ik heb daarnaast volgens mij bijna alle entingen gehad. Iig hepatitis A en B, geldige DTP, alleen rabiës is verlopen.

VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 12:02

Needje schreef:
Vanaf welke plaats moet de hond komen?
(Oftewel, waar gaat ie het vliegtuig op?)


Chicago! (O'Hare)

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Hond uit Amerika laten overkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:14

Heb je al contact met een specifieke airline?

VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 12:28

mvdende schreef:
Heb je al contact met een specifieke airline?


Ik heb contact met United Airlines en gister contact opgenomen met KLM. Beiden zijn mogelijk. Ik moet maandag even afwachten op mijn tussenpersoon. Hij (Ron) gaat informeren of alle documenten in orde zijn. Mocht het doorgaan dan betalen wij uiteraard jouw retourticket, verblijf op de luchthaven en krijg je van ons geld mee om evt belastingen die je daar moet betalen te kunnen betalen. Ik laat je zsm weten hoe of wat. Ik stuur je anders mijn nummer in PB.

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Hond uit Amerika laten overkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:49

Zie pb voor wat ik kon vinden kwa kosten

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Hond uit Amerika laten overkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:46

Off topic nieuwsgierigheid; om wat voor hond gaat het?

YentlKG

Berichten: 1488
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hond uit Amerika laten overkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:57

Gaat het om een pitbull of american bully?

Ik heb zelf geen directe ervaringen mee maar ken wel een aantal mensen die dit vaker hebben gedaan/doen. Mocht je nog hulp nodig hebben stuur me maar een berichtje.

VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Re: Hond uit Amerika laten overkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 13:08

Het is een American Bully. Ik heb inmiddels contact met ZooLogistics en de boeking was op 21-1-2017 gemaakt maar dat komt niet uit dus vandaag gaat mijn fokket de vlucht omboeken naar een andere datum. Het was handiger om de hond onbegeleid te laten vliegen (had in procedures geen verschil gemaakt) het gaat om commerciele invoer van een hond.

Wat een lastig gedoe zeg! Haha ben er nu wel handenvol geld aan kwijt, maar dat geeft niet.. Als ze maar aankomt :)