.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
0verwijderd
Berichten: 1311
Geregistreerd: 26-01-12

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 23:54

.
Laatst bijgewerkt door 0verwijderd op 02-05-22 01:31, in het totaal 5 keer bewerkt

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Re: Hond moet weg als ik op kamers ga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:02

Ik woon sinds een jaar op mijzelf. echter wel in een kleine studio. Mijn hond heb ik gekregen in 2011, nu is het ook wel echt mijn hond en heeft mijn moeder ook haar eigen hond. Maar no way dat ik op mijzelf ging zonder haar! Het is voor mij prima te doen, in de ochtend sta ik iets eerder op en wandel ik ongeveer 45 min. Dan naar school, meestal is dit wat later in de ochtend of ben ik wat vroeger vrij. Als ik wat later weg kan laat ik haar voor die tijd nog even een plasje doen. Als ik vroeg vrij ben pak ik gelijk de fiets en gaan we naar het bos. Ze krijgt dus genoeg aandacht en beweging!
Verder gaat ze bijna overal mee naar toe, vrienden, uit eten etc. Zelf ga ik niet uit savonds maar ze zou best wel een avondje alleen kunnen zijn.
Oja, ik heb ook een tijdje in de horeca gewerkt naast school en eigenlijk met een goede tijds planning is het prima te doen!

Trouwens ik heb wel een klein ding van 4.8 kilo dus dat werkt opzich ook wel mee hihi

Hopelijk heb je er wat aan! En het snoetje wat je ziet als je thuis komt is heel wat waard^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:04

Kan ze niet mee op kamers en als je een dagje wel wil die dag naar je vader? Een soort van co-ouderschap of je vader als oppas voor een beperkt aantal dagen. En waarschijnlijk heb je straks genoeg studenten om je heen die het ook wel leuk vinden om je hond wat extra aandacht te geven en een blokje om te doen. Geen gezinshond maar een studentenhuis hond :D

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Hond moet weg als ik op kamers ga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:10

Er zijn ook instanties die oudere mensen aan een hond kunnen koppelen af en toe op passen en de gezelligheid maar niet de continue zorg volgens mij iets van oepoes dat de naam was en afkorting van oppas ouderen nog wat :?

En je kan het eerst proberen of het lukt/gaat als op voorhand je geliefde hond weg te doen ;)
Succes!

Groet Karin.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:11

Is er geen andere oplossing zoals een meisje in de buurt dat voor een klein zakcentje dagelijks de hond uit wilt laten? Of professioneler, een hondenuitlaatservice die er voor zorgt dat jullie hond genoeg beweging krijgt?
Ik ben blij dat jij je om het lot van jullie hond bekommert. Om eerlijk te zijn vind ik het nogal ondoordacht om een hond aan te schaffen en niet na te denken hoe je de hond op de langere termijn gaat voorzien van de nodige verzorging en aandacht. Maar goed, hier kun jij natuurlijk niets aan doen.

Meenemen op kamers lijkt mij wel een goed idee, alleen vrees ik dat je bijna nergens een hond mee zult mogen nemen. Ik weet niet of het een grote hond is? Anders is traplopen ook niet echt bevorderlijk voor de hond.
Een huisje huren met tuin is een optie, alleen vrees ik dat je dan erg veel huur kwijt bent. Kun je dat betalen?

0verwijderd
Berichten: 1311
Geregistreerd: 26-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 00:12

.
Laatst bijgewerkt door 0verwijderd op 02-05-22 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt

0verwijderd
Berichten: 1311
Geregistreerd: 26-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 00:18

.
Laatst bijgewerkt door 0verwijderd op 02-05-22 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

carmenbrum

Berichten: 1084
Geregistreerd: 07-03-11
Woonplaats: Twente

Re: Hond moet weg als ik op kamers ga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:46

Ik weet niet waar je diergeneeskunde wil/kan gaan studeren, maar ik zit in Utrecht en ik weet dat ze er een speciale kennel hebben voor honden van studenten en medewerkers, waar je (volgens mij) overdag je hond kan laten.

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:49

Er zijn maar verdraaid weinig studentenhuizen die een huisdier toestaan, ik vrees dat daar vooral je probleem gaat zitten.

Anoniem

Re: Hond moet weg als ik op kamers ga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:52

Ik zit op het hbo en daar is ook iemand die altijd haar hond meeneemt naar school, is wel een kleiner hondje. Zit hij niet alleen thuis en tussendoor kan je hem ook uitlaten. Echter zal dit ook niet werken met elk type hond, en overleg met je school is ook wel nodig.

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hond moet weg als ik op kamers ga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:59

Waar wil je op kamers gaan? Ik denk dat het ook heel moeilijk is om een kamer te vinden waar honden zijn toegestaan. Ik ben zelf (nog maar sinds kort) aangemeld op www.hondenoppas.nl, omdat ik graag een hond wil die ik af en toe een keer kan uitlaten, of een dagje in huis mag hebben (tegen kleine vergoeding). Misschien is dat iets? Als je dan een keer een dagje weg wil, kan de hondenoppas de hond uitlaten en eventueel mee naar huis nemen

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:59

Ik heb tijdens mijn hele studie een hond gehad. Misschien niet de meest logische keuze, maar heel goed te doen hoor. Zelfs beter dan wanneer je werkt want je maakt heel vaak maar halve dagen.
Mijn hond was zelf nog pup in het eerste jaar. In het begin heb ik een oppas geregeld. Een oudere vrouw die gratis wilde oppassen omdat zij een hond miste maar zelf geen hond meer wilde nemen. Ideaal. Maar al vrij snel had ik het zelf prima onder controle. Je went heel snel aan de studie uren. Je vind momenten waarop je net zo goed thuis kunt leren. Vooral met een oude en rustige hond is het echt goed te doen.

Ik heb geen kamer gehuurd (voor minimaal 300 euro) maar een flat. Samen met een vriendin. We betaalden 700 euro samen én kregen huur subsidie dus we waren samen goedkoper uit. We hadden een heel appartement. Drie slaapkamers. Keuken en badkamer. Én grote tuin. En dat voor dezelfde prijs als wanneer je alleen een kamer huurt. Dus dat zou ik je aanraden.

Je moet wel wat inleveren. Je kunt geen nachten gaan feesten want de hond moet er wel uit de volgende ochtend. Je kunt niet na de lessen even wat gaan drinken want je kunt de hond niet idioot lang alleen laten. Een uur of 6 is het maximum voor mij. Dus je moet overal wel rekening mee houden. Je moet na de studie wel voldoende thuis zijn voor je hond, voor je weer op stap gaat etc.

Maar het wil wel hoor :)

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Hond moet weg als ik op kamers ga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:15

Mijn zus heeft in het laatste jaar van haar studie een hondje genomen. (pommeriaan x chihuahua)
Als ze een weekend of dagje weg wil, brengt ze de hond naar de oppas. Ze heeft met een stel uit de buurt de afspraak gemaakt dat ze op elkaars honden passen, zo is het voor beiden een gratis oplossing en de hondjes kunnen leuk met elkaar spelen!

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 07:25

Als je in Utrecht DGK gaat studeren is het inderdaad sowieso geen probleem om je hond ergens te laten tijdens de studie. Voor ik meen €25,- per jaar kan je de hond, samen met andere honden, in de kennel op de universiteit doen. Kunnen ze lekker ravotten met elkaar en in de pauzes kan je eenvoudig even gaan wandelen. Tevens worden huisdieren in de flats van de SSH toegestaan (of in ieder geval gedoogd, mits niemand er over klaagt). En zoals je zegt, genoeg mensen die wel een keer op je hond willen passen als je een dagje/weekend/week weg wilt! Lekker meenemen!

Shiry

Berichten: 220
Geregistreerd: 22-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:11

Niet om je te ontmoedigen, maar als je diergeneeskunde wilt doen in Utrecht.... er is ook een reële kans dat je niet in 1 keer binnenkomt.(of helemaal niet)
Dus het zou zo maar kunnen gebeuren dat je dit probleem aankomend jaar (nog) niet gaat hebben.

Of je moet het besluit al hebben genomen dat als je selectie niet doorkomt dat je naar België gaat.
Echter word de zoektocht naar een kamer(kot) dan wel een stuk lastiger....

Mocht je daar vragen over hebben, ik ben dit jaar begonnen met diergeneeskunde in Gent nadat ik 2x niet binnen kwam in Utrecht.

Als je info wil over de studie en de tijd die erin gaat zitten, kan je mij een pb sturen. :)

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:47

tijdschriften aan het opruimen en vond nu de info die ik al eerder in dit topic aangaf :j

Opoe past op
Stichting OOPOEH heeft een nobel doel: een actiever leven voor ouderen en een leuker leven voor huisdieren. 55 + ers kunnen zich gratis inschrijven als maatje voor een huisdier. Zo kunnen hond- of kateigenaren gerust een dagje weg ....
www.oopoeh.nl

Benieuwd of je al een oplossing hebt gevonden...?

Groet Karin.

0verwijderd
Berichten: 1311
Geregistreerd: 26-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 21:38

.