Kitten doodziek na enting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Kitten doodziek na enting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:27

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Ik heb een rood katertje van ruim 3 maanden, geweldig beestje. Vanmiddag heeft hij zijn 2e enting gehad, is helemaal nagekeken, gezond katje. Thuis gekomen is hij in zijn mand gaan slapen, toen ik na een paar uur hem aaide omdat hij al zolang sliep mocht ik hem niet meer aanraken en was hij helemaal niet fit. Terug naar dierenarts, hoge koorts en overal pijn, en da die zegt dat het niet van de enting kan komen (...)
Pijnstiller en antibiotica mee, nu maar duimen dat hij het redt. Hij ligt nog steeds in zijn reiskoffertje ;(

Heb ik nu weer wat bijzonders?!

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Kitten doodziek na enting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:28

Jeetje dan schrik je ook! Mijn katten hebben dat (gelukkig) nooit gehad, maar ik zal voor je duimen dat hij snel opknapt! :(:)

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Re: Kitten doodziek na enting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:43

mensen kunnen ook gewoon ziek worden van een enting, dus een kat kan dat denk ik ook. Binnen een paar uur zo ziek zijn is wel snel. Hopelijk komt hij eroverheen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kitten doodziek na enting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:44

Misschien een allergische reactie op de entstof?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:46

Dat zei DA ook dat direkt ziek worden eigenlijk niet kan
Maar hij was aan het spelen toen ik wegging vanmiddag, hij was echt fit en had ook goed gegeten

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Kitten doodziek na enting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:48

En dit had die bij de eerste enting niet?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:49

Is er iets geks te zien op de plaats van de enting? Bijvoorbeeld een bult?

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Kitten doodziek na enting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:52

Volgens mij heb ik ook zoiets gelezen op de fb site van stichting poezensnuitjes...
Hele hoge koorts, niet kunnen lopen na de enting van een kittentje.. ik zoek het even op. Misschien heb je er wat aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:54

Bij eerste enting geen last
Heb hem van mijn zus die is met hem geweest
Zijn broertje en zusje hebben gister 2e enting gehad die zijn niet ziek

Graag Rianne

Anoniem

Re: Kitten doodziek na enting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:56

Ik zag geen bult maar heb ook niet heel goed gekeken, het is normaal een heel lief katje maar hij liet zich echt niet aanraken, was ineens een kleine tijger!

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Kitten doodziek na enting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:57

Het gebeurt wel eens en idd ook binnen enkele uren na de enting. Als het goed is moet het wel na een dag weer over gaan. Zielig voor je kitten, beterschap!

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:00

Nee is niet gek. In het dierenasiel verloren we regelmatig kittens dankzij enting. Kern gezond en laten enten en volgende dag dood in hok...

Uiteindelijk na veel besprekingen en onderzoeken enz. kregen ze bij ons met 1 kg gewicht een halve enting. Dat was de eerste enting. En 4 weken later de 2de enting en dan wel hele dosis. Toen eigenlijk nooit meer zieke kittens gehad.

Een enting is niet niets en zo n jong kitten krijgt in maand tijd 2x enting en net zoveel qua dosis als volwassen kat. Niet gek dus dat sommige er zeer heftig op reageren.

Misschien zijn de andere kittens met andere (dode) entstof 1 of beide keren geent en jou kitten 2x met verzwakte entstof?

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:01


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:03

Zijn bij zelfde DA geweest dus ook zelfde prik gehad
Hij is 2 kg, vanmiddag gewogen

Ik heb 2 kleine kinderen en die zijn helemaal verliefd op hem en andersom, hij ligt altijd bij ze. Hoop niet dat hij doodgaat |(

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kitten doodziek na enting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:05

Ik zou dan toch nog eens bellen, desnoods een andere DA. Ze kunnen toch vast wel íets doen?

Anoniem

Re: Kitten doodziek na enting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:06

Hij krijgt antibiotica en pijnstillers

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Kitten doodziek na enting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:10

Bij paarden heb ik dit ook gezien na rhino-enting. Die werden echt doodziek. Gelukkig allemaal weer opgeknapt maar de ellende duurde wel een maand.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:16

Limping kitten syndrome? Oftewel FLS... Heeft iets te maken met het niesziekte virus. Worden ze hondsberoerd van, maar wel meestal na de 1e enting. Uitzonderingen krijgen het ook wel eens na de booster.

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:18

Je roept met een inenting ook een reactie op. Je wil juist dat het lichaam reageert want zo wordt je beschermd. Morgen zal hij zich vast weer beter voelen :)

liesje84
Berichten: 576
Geregistreerd: 22-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kitten doodziek na enting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:25

Ik ga mee met Pandora2, pijnstillers zouden hun werk moeten doen.
Zorg dat hij wel eten en drinken binnen krijgt, dus misschien wat verleiden met lekker vleesjes.
Je kan bij de da ook ad recovery of convalescence support halen.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:28

Wat klöte zeg...hopelijk knapt hij snel op...rooie zijn de leukste ;)

Helaas is een slechte reactie op een vaccinatie iets dat wel vaker voor komt, bij dieren en mensen :(:)

Bij mensen kunnen homeopaten vaak goede verlichtende middeltjes voorschrijven of tenminste tips geven over wat wel of juist wat niet te doen qua verzorging op dit moment.

Een DA die meteen in de "kan niet door prik komen" houding schiet die kan je waarschijnlijk niet zo goed helpen....

Gezien er ook homeopathische dieren-behandelaars zijn zou ik zelf daar eens op zoek naar gaan, wellicht een volledige dierenarts die daarnaast ook iets met complementaire geneeskunde / homeopathie doet, dat die wat meer ervaring hebben met het ondersteunen van door vaccinaties veroorzaakte problemen.

Kan echt hele nare reacties geven die goedjes die ingespoten worden, hopelijk kan het lijfje van die kleine uk het probleem oplossen -O-

Nog een linkje met wat linkjes over vaccineren en dieren, dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is helaas :
https://www.vaccinvrij.nl/dieren/

Anoniem

Re: Kitten doodziek na enting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:48

Ik word daar wel heel kwaad van ja. Gelijk komt niet van de enting en dit gebeurt nooit etc
Beestje mankeerde vanmorgen echt niks

Dit is de laatste enting die hij ooit gehad heeft ook als hij het overleeft

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:56

Kan zeker wel door de enting komen, zou even contact opnemen met de producent! Daar horen bijwerkingen gemeld te worden.
Vaak hebben ze net zoals kleine kinderen hooguit last van wat hangerig zijn, veel slapen, dus hopelijk komt jouw kleintje er snel bovenop!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:03

[***] schreef:
Ik word daar wel heel kwaad van ja. Gelijk komt niet van de enting en dit gebeurt nooit etc
Beestje mankeerde vanmorgen echt niks

Dit is de laatste enting die hij ooit gehad heeft ook als hij het overleeft


Je kat kan ziek zijn (koudje) of verminderde weerstand of allergisch zijn voor de entstof. Allergie kan ook op treden als hij die ervoor nog niet heeft gehad. Je zou kunnen vragen of de da een ander merk entstof heeft. Je kat kan ook gewoon overgevoelig zijn voor de nieuwe ent stof

Nogmaals het hoeft niet aan de enting liggen.


Zou je misschien kunnen kijken on het boekje welke enting die heeft gehad

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:10

DA verkondigt kul. Tuurlijk komt dit door de vaccinatie. Je kunt hem laten ontstoren bij een holistisch werkende DA.
En nooit weer laten vaccineren met hetzelfde spul, ook al zegt de DA dat het 'wel kan'. Hij kan gewoon niet tegen de adjuvans die erin zit, of zijn immuunsysteem slaat op hol.
Wat pmarena ook schrijft; het komt echt vaker voor, bij zowel dieren als mensen. Sterkte en hopelijk knapt hij weer op.
Laatst bijgewerkt door Floortz op 09-12-16 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt