Blikvoer kat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Blikvoer kat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 01:21

Dag bokkers.

Afgelopen week zijn mijn zoontje (2jaar) en ik wezen poezen knuffelen in het Asiel. Hier zijn we verliefd geworden op 1 van de poezen. Zaterdag gaan we nogmaals kijken. Als mijn partner haar net zo geweldig vind als dat ik haar vind willen we haar graag welkom heten.

Het betreft een poes van 11 jaar met een schildklier probleem. Hier krijgt ze ook medicatie voor. Mevr eet alleen blikvoer van felix en whiskas. Brokken weigert ze.

Ik wil haar graag op goed voer zetten. Ik wil kijken of ze kvv accepteerd. Mocht dat niet lukken zou ik graag adviezen willen over blikvoer. Ben namelijk alleen bekent met brokken (applaws en taste of the wild). Kunnen jullie goede opties geven zodat we, als ze komt, goed voorbereid zijn.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Blikvoer kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:21

Ik koop ook weleens gewoon kip uit de supermarkt of runderhart in blokjes en kook die en geef dat ipv blik voer. Is wel wat werk maar wel goedkoper dan blik. Als ik blik koop koop ik vaak almo nature hier zit geen suiker of andere spul in, die van mij is er dol op.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:25


malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Blikvoer kat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 13:40

Waarom ze brokken weigerd geen idee. Een kieskeurige dame denk ik. Wil mij nu eerst verdiepen ik blikvoer. Het is bekent dat ze dat sowisow eet. Brokken kunnen we er nog naast proberen als ze hier eenmaal is.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:42

Idd,hier halen katten ook hun nies op voor mindere brokken,terwijl ze kwalitatieve brokken met veel smaak opeten.

Felix en whiskas zijn niet onmiddellijk betere merken naar kattenvoer,dus als ze dat krijgt qua natvoer,denk ik dat de brokken in dezelfde lijn zullen liggen,en dus niet abnormaal dat ze ze niet eet.

Ik zou sowieso de brokken eerst proberen.is beter voor katten dan altijd natvoer.
Elke kat eet liever natvoer,maar best eten ze toch korrels of ander voer(waar ze op moeten bijten ipv enkel likken en sappige dingen die aan de tanden blijven plakken)

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Blikvoer kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:49

We hebben pasgeleden ook een kat geplaatst die weigerde brokken te eten. Allerlei merken geprobeerd, nee.. mevrouw at ze niet. Ze at dan gewoon de hele dag niets tot ze een bakje blikvoeding kreeg.

Je zou BARF vlees voor katten kunnen proberen, vinden de meeste wel heel lekker.

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:49

Ik geef als brokken Cat Lovers Gold. En als natvoer Almo Legend of het blikvoer van CLG.
http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/product-d.html

Ik kreeg hier ook een kat die als natvoer alleen maar whiskas/felix wou, maar omdat ie er zo van ging stinken ben ik daar mee opgehouden. KVV gaat er nog steeds niet joepie in, maar bijv Almo of CLG wel.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Blikvoer kat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 13:53

Tengeltje, Ik heb de kat nog niet in huis. Mijn voorkeur is ook zeker brok boven blikvoer. Maar ik vind wel dat ik blikvoer in huis moet hebben als ze komt. Zeker omdat ze een kat is met een schildklier probleem. En op dit moment medicatie krijgt. Maar wel nog steeds te mager is. Ik wil niet het risico lopen dat ze te weinig eet.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:55

malih schreef:
Waarom ze brokken weigerd geen idee. Een kieskeurige dame denk ik. Wil mij nu eerst verdiepen ik blikvoer. Het is bekent dat ze dat sowisow eet. Brokken kunnen we er nog naast proberen als ze hier eenmaal is.

Lastig :j
De brok in mijn link is voor kieskeurige katten. Ik heb er 1 die ook heel kieskeurig is en dit gaat heel makkelijk naar binnen.

Maar wijs om eerst natvoer te proberen. Als ze eenmaal gewend is kun je altijd langzaam overstappen. :j

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Blikvoer kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:02

Wat bij mij heel goed gegeten werd was natvoer van Cosma. Bij zooplus kun je probeerpakketten kopen met verschillende smaken, zo kun je uitvinden wat het beste gegeten word.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Blikvoer kat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 14:29

Princesj, Ja ik zag het idd. Alleen ik zag dat de probeer verpakkingen vis bevatten. En ik begreep dat verhoudings gewijs vis soorten meer jodium bevatten.

Ik zag ook het merk bonzita iemand daar ervaringen mee?

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Blikvoer kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:33

ben je zeker dat de tandjes in orde zijn? Dat ze niet daarom brokken weigert?

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Blikvoer kat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 14:43

Ja, Daar ben ik wel zeker van. 21-7 is haar gebit gedaa .

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Blikvoer kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:20

Paar maanden terug stond er in de gids van de consumentenbond een artikel over natvoer bij katten. Verrassende uitslag... Misschien proberen die erbij te zoeken (op voedingswaarde scoorden een aantal duurdere merken beduidend minder dan supermarkt blik)

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:26

malih schreef:
Tengeltje, Ik heb de kat nog niet in huis. Mijn voorkeur is ook zeker brok boven blikvoer. Maar ik vind wel dat ik blikvoer in huis moet hebben als ze komt. Zeker omdat ze een kat is met een schildklier probleem. En op dit moment medicatie krijgt. Maar wel nog steeds te mager is. Ik wil niet het risico lopen dat ze te weinig eet.

Waarom haal je niet gewoon het blikvoer in huis dat ze nu ook al krijgt? De kat is al op leeftijd, gaat evt verhuizen en dan ook nog meteen ander voer. Ze krijgt er vast niks van als ze nog een week of twee het zelfde voer krijgt.

Dan heb jij ondertussen alle tijd om met je dierenarts te overleggen. Wie weet heeft je dierenarts wel een heel goede tip over brokken die geschikt zijn voor haar. Die hebben ze ongetwijfeld ook in proefzakjes zodat je eens kunt kijken of ze echt geen brokken lust.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Blikvoer kat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 00:06

Omdat ze in het asiel ook wisselend blikvoer accepteerd. Twijfel ik niet aan her overstappen daar aan.

In brokken heb ik mij al verdiept ivm met de katten die ik had toen ik nog thuis woonde. En waarbij ik mij nog steeds bemoei met hun randsoen. Het gaat puur om de ideeen over blikvoer. Omdat ik daar geen kaas van heb gegeten.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:13

Heb goede ervaring met Bozita :j Is goed blikvoer, veel vlees en weinig koolhydraten. Mijn kat lust het ook graag terwijl hij veel soorten blik laat staan.
Voorkeur gaat bij hem wel uit naar de kleine pakjes in plaat van de echte blikken.

Bozita is ook nog goed betaalbaar.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Blikvoer kat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 20:41

Ik ga bozita voor haar bestellen. Ze is inmiddels in huis en doet het fantastisch.