Blaffende buurhonden frustratie's, politie/SPCA geen optie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Blaffende buurhonden frustratie's, politie/SPCA geen optie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 11:32

Ik ben een beetje ten einde raad en wil dit vooral even van mij afschrijven.

Wij wonen in Kaapstad, Zuid Afrika en hebben zelf 2 honden. Onze buurman (student, rond de 30 jr) heeft ook 2 honden rondlopen die hij voor de veiligheid buiten heeft zitten als hij niet thuis is.

Nu is het zo dat hij de laatste maanden steeds meer van huis is, omdat hij terug aan het studeren is gegaan. De honden zitten dus soms letterlijk 24 uur of langer achter elkaar buiten en hij komt enkel thuis om ze eten en water te geven. De honden hebben een redelijk stuk tuin en kunnen in de schaduw wanneer ze willen.
Wel zijn het onwijs waakse honden, wat op zich fijn is want dat schrikt inbrekers af en daar hebben we er nogal veel van.

Echter, nu hij zo lang weg is vervelen die arme honden zich en als er 1 begint te blaffen begint de ander ook en dat houdt dan letterlijk urenlang niet op.
Zo zijn we al regelmatig op zondag morgen om half 8 wakker geworden van het geblaf (2 grote honden dus is zwaar geblaf ook) en blaffen ze eigenlijk elke dag wel gemiddeld zo'n 4 uur aan een stuk door.

We hadden een goede verstandhouding met de buurman dus ik heb hem in het begin een paar keer geappt en aangesproken erop. Hij zegt dat hij er niets aan kan doen, dat ze zich vervelen en hij ook niet vaker thuis kan zijn. Hij heeft wel in de planning dat ze een paar maanden naar de boerderij van zijn ouders gaan, maar dat zal pas in dec/jan zijn.

Er is een dame uit de buurt die heeft aangeboden om ze uit te laten voor hem, maar daar gaat hij niet op in. Verder begint hij nu geirriteerd te raken omdat ik hem hier nu al zo vaak over heb aangesproken. We wonen letterlijk naast zijn tuin en de honden blaffen continu, zonder ook maar een halve minuut stilte ertussen. Het is dus om gek van te worden, ook omdat ik vanuit huis werk en mij niet kan concentreren op deze manier.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, er zelf heen gaan en ze uitlaten is geen optie, ze zijn te waaks en zelfs de schoonmaakster die al 2 jr 3x in de week bij hem over de vloer komt kan het huis niet in als hij er zelf niet bij is. De politie bellen is geen optie, want dat betekent hier gewoon dat ze rechtstreeks naar de SPCA gaan en die houdt honden 2 weken in leven voor ze afgemaakt worden, wat ik natuurlijk ook niet wil.

Ik heb al zo vaak met de buurman gesproken en ook al aangegeven dat zijn honden zo duidelijk niet gelukkig zijn. Ondanks dat hij om zijn honden geeft lijkt hij niet te snappen hoe heftig het geblaf is. Ik heb hem al een opname ervan gestuurd, 5 minuten lang onafgebroken geblaf van beide honden maar daar doet hij niets mee. De andere buren klagen niet, maar die zijn dan ook overdag niet thuis.

Heeft iemand nog andere suggesties, voor ik de haren uit mn kop trek van ellende? Deuren dichtdoen etc heeft geen zin, ze doen hier niet aan dubbel glas of isolatie dus je kan ze letterlijk nog even hard horen met deuren dicht of open.

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Blaffende buurhonden frustratie's, politie/SPCA geen optie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:35

Neemt de politie serieus direct honden in omdat ze blaffen?

Lastige situatie. Ik zou ook niet echt weten hoe te handelen. Kun je er niet druk achter zetten dat ze per direct naar de boerderij van zijn ouders gaan? Onder het mom "ze zijn binnen 3 dagen weg anders bel ik de politie"?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Blaffende buurhonden frustratie's, politie/SPCA geen optie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 11:39

De politie is hier niet zo slim, we zijn zelfs bang dat ze niet goed opletten en hier net voor de deur staan als de buurman er niet is en vervolgens onze honden meenemen.
Ik weet dat het ongelooflijk klinkt als je in Nederland woont, maar je moet hier echt oppassen wat je doet, want ze zijn liever lui dan moe en daarbij geven ze niets om dieren.

Ik heb er ook aan gedacht om te gaan dreigen maar zo zit ik gewoon niet in elkaar en ik zou de buurman liever te vriend houden. Ik hoopte dat er meer mensen zouden klagen, maar de enige buurman die hier dag en nacht thuis zit heeft een grote mond van de hondeneigenaar gehad en zegt nu niets meer.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: Blaffende buurhonden frustratie's, politie/SPCA geen optie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:09

moeilijke situatie...
Maar de andere buren moetne toch ook last hebben als de honden in eht weekend ook 's morgens vroeg beginnen blaffen, nee?

Je zou mss zo'n ultrasoon huisje kunnen proberen, al helpt dat niet voor veel honden. Heb het een tijdje gebruikt omdat mijn honden opeens non-stop begonnen te blaffen zonder externe trigger (buiten het feit dat ik weg was, heb ze geobserveerd vanuit mijn dakraam). Maar er zijn evengoed honden die er gewoon doorheen blaffen (ik heb watjes)

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Blaffende buurhonden frustratie's, politie/SPCA geen optie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:36

Probeer de water slang of luchtdruk. Hier een spuitbus waar enkel lucht in zit. Echter door de kracht en het geluid stoppen de honden vlot met hun fout gedrag. Al lost je er niet mee op voor dd honden. Kun je niet ergens goedkoop aan knaagwerk komen? Worden honden ook moe van. Echter niet op vaste tijdstippen gaan geven en niet doen als ze blaffen dan beloon je dat. Zo heb ik jaren mijn buurhond vermaakt met medeweten van de eigenaar in mijn geval ;) deze hond was niet irritant maar was altijd buiten en als mijn honden in de tuin gingen knagen wilde hij ook graag wat. Hij ging ook mee op wandeling bij mij dus alles was in overleg.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Blaffende buurhonden frustratie's, politie/SPCA geen optie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:47

Jeetje dit is een lastige zeg! :oo
Je zit echt met je handen in het haar lees ik.
Ik zou niet weten wat ik in jou geval zou doen.. Misschien eens iets in de tuin gooien waar ze langdurig op kunnen kauwen? Ik weet het anders ook niet.
Jammer dat je buurman minder begripvol begint te raken ook. Dat maakt het allemaal nog eens een stuk lastiger om naar oplossingen te zoeken.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Blaffende buurhonden frustratie's, politie/SPCA geen optie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:24

Vervelend! Hier blaffen de honden van de buurman ook tig keer op een dag, reageren op alles wat voorbij komt. We hebben danwel beiden een huis buitenaf naast elkaar, maar toch... erg irritant. Herken dus je frustratie! Honden die 24/7 buiten zitten kan een erg groot frustratiepunt zijn voor buren.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:29

Misschien dom,maar ze een bal,takken kauwstaven of iets dergelijks geven als afleiding?
Of iets wat hij voor ze kan kopen als afleiding, jij hoeft natuurlijk daar niet voor op te draaien
Echt heel erg vervelend dat je er zovel last van hebt

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:45

hier ook zon buurthond maar dan s nachts... gelukkig heeft de buurman em nu s nachts binnen. had geen nachtrust meer .

misschien inderdaad wat spul in de tuin kauwstaaf bot of iets dergelijks?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 12:54

Even een update na al het meedenken;

De buurman beseft zelf na maanden ook eindelijk dat het zo niet verder kan en heeft besloten dat zijn honden na zijn vakantie periode ook bij zijn broer op de boerderij zullen verblijven.

Ben zo blij, geen herrie meer elke dag, onze honden zijn een stuk rustiger en zijn honden kunnen lekker oud worden waar ze altijd al hebben gewoond.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:50

Nou hehe, poeh,wat fijn zeg. :D
Veselijk irritant als je de hele dag geblaf hoort.


Gelukkig is het opgelost *\o/*