[VOLG] kleine cavia Wolfje

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
melody7

Berichten: 13682
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:09

Azmay schreef:
white_flame schreef:
ja weet ik maar ons konijn was een rammetje en castratie is behoorlijk duur hier. Dus besloten we een cavia te nemen omdat hij met andere rammetjes zou gaan vechten...maar voor we ze aan elkaar wouden laten wennen was kiwi al dood...


De cavia word toch ook gewoon gecastreerd neem ik aan? Anders word dat ook vechten of heel veel babys..


2 cavia beertjes gaat bijna altijd gewoon goed. Alleen twee beren op leeftijd koppelen is een slecht plan, en soms gaat het mis wanneer beide beren dominant zijn in de pubertijd.

Goed dat hij een vriendje krijgt! Een konijn en een cavia is inderdaad een slechte combi. Dan zitten ze eigenlijk beide alleen.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik


melody7

Berichten: 13682
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] kleine cavia Wolfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:13

Een jonkie recht vanaf de moeder met een beer van minstens een jaar koppelen gaat het best.
Maar als ze al goed samen gingen zou ik hem zo snel mogelijk gaan halen :j Ik heb zelf ook twee broertjes samen, dat gaat al bijna 2 jaar prima.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13682
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] kleine cavia Wolfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:56

Woonde hij al buiten?

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13682
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:59

Dat zou ik toch eens navragen want het is al veel te koud om nu nog om te schakelen, ook overdag.
Laatst bijgewerkt door melody7 op 02-11-16 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik


melody7

Berichten: 13682
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] kleine cavia Wolfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:08

Dan heeft hij al een dikker vachtje en is het prima :j als het echt koud wordt moet je ze natuurlijk goed in de gaten houden maar daar horen de gewoon tegen te kunnen.

Wat een leukerd! :D

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13682
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:24

Hooi is inderdaad beter, door het geprik van stro kunnen abcessen ontstaan. Hok ziet er wel lekker ruim uit! En ik zie een wortel liggen, dat is goed :D

Vitamine C bijvoeren moet je alleen in de vorm van groente/fruit doen (andijvie en paprika zit het meest in). Vaak worden pilletjes aangeraden maar dit moet je niet doen, het komt niet heel vaak voor maar dat kan blaasgruis veroorzaken.

Ik geef zelf elke dag allemaal 1/8 paprika, 1 plakje komkommer, 1 groot blad andijvie of 2 kleintjes, een half waspeentje en verder wissel ik tussen van alles. Witlof, beperkt broccoli, peterselie, druiven, aardbei etc. Ze lusten en mogen echt super veel.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers