Kat gebroken bekken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kerstkransje
Berichten: 457
Geregistreerd: 22-02-10

Kat gebroken bekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 18:14

Woensdagavond onze poes van 6 maanden gevonden in de tuin.
Ze is aangereden en was al in shock.
Direct naar de dierenarts gegaan, daar is ze een nachtje opgenomen geweest.
De volgende morgen ging het al een stuk beter, en mochten we haar s'middags op komen halen.
Ze zit nu dus met dr gebroken bekken en staart op 3 plaatsen in de bench.
Ze doet het eigenlijk best goed, alleen laat ze dr urine lopen hoort dat er nu bij?
Zijn er mensen die ervaring hebben?

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Kat gebroken bekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:26

Heeft de mijne vorig jaar ook gehad en die moest toen 6 weken in de bench en is nu weer in orde. Zij deed haar behoefte wel gewoon op de kattenbak in de bench. Wat voor bak heb je er nu in staan? ik zou wel voor de zekerheid de d.a even bellen want dit kan ook door verlammingsverschijnselen komen.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:26

Bel gewoon even de (dienstdoende) dierenarts, die kan je hier echt het best in adviseren. Plas laten lopen is niet normaal. Kan zijn dat er meer kapot is dan gedacht (zenuw/spier) of dat je kat heel erg veel pijn heeft bij het plassen en het daarom niet gewoon op de bak doet.

(Heb ervaring met gebroken bekken na aanrijding - ons katertje van net 1 moest iets langer in de opname blijven tot hij weer zelf kon plassen, daarna geen enkel probleem gehad.)

kerstkransje
Berichten: 457
Geregistreerd: 22-02-10

Re: Kat gebroken bekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 19:08

De dierenarts heb ik idd gebeld die zegt dat het vanzelf weer een keer goed komt tussen nu en de 6 weken, maar dat vindt ik zo vaag
Mijn gevoel zegt idd ook dat het niet normaal is. Heb niet het idee dat het van de pijn komt

kerstkransje
Berichten: 457
Geregistreerd: 22-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 19:09

har166 schreef:
Heeft de mijne vorig jaar ook gehad en die moest toen 6 weken in de bench en is nu weer in orde. Zij deed haar behoefte wel gewoon op de kattenbak in de bench. Wat voor bak heb je er nu in staan? ik zou wel voor de zekerheid de d.a even bellen want dit kan ook door verlammingsverschijnselen komen.


een hele lage kittenbak

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Kat gebroken bekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:11

Hallo,
Wij hebben twee katten die helaas blijvend verlamd zijn gebleven. Voor de urine kun je zelf de blaas forceren (uitduwen) en er zijn ook speciale pillen verkrijgbaar die er voor zorgen dat de blaas beter op spanning blijft.

Succes ermee!

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Kat gebroken bekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:36

Goed dat je al contact hebt gehad met de arts! Nu maar in de gaten houden dan en hopen dat je snel verbetering ziet. Moet zeggen dat ik de reactie van de DA wel vrij laconiek vind overkomen - maar misschien is dat omdat ze er hier juist erg streng op waren dat alles goed moest zijn voor meneer naar huis mocht...

@Lienepien wat sneu, dan zijn het pas echt zorgenkindjes. Hoe is dat gekomen als ik vragen mag, ook een gebroken bekken? En had dat met anders/eerder ingrijpen voorkomen kunnen zijn?

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:41

Vaalk komt het na een tijd goed net de blad. Helaas kan de klap ook te hard zijn geweest. Mijn kat had helaas een blaasverlamming en is ingeslapen. Goed in de gaten houden dus.

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:08

JorineV schreef:
Goed dat je al contact hebt gehad met de arts! Nu maar in de gaten houden dan en hopen dat je snel verbetering ziet. Moet zeggen dat ik de reactie van de DA wel vrij laconiek vind overkomen - maar misschien is dat omdat ze er hier juist erg streng op waren dat alles goed moest zijn voor meneer naar huis mocht...

@Lienepien wat sneu, dan zijn het pas echt zorgenkindjes. Hoe is dat gekomen als ik vragen mag, ook een gebroken bekken? En had dat met anders/eerder ingrijpen voorkomen kunnen zijn?


Wij hebben deze katten allebei geadopteerd toen ze al verlamd waren. Ze zaten ter adoptie en hadden heel weinig kansen op herplaatsing. De een is van een hooizolder gevallen als kitten en de ander is aangereden.
1 had een gebroken bekken, maar ook beschadigde zenuwen in de rug.
Ze hebben allebei nu een achterhand/blaasverlamming maar zijn heel gelukkig en ze kunnen er prima mee leven!

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Kat gebroken bekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:13

hier ook zo eentje gehad.
was in het begin ook totaal niet meer zindelijk,maar is met tijd bij haar wel in orde gekomen.
zij had haar bekken en ruggengraat gebroken.
is ook terug gaan lopen,maar had wel een 'knik' in haar rug die altijd gebleven is.

niet direct wanhopen,het kan ook gewoon terug in orde komen.

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:17

kerstkransje schreef:
De dierenarts heb ik idd gebeld die zegt dat het vanzelf weer een keer goed komt tussen nu en de 6 weken, maar dat vindt ik zo vaag
Mijn gevoel zegt idd ook dat het niet normaal is. Heb niet het idee dat het van de pijn komt


Hier ook een kat gehad met een gebroken bekken. 6 weken in een (ruime) transportkist gehad, vond het zo zielig. ;(

Maar ze is er wel volledig van hersteld. :)

Novastar
Berichten: 263
Geregistreerd: 19-02-10

Re: Kat gebroken bekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:59

Hier jaren geleden hetzelfde verhaal. Kater had gebroken bekken en een verlamde staart. Hij lag een paar weken in een bench op kranten die we door een papierversnipperaar lieten gaan, hij kon zijn urine ook niet ophouden. Eten deed hij zelf, drinken gaven we hem met een spuitje. Hij is weer helemaal goed gekomen, enkel de staart bleef verlamd.
Veel goede moed!

Whisky00

Berichten: 92
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:14

Onze kat had eind vorig jaar ook een gebroken bekken door een aanrijding. Hij moest ook zes weken in een bench en uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. Hij loopt nu weer buiten rond. Zijn plas liet hij in het begin ook lopen, maar dit werd beter toen hij begon te lopen.

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Kat gebroken bekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:53

We krijgen wel vaker hier aangereden katten binnen met een bekkenbreuk. Geneest altijd wel goed, maar moeten wel echt lang kooirust hebben. Dat laten lopen is normaal. Ze kunnen meestal in het begin niet goed opstaan en dus niet naar de kattenbak. Zal dadelijk na een weekje wel beter gaan.
Wij gebruiken hier altijd oude handdoeken en lakens, die gaan dan gewoon in de was.
Wat ook wel eens wil helpen is een hele lage kittenkattenbak gebruiken.

kerstkransje
Berichten: 457
Geregistreerd: 22-02-10

Re: Kat gebroken bekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 16:55

Oke bij de meeste komt het dus gewoon goed, gelukkig!
Ik gebruik idd oude handdoeken ed en een lage kittenbak.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Kat gebroken bekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:31

Hoe gaat het met de patiënt, TS?

kerstkransje
Berichten: 457
Geregistreerd: 22-02-10

Re: Kat gebroken bekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 18:41

Leuk dat je er naar vraagt!
Goed eigenlijk op het plassen na..
Ze begint zich flink te vervelen in de bench en we zitten pas op 1,5 week.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:02

Ach jee, dat worden nog vierenhalve week van marteling (voor kat èn jullie, want ze zal er niet gezelliger op worden :') ) maar als het eenmaal achter de rug is... heerlijk! Nou nog hopen dat die blaas misschien toch herstelt - ze heeft in elk geval een heel lief baasje zo te lezen! Sterkte nog deze periode en daarna lekker genieten samen :D

Dyanne_z

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:13

Hi kerstkransje. Hoe is het nu met de kat?

Mijn kat is aangereden en heeft een gebroken staart. Hij kan niet zelf plassen en wij moeten de blaas zelf leegmaken. (Druppelt wel)

Laat die van jou echt alles lopen?

kerstkransje
Berichten: 457
Geregistreerd: 22-02-10

Re: Kat gebroken bekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 22:33

Eigenlijk mag ze morgen uit de bench.
Helaas is de urine en ontlasting nog niet optimaal ze verliest door het huis nog wel het een en ander...
Ik ga vrijdag even de dierenarts bellen denk ik.
Dat ze de urine echt laat lopen dat was ongeveer de eerste 3 weken denk ik

Sterkte hoor met de kat

Dyanne_z

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:29

Fijn daf ze de bench uit mag. Is ze weer een beetje de oude?

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Kat gebroken bekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:45

Fijn dat ze weer mag rondlopen.
Hoop voor jou niet dat ze blijvend incontinent blijft.