Saphir is ziek !

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Saphir is ziek !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:55

Het is helemaal niet raar dat er bij vermoeden van een baarmoeder ontsteking meteen zo snelmogelijk geopereerd wordt, vaak overlijden honden namelijk aan een baarmoeer ontsteking. Onze hond had het zelfde, we dachten dat ze drachtig was nadat ze een half uur weggelopen was. Ja ze was wat sloom en werd erg snel oud, maar ze had dus mooi een baarmoeder ontsteking en werd de volgende ochtend meteen geopereerd met een overlevingskans van nog geen 30%, gelukkig is alles toen goed gegaan. Eigenlijk moet je dus hardstikke blij zijn dat de da zo goed opgelet heeft en meteen heeft besloten om te opereren!

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]


jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:45

Azara71 schreef:
Behalve dat ze dat dus niet heeft ! Dat vind ik raar, de dierenarts van gisteren beweerde dat maar kon het niet goed zien op de echo.

En vanmorgen was er een andere dierenarts die niks kon zien aan baarmoeder ontsteking maar dat het de darmen waren.

Dat vind ik raar ! De ene zegt dit de andere zegt dat


Ze hebben dus het zekere voor het onzekere genomen, wees blij dat ze dat niet gehad heeft.

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:12

speedfiets_2 schreef:
mirim schreef:
Ik vond het juist vreemd dat bij een ontstoken baarmoeder direct gesteriliseerd kan worden :o
Volgens mij moet eerst de ontsteking verholpen worden met een antibioticakuur van een paar dagen en kan daarna pas geopereerd worden.

Gelukkig gaat het beter met haar

Als er liters pus in zit ga je niet wachtten. Als de baarmoeder scheurt is de hond er geweest. Ik heb een herder teef met meer dan drie luter pus op tafel gehad. Tevens de toxines die opgebouwd worden in de baarmoeder zijn ook dodelijk. Ook is de kans dat het terugkomt zeer groot vandaar de sterilisatie die bijna altijd uitgevoerd word.


Bij die van ons was het ook zo erg, de lever was 2x zo groot als normaal en helemaal van slag en de baarmoeder zat gewoon echt vol. Ze is toen met spoed de volgende dag geopereerd.

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers