Dierentolk voor hond; tips en ervaringen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Dierentolk voor hond; tips en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:14

Wat voor probleem is er dan, dat je dit nodig hebt?



mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:46

Ninx schreef:
Geen probleem.... Deze hond is als pup gekomen en heeft 4 jaar samen geleefd met onze teef. Die is onlangs overleden. Ze is 13 jaar geworden.
Hij leek aanvankelijk wat timide, daarna wel weer wat vrolijker... Maar recentelijk oogt hij wat 'sip' en kan op de hei niet wachten totdat hij andere honden ziet.

Op zich loopt het prima zo, en zijn wij niet direct toe aan een tweede hond.
Hij is in principe dag en nacht samen met ons.
Het is echter de vraag in hoeverre het voor hem fijner is niet de enige hond te zijn. Het is een onderdanige hond, en soms tamelijk onzeker. Al is dat gelukkig al sterk verbeterd.


Dat is normaal hoe je hond reageert.
Dat zie je eigenlijk altijd als twee honden samengeleefd hebben en er valt er 1 weg.
Helemaal als de hond die als pup bij een oudere hond komt, de oudere hond overlijdt.
Meestal kost het wel enige tijd voordat een hond gewend is, dat het anders is geworden.

Ik zou alleen eventueel voor een 2e hond gaan, als je zelf ook echt zelf ook weer 2 honden zou willen hebben.
En hou je het liever bij 1 hond, die wat onzeker is.
Dan zou je daar zelf ook weer wat mee kunnen doen, bepaalde training of sport met hem gaan doen.

Dat is gewoon een advies, wat eigenlijk iedereen je zou kunnen vertellen, dat snap ik wel. :o
Met een dierentolk heb ik geen ervaring.
Als je je daar zelf beter bij zou voelen, dan moet je dat doen.
Maar je moet ook niet onderschatten hoe je zelf je hond kent! :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MariskaFally en 9 bezoekers