Welke van deze 2 brokken?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Welke van deze 2 brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:17

Beide niet, beide hebben granen als hoofdbestanddeel en is imo geen goede voeding.
Heb je al iets van granenvrij getest? (taste of the wild, wolf of wilderness, purizon, ... ) oid?


Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:49

Graanvrij is niet perse om minder poep te creƫren, maar wel om betere bronnen aan te wenden.
Mais, tarwe etc vind ik simpelweg geen goede voedingsbronnen, bij volledig graanvrij heb je inderdaad minder poep en als je hond er niet goed op reageert moet je iets anders zoeken. Maar er is nog een groot verschil tussen de voorbeelden in de OP en een goede voeding met als eerste bestanddeel vlees.
Bv. Barking heads, de gewone varianten, hebben minstens 50 % vlees, en worden aangevuld met bruine rijst en zoete aardappelen.
Almo heeft een hoog vleespercentage, aangevuld met rijst,aardappelen en groenten.

Imo een groot verschil met voedingen die bestaan uit mais, met 4% vlees erin.

Edit: als je zelf vers samenstelt kun je prima rijst of pasta bijvoeren, sperziebonen en andere groenten zijn ook prima, rn om de ontlasting meer en vaster te maken is een penslap ideaal.
Er is niks mis met granen als je hond het verdraagt. Maar ik prefereer een goede vleesbrok dat ik zelf aanvul met de ballast die de hond op dat moment nodig heeft. Slappe stoelgang geef ik meer balast, vaste stoelgang geef ik meer orgaan, bv

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 22:30

Heb je vlees in combi met rijst/aardappel/pasta al geprobeerd?

Ik ben heel tevreden over almo. niet granenvrij, wel relatief veel vlees, rijst ipv mais, en heel goed betaalbaar. De almo geef ik ook aan de katten om de kosten ietwat te drukken, het wordt graag gegeten.
Barking heads is ook super, maar duurder.

Als iets anders echt geen optie meer is, zou ik voor voeding 1 kiezen.

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:07

rina schreef:
Heb je ook al eens gekeken naar deze brok? https://www.welkoop.nl/winkel/dier/huis ... kg_1202228

De basis is in elk geval als eerste vlees. Mijn herder krijgt dit nu. Die stond op Markus Muhle, maar begon steeds slechter te eten. Dat is ook een geperste brok en blijkbaar vond ze die te hard. Dit merk van de Welkoop is zeker niet zo goed als de MM, maar ja als ze niet eten heb je ook een probleem.

Die ziet er niet slecht uit. Maar...
3.58 per kilo, er zit varken in, en granenbron is mais.
En een soort voor alle rassen.

Dan prefereer ik deze:

http://t.zooplus.nl/shop/honden/hondenv ... e_holistic
In de promo bijna een euro per kilo goedkoper. De speciaaldere soorten zijn ook rond de 3.5. Goede vlees en granenbronnen, en meer specifiek voor de groottes van de honden.


Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Welke van deze 2 brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 15:27

Je moet op de soorten zelf klikken, dan zie je de ingredienten.
http://t.zooplus.nl/shop/honden/hondenv ... rge/138467
Als je inderdaad met echt moeilijke eters zit, voer dan gewoon hetgene dat ze eten.
Hier ook eentje, eet geen brok, geen aardappelen, rijst pasta of groenten, vers vlees maar bepaalde soorten. Blikvoer zelfs ook maar bepaalde soorten, dus die krijgt gewoon alles wat ze wil eten.

Ze krijgt gewoon gemalen vlees dat ik in bulk koop, aangevuld met kippenmaagjes en longen. Daarnaast de tafelrestjes waar ze het vlees uithaalt, heeft ze altijd brok staan dat ze om de zoveel tijd wel eens eet (1kom per twee weken, ze kan eten naar behoefte). En ik koop kip, lever (eet ze niet rauw) met pasta en rijst zodat de pasta de vleessmaak aanneemt, die ze dan 1 a 2 keer per week krijgt (en daar gooi ik dan een barf toevoegingspoeder door, een eitje, olie, schapenvet, restje yoghurt/kaas en honing door) Als ik dat geef na een half dagje vasten (normale maaltijd smorgens, mengeling dag erop savonds) eet ze het meestal wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers