Cat agility

Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight, xingridx

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 21:26

Ik doe niet aan cat agility... maar laatst wel begonnen met het clickertrainen van mijn 8 jarige kat... en die is er wel door afgevallen niet omdat hij nu heel veel meer beweegt volgens mij maar omdat hij nu op gezette tijden lekkerder eten kan verdienen en hij dus zijn zogenaamde honger niet stilt met maar extra brokjes eten.
Dit was vorige maand

Inmiddels kan hij de high five beter en ben ik ook bezig om hem achter een target aan laten gaan en de andere kat kan nu op haar achterpootjes staan op commando :Y)

Ik denk dat als je agility wil aanleren dat je prima kan beginnen met clickertraining... en dan verder kan bouwen. Ik heb boek van Karen Pryor (Reaching the animal mind) gelezen en daar staat achterin hoe je een kat een high five leert.
Op de website staat ook alle informatie daarvoor...dus je hoeft niet hele boek te lezen.
http://reachingtheanimalmind.com/try.html
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 16-10-16 21:29, in het totaal 2 keer bewerkt

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Evelijn

Re: Cat agility

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 21:49

Over die nagels... ja doet hij soms wel eens... maar is minder geworden gelukkig.. ik click/beloon niet meer voor met nagels en als het te erg is haal ik ook hand weg en geen commando is ook geen kans op beloning ;)
Oh.. en het voedsel heb ik ook niet in mijn hand gehad merk dat dat wel eerder tot nagels leidde... het brokje na de click wordt op de grond gegooid.

(Trouwens met mijn bijrijdpaard heb ik ook geen clicker maar zeg ik X ... ook ivm angst en erg handig omdat ik mijn eigen ouwe wel met clicker heb getraind en die dus uit elkaar kan houden zo)

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie