Cat agility

Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight, xingridx

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 21:36

Ik wist niet eens dat er serieus wedstrijden zijn in cat agility. Ik zie dan gelijk allemaal nukkige katten heel hard 'nope' kijken en baasje die zo'n dier dan bijna moedeloos door een parcourtje trekken. _O-

Als je echt voor 'truukjes' gaat zou je aan iets als clicker training kunnen denken en dat uitbouwen. En ik zie nu dat dat al gezegd is. Hoe koel trouwens, een kat die high fived! Die van mijn kan mooi zitten, hoog, op en af. Luid en spring weigert ze stelselmatig. Overigens zonder clicker maar met een vast 'goed zo!'. Mevrouw vindt het clicker geluid te eng :') .
Waarschijnlijk gaat het lastig met meerdere katten in huis, maar als het puur voor het afvallen gaat zou je ze ook op een andere manier kunnen laten werken voor haar eten. Activity boards, balletjes met voer er in of, wat hier heel hip is, het voer door de kamer sjoelen. Uiteraard werkt dat wat minder met nat voer. :D
Als de kat ├ęcht niet van bewegen houd zou ik eerder kijken naar dieetvoer of wat minder voer. Sommige katten zijn gewoon ├ęcht lui en de enige manier om die in beweging te krijgen is door ze op een skateboard te zetten.

* Love Always 1991 - 2018 *

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 00:47

Dan zou ik inderdaad eerst voor iets met iets clickerachtigs gaan :j . Klinkt alsof ze dat vast erg amusant gaat vinden (en het scheelt je in de aanschaf van een skateboard :D ).
Ik ben zelf ook wel meer voor in beweging krijgen dan rantsoenering. Gezellig saampjes bewegen is leuker dan naar een leeg bordje staren.

* Love Always 1991 - 2018 *

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie