Cat agility

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Cat agility

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-16 20:16

Ik heb vier poezen, waarvan 1 dikke rolmops genaamd Arya.
Ze krijgen allemaal even veel voer, maar terwijl de rest speelt, klimt en de trappen op en af rent, gaat Arya lekker in een mandje liggen soezen de hele dag.
Om Arya wat kilootjes te laten verliezen zou ik haar graag wat meer laten bewegen en nu dacht ik aan cat agility.

Met je hond kun je allerlei cursussen volgen, maar ik heb het internet af gespeurd en het lijkt erop dat je met je kat vooral thuis zelf aan de slag moet (wedstrijden zijn er dan weer wel!).

Ik train altijd graag met een concreet doel voor ogen en zou dus het liefst met Arya naar een soort cursus gaan, dus als iemand er eentje weet dan hoor ik het graag!

Verder ben ik ook erg benieuwd naar ervaringen van mensen die agility doen met hun kat. Hoe pakken jullie dit aan? Waar begin je? Brand los! :D

<3 Tirzah & Serena <3



Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: Cat agility

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-16 20:33

High five, zitten, pootje geven en opzitten kan ze al en ze krijgen 3 maaltijden per dag op gezette tijden.
Clicker training vind ik een hele goede tip!!! Daar zal ik eens mee aan de slag gaan, want nu verdient ze er nog koekjes mee en dat komt het afvallen niet ten goede natuurlijk...

<3 Tirzah & Serena <3

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-16 20:59

Pluizebolpum schreef:
Als de kat écht niet van bewegen houd zou ik eerder kijken naar dieetvoer of wat minder voer. Sommige katten zijn gewoon écht lui en de enige manier om die in beweging te krijgen is door ze op een skateboard te zetten.


Ze krijgen al niet heel veel voer en als de 1 het sneller op heeft of iets anders heeft, dan hebben ze dat direct door en zitten ze gelijk allemaal in elkaars bakje. Dan moet ik er steeds bij blijven als ze zitten te eten, of ze apart gaan houden. Ze krijgen nu de standaard brokjes van Royal Canin en die lusten ze alle vier graag. Dus aan het voerbeleid iets wijzigen daar gaat mijn voorkeur niet naar uit.

Ik heb geluk, want ze heeft een enorme will to please, dus daarom onderneem ik liever iets leuks met haar. Ze is echt dol op aandacht en heeft geen hekel aan bewegen - ze kan alleen een zetje in de goede richting gebruiken (en dan niet op een skateboard :D :D )


Bedankt trouwens allemaal voor de vele, snelle reacties!

<3 Tirzah & Serena <3

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-17 21:36

Ik heb al lang niet meer gereageerd, maar heb voor mijn verjaardag een clicker gekregen met een handig boekje met instructies over het trainen van je kat!

Vandaag ben ik begonnen, uiteraard alle 4 om de beurt. Ik heb alleen Sansa op film, de dikkerd waar het om gaat (Arya) heb ik nog niet gefilmd maar ook van haar zullen binnenkort filmpjes verschijnen.
Omdat er zo weinig over te vinden is, heb ik namelijk besloten te gaan vloggen over cat agility!

Dan kunnen anderen die eventueel hieraan willen beginnen volgen hoe zoiets in zijn werk kan gaan, vanaf de eerste training tot waar we stranden :D

Voor mij ook een mooie stok achter de deur om het op die manier steeds bij te houden, dan zal ik minder snel vergeten om 's avonds even een paar minuutjes te wijden aan de trainingen.

Voor wie het leuk vindt, hier het eerste filmpje:

<3 Tirzah & Serena <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, xHaithi, xPearl, zonnebloem18 en 22 bezoekers