Bodembedekking cavia kooi

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

AnoukS_

Bodembedekking cavia kooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-16 14:04

Hoi Bokkers!

Ik zit momenteel een beetje te klooien met mijn cavia kooien. Ik heb 2 cavia's in een 2 verdiepingen kooi zitten, met als bodembedekking Hemperade en daaronder momenteel puppy pads voor de opvang van de urine. Nemen goed urine op, maar men, na 2 dagen stinken de kooien al behoorlijk, wat mij tegenviel.

Hiervoor heb ik altijd kranten onder de laag zaagsel gehad, maar hoe dik de laag zaagsel ook was, de cavia's wisten ze er onder uit te graven en op te gaan knabbelen. Dat zorgde voor een flinke zooi in de kooi, maar ook lijkt mij het niet heel bevorderlijk als ze hele kranten wegknagen. (De cavia's hebben behoorlijk wat knaagspul in de kooi liggen, onbeperkt hooi, brokjes en meerdere keren per dag verse groente).

Vandaar mijn vraag, wat voor bodembedekking hebben jullie in de kooien liggen en werkt dat makkelijk met het schoonmaken van de kooi?

AnoukS_

Re: Bodembedekking cavia kooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 09:20

Bedankt voor alle reacties en tips! :)
Ik ga eens even wat experimenteren de komende weken met wat nieuwe dingetjes.

Ik heb inderdaad ook de kattenbak houtkorrels geprobeerd, maar die worden heel fijn stoffig als ze oplossen, waardoor mijn kamer echt énorm stoffig werd, was voor mij ook geen succes dus.

Rije, met wat voor schepje schep je de poep er uit dan? Ik zit nog te zoeken naar een schepje waar wel het zaagsel doorheen valt, maar de poepjes niet :Y)

AnoukS_

Re: Bodembedekking cavia kooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 11:25

Hahaha Rije, dat doe ik dus ook gewoon :Y) Maar ik dacht, misschien heb je een geniale oplossing! :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie