Syrische hamster in terrarium of toch gewoon traliekooi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Re: Syrische hamster in terrarium of toch gewoon traliekooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:03

Ik raad je aan dit topic door te lezen: [BB] Een andere manier van hamsters houden

Syren leven in het wild onder de grond in tunnelsystemen. Het zijn geen klimmers, ze kunnen geen diepte zien. Ze kunnen zich dus lelijk laten vallen in zo'n traliekooi. Daarom raad ik je aan om een groot en ruim aquarium te nemen die hoog genoeg is om voldoende bodembedekking in te doen(en denk gerust aan 30 cm of meer) en waar je veel grote spullen in kwijt kan zoals grote tunnels en takken.


Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:54

Babsiej schreef:
Jawel, want ik had eerst een andere kooi die minder breed was en stuk hoger met verdiepingen :) Ik wist niet dat syrtjes niet goed kunnen klimmen. Maar een aquarium vind ik denk ik niet zo leuk en viezig. Ik wil het graag gewoon goed schoon kunnen maken allemaal.


Een aquarium wordt niet viezig als je het bijhoudt. Ik haal twee keer per week de vieze plekken weg en verder schoonmaken is serieus niet nodig. Je gooit letterlijk schone bodembedekking weg. Het is wel een voordeel want je hamster behoudt zijn eigen vertrouwde omgeving en geur.

Ik heb trouwens de alexander gehad. Was hier geen succes. Qua inrichten kom je niet zo ver en de onderbak is te laag voor een syr om daadwerkelijk te kunnen graven. Er woont nu een rusje in waarbij de zijkanten bedekt zijn met karton, zodat het rusje toch 20 cm bodembedekking heeft. Mijn eerste syr werd gefrustreerd en sloopte alles, mijn tweede syr heeft een gat geknaagd in de onderbak uif frustratie en was ontsnapt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers