Anti-vlo maar geen pipet en geen halsband, bestaat het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Anti-vlo maar geen pipet en geen halsband, bestaat het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 18:25

Onze katten hebben een afschuwelijke hekel aan vlooienspul uit pipetten. Ze negeren ons drie weken nadat we de pipet gegeven hebben en als ze ons weer wat gaan vertrouwen is het alweer tijd voor de volgende pipet -O-

Halsbanden weten ze in hun mond te krijgen alsof ze paardje spelen, zelfs als ze strak zitten en ik vind het eng dat ze ermee naar buiten gaan en misschien zichzelf ophangen aan een tak, das ook geen optie.

Wassen/poederen zorgt voor hele woeste katten en open gekrabde baasjes, ook een slecht idee.

Maar blijft er dan nog wel een optie over? Ik ken ze niet dus hoop op goede ideeen!

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door troi op 28-09-16 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:26

Pil? Comfortis, gebruiken wij altijd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:26

Injectie en tabletten. Da kan je vast helpen!

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Anti-vlo maar geen pipet en geen halsband, bestaat het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:29

Tabletten van comfortis of injectie inderdaad

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:29

Comfortis inderdaad, werkt ook gewoon binnen 30min

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Anti-vlo maar geen pipet en geen halsband, bestaat het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:34

Ik heb mijn kat nog nooit preventief behandeld tegen vlooien en heb nog nooit vlooien gehad. Ook vorige (buiten) katten niet.

Hond overigens wel maar dat is meer tegen de teken.

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Anti-vlo maar geen pipet en geen halsband, bestaat het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:35

Ontvlooien kan ook in pilvorm, dat is eigenlijk beter want daarmee doorbreek je de cyclus heeft de dierenarts mij ooit eens gezegd.

its_laraa

Berichten: 961
Geregistreerd: 30-01-12

Re: Anti-vlo maar geen pipet en geen halsband, bestaat het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:44

Er is een injectie tegen vlooien deze is 6 maanden geldig! :)

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:46

its_laraa schreef:
Er is een injectie tegen vlooien deze is 6 maanden geldig! :)

De injectie is niet TEGEN vlooien, maar maakt de vlooien gewoon onvruchtbaar, maar je kat krijgt wel nog steeds vlooien, deze kunnen alleen geen eitjes meer leggen.

Fair
Berichten: 3556
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Anti-vlo maar geen pipet en geen halsband, bestaat het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:47

Heb je een hond?

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Anti-vlo maar geen pipet en geen halsband, bestaat het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:52

Je kunt ze een pilletje geven, de vlo moet dan wel eerst bijten voordat deze doodgaat omdat dat pilletje via de bloedbaan werkt. Met pipetten gaan ze dood bij aanraking van de huid.

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:56

Suusie22 schreef:
Je kunt ze een pilletje geven, de vlo moet dan wel eerst bijten voordat deze doodgaat omdat dat pilletje via de bloedbaan werkt. Met pipetten gaan ze dood bij aanraking van de huid.


Inderdaad dit, teken moeten dan ook eerst bijten en hierdoor kan de kat alsnog de ziekte van lyme krijgen :=

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Anti-vlo maar geen pipet en geen halsband, bestaat het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:59

Weet niet precies hoe het heet. Maar wij halen voor onze hond altijd bij de dierenarts een pil op die werkt tegen vlooien en teken. Heeft ook een lange werkzaamheidsduur, drie maanden als het goed is.
Zal vast ook voor katten bestaan.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:01

Nachocheese schreef:
Weet niet precies hoe het heet. Maar wij halen voor onze hond altijd bij de dierenarts een pil op die werkt tegen vlooien en teken. Heeft ook een lange werkzaamheidsduur, drie maanden als het goed is.
Zal vast ook voor katten bestaan.


Bravecto.

Werkt dus zo:

LisannePruts schreef:
Suusie22 schreef:
Je kunt ze een pilletje geven, de vlo moet dan wel eerst bijten voordat deze doodgaat omdat dat pilletje via de bloedbaan werkt. Met pipetten gaan ze dood bij aanraking van de huid.


Inderdaad dit, teken moeten dan ook eerst bijten en hierdoor kan de kat alsnog de ziekte van lyme krijgen :=



;)

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Anti-vlo maar geen pipet en geen halsband, bestaat het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:29

Reden waarom ik toch liever de pipetten geef ;) dan maar even een natte plek in de nek, maar geen rommel in de bloedbaan.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:36

_Nelleke_ schreef:
Ik heb mijn kat nog nooit preventief behandeld tegen vlooien en heb nog nooit vlooien gehad. Ook vorige (buiten) katten niet.

Hond overigens wel maar dat is meer tegen de teken.

Haha, jij krijgt die vlooien ook niet en je ziet ze misschien niet maar elke kat krijgt vlooien, iig die buiten komen zeker.

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:37

Suusie22 schreef:
Reden waarom ik toch liever de pipetten geef ;) dan maar even een natte plek in de nek, maar geen rommel in de bloedbaan.


Pil heeft soms wel voordeel dat er geen gif op het dier komt. Zeker bij kleine kinderen is dat een voordeel of bij honden die veel zwemmen, Pipetten zijn zeer giftig voor vissen. Nu zwemmen katten over het algemeen niet maar bij mijn hond speelt dit wel degelijk mee in mijn keuze voor pillen.

Bravecto voor de kat is overigens wel een pipet. Voordeel is wel lange werkingsduur en dat t ook tegen teken werkt itt de meeste pipetten voor katten.
Laatst bijgewerkt door moi22 op 28-09-16 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:38

Bravecto voor katten is een pipet en werkt alsnog 3 maanden. Bravecto voor de hond blijkt bij een hoop eigenaren veel langer tegen vlooien/teken te werken (6-12 maanden). Vlooien is lastig in te schatten, hier worden de honden niet behandeld tegen vlooien en we hebben 2x vlooien gehad in 6 jaar tijd. Teken is voor veel mensen duidelijker. Voor de behandeling 3-10 teken per wandeling per hond, vanaf de behandeling 6-12 maanden geen of een zeer enkele keer een teek op de hond.

http://www.dierenartspraktijkvandedem.n ... oor-katten

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:39

Bravecto en Comfortis zijn prima middelen en gewoon in pilvorm. Vlooienbanden werken vaak voor geen meter dus daar hoef je ook geen geld aan uit te geven. Maar Bravecto is een hondenmiddel in pilvorm, dus niet voor de poes. :+

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:46

bigone schreef:
Haha, jij krijgt die vlooien ook niet en je ziet ze misschien niet maar elke kat krijgt vlooien, iig die buiten komen zeker.


Wat een onzin. Ik controleer mijn kat regelmatig met een vlooienkam. Hij is wit/crème kleurig dus vlooienpoep en vlooien vallen nogal op.

Mijn kat komt de tuin niet uit en andere katten komen onze tuin niet in. Dat zal wellicht schelen. Maar echt niet elke kat krijgt vlooien.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Anti-vlo maar geen pipet en geen halsband, bestaat het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:55

Iedere kat krijgt wel eens vlooien maar niet iedere 6-8 weken. Ik behandel alleen als er vlooien zijn en nog nooit problemen gehad ;)

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:50

Simoonzel schreef:
Bravecto en Comfortis zijn prima middelen en gewoon in pilvorm. Vlooienbanden werken vaak voor geen meter dus daar hoef je ook geen geld aan uit te geven. Maar Bravecto is een hondenmiddel in pilvorm, dus niet voor de poes. :+


Bravecto is sinds kort als pipet op de markt voor katten hoor.

its_laraa

Berichten: 961
Geregistreerd: 30-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:08

Cemlys schreef:
its_laraa schreef:
Er is een injectie tegen vlooien deze is 6 maanden geldig! :)

De injectie is niet TEGEN vlooien, maar maakt de vlooien gewoon onvruchtbaar, maar je kat krijgt wel nog steeds vlooien, deze kunnen alleen geen eitjes meer leggen.


Oeps verkeerd verwoord!
Maar dan nog als je kat lastig is met pipetten is dit toch een goede oplossing? Misschien dat je dan 1/2 vlooitjes hebt, je krijgt in ieder geval geen plaag!

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Anti-vlo maar geen pipet en geen halsband, bestaat het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:40

Ik gebruikte altijd bravecto omdat mijn hond veel deed zwemmen en deze werkt 3 maanden en is een tablet.