Wat voor supplementen voor oudere stramme hond?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dierenfan
Berichten: 9568
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wat voor supplementen voor oudere stramme hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:35

Glucosamine en magnesium. Er is zoveel op de markt en niet alles werkt even goed ;)

Ik zou beginnen met extra magnesium. Dit kan nooit kwaad en hebben mens en dier vaak tekort aan. Magnesium zit voor 98% in bot en spieren en zeker bij stijfheid en krampen in bot en spier is het raadzaam dit extra in te nemen.
Is gewoon bij een drogist te koop al heb ik de variant gekocht voor paarden toen bleek dat mijn honden er baat bij hadden. Dat is van het merk Puur.
Hun hebben ook glucosamine overigens. Wel even om rekenen naar hond maar dat is goed te doen.

Om eventueel uit te proberen zou ik magnesium nemen in capsules ipv in tablet vorm. Dan kun je de capsule openen en zo over voer strooien. Bij magnesium kan dit geen kwaad ;)


dierenfan
Berichten: 9568
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:28

vrouwke schreef:
En de magnesium gewoon van kruidvat? Of speciaal uit de dierenwinkel.


Gewoon van normale winkels voor mensen ;) glucosamine/chondrotine kan ook daar van. Zelfs van action


dierenfan
Berichten: 9568
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:11

NZ92 schreef:
Oké ik zal gaan kijken naar glucosamine en chrondittrine. Dit kan dus gewoon bij het kruitvat oid worden gehaald?


Zelfs bij action en is vaak al samen in 1 tablet dus niet zoeken naar 2 producten juist de samenvoeging van glucosamine +chondrotine geeft goed effect ;)
Magnesium is wel apart


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Googlebot en 15 bezoekers