Hondenmassage?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Hondenmassage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 14:51

Hallo!

Ik ben benieuwd naar of er iets als hondenmassage bestaat? Gewoon wat technieken die je kan toepassen op je hond.
Ik heb al wel gegoogled maar kwam dan uit bij echte cursussen... Verder heb ik ook gelezen over TTouch, dat ga ik zeker doen maar het leek me ook wel wat als ik echt de spieren van mijn hond kan masseren!

Weet iemand hier op bokt misschien wat (simpele) technieken die de meeste honden lekker vinden?

Ik ben benieuwd!!

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hondenmassage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:30

Ttouch cursussen zijn echt enorm leuk en leerzaam net als cursussen grondwerk voor honden. Ook dan ben je bezig met spieren ed los maken naast je hond leren om zijn poten bewust te gebruiken

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Hondenmassage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:40

Je hebt er vast niet veel aan maar het interesseert je misschien dat in (jacht)honden handboeken uit de middeleeuwen over hondenmassage wordt geschreven.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Re: Hondenmassage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:46


AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Hondenmassage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 18:45

Bedankt voor de reacties!

@dierenfan: Ja, zo een cursus lijkt me inderdaad heel erg leuk!! Maar helaas heb ik dar op dit moment geen tijd voor.... Jammer!

@Kuggur: Haha, wat grappig! Gingen ze in de middeleeuwen dan al honden masseren?

@Symbeami: YouTube is inderdaad een goede tip! Had al wel gezocht op "hondenmassage" maar helaas niet echt iets nuttigs gevonden... Ik ga je linkjes even bekijken, hele erg bedankt!

Zijn er misschien mensen die dit thuis al met hun hond doen? En me misschien een paar technieken kan uitleggen?

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondenmassage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:12

TTouch is erg leuk en informatief. Ik zou alleen niet zomaar gaan rommelen, je kan ook iets fout doen.

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Hondenmassage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 09:27

Als ik een keer tijd heb ga ik zeker een TTouch cursus doen, lijkt me leuk!!
Ik wil inderdaad ook niet gewoon wat gaan aanrommelen, ik wil me er eerst wel een beetje in verdiepen enz.