matras orthopedisch hondenbed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

matras orthopedisch hondenbed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 10:12

hoi bokkers

binnenkort komt er een puppy bij. Vorige week was ik bij maxizoo en vond ik een prachtig orthopedsch hondenbed aan 110 ipv 190 euro van het merk more omdat het bovenste matrasje ontbrak. ik besloot het mee te nemen en zelf op zoek te gaan naar een mat/matrasje/kussen om op het bed te leggen. het gaat om dit bed:

Afbeelding

de binnenkant is op het breedste punt 102 cm en het is 65 cm breed binnenkant (die afmetingen moeten het nieuwe matrasje dus hebben).
het ziet zou er zo uit gezien hebben ongeveer voordat de bovenste matras verdween (ander model maar zelfde idee) http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... den/206410

I heb zelf al heel want dunne matten gevonden, maar die zijn telkens vierkant. Zijn er handige bokkers die iets weten?

(of mensen die contactinfo van het merk vinden zodat ik hen zou kunnen mailen)

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: matras orthopedisch hondenbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:46


shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: matras orthopedisch hondenbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:50

Die van zooplus zijn ook goed en veel goedkoper :)

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: matras orthopedisch hondenbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:16

Ik zou dit ergens buiten bereik pupmans zetten. Zonde als de pup daar zijn pup tanden in zet en ziet daar erg aantrekkelijk voor uit!! Ik zou voor een gemakkelijk schoon te maken goedkoop kussen gaan.

Als de pup eenmaal opgevoed en verstandig is dan pas deze mand met gewoon een vetbed er in. Die kun je zelf rond knippen ;) dus dat probleem is simpel op te lossen.
Witjes verzendhuis heeft goede goedkope vetbedden.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: matras orthopedisch hondenbed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 11:41

De mand is inderdaad pas voor als de bijtperiode voorbij is. Eerst krijgt hij een goedkoop kussen :p maar ik wit toch al opzoek naar een matras. Wat is een verbed precies en waar vindt je dat?

@faruba. Die kussens zijn erg leuk als gewoon kussen maar te dik voor in het bed vind ik.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: matras orthopedisch hondenbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:44

Een (nep)schapenvachtje er in? Of een goedkoper kussen / kleedje die je er in vouwt?

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:50

Deze is niet zo dik toch en leuk geprijsd,ze zakken altijd flink in. Zou ook kijken voor met een rits zodat hij goed te wassen is. http://www.winkelvoordieren.nl/lex-and- ... ussen.html

Als je op Google afbeeldingen zoekt zie je veel ovale hondenkussens,kan bijna niet geloven dat daar niet iets tussen zit.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: matras orthopedisch hondenbed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 11:54

dankje voor de tips, ik heb vooral op hondenmat of hondenmatras gegoogled. Daar vooral vierkanten dingen gevonden :p

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: matras orthopedisch hondenbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:13

http://www.witjesverzendhuis.com/honden/vetbedden

De vetbedden afdeling ;)

Hier 6x de 100 bij 150 cm in diverse kleuren. Echt super ideaal om mee te nemen of even ergens op te gooien of voor buiten en in de auto enz. Enz. Zijn uitwasbaar en zo te knippen. Dan wel wat pluizen aan de zijkant maar is kwestie van aantal x stofzuigen en die zijn weg. Voor ons werken ze erg plezierig en de honden liggen er graag op.

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: matras orthopedisch hondenbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:12

Die vetbedden, als je die wilt knippen, moet je dan de variant zonder antislip hebben?
Ik zoek ook nog een betaalbaar wasbaar iets voor in de ovale mand en in de bench. Nu klooi ik met losse dekens, waardeloos.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: matras orthopedisch hondenbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:09

Met anti slip is ook te knippen gaat wel zwaar en kost schaar denk ik. Maar met goede ondergrond ook te snijden met Stanley mes ;)