Soms met, soms zonder clicker? (Hond)

Moderators: xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pindakaa7

Soms met, soms zonder clicker? (Hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 21:30

Hoi bokkers.
Ik heb een hond van ong. een half jaar jong. Op de hondenschool waar wij samen trainen (pubercursus) gebruiken ze geen clicker, dat zou verwarrend zijn met meerdere honden op het veld (?) maar ik zou thuis eigenlijk graag willen beginnen met clickeren. Ik heb daar al een beetje ervaring mee, ik deed dat met mijn konijnen. Dat is natuurlijk niet hetzelfde als met een hond maar ik weet dus al wel hoe het werkt.
Maar nu mijn vraag;
Kan ik thuis mét clicker trainen, en bij de cursus zonder? Of wordt dat verwarrend voor mijn hond?
Alvast bedankt!

Groetjes, Horsies7

Pindakaa7

Re: Soms met, soms zonder clicker? (Hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 21:48

we oefenen inderdaad met volgen en basis oefeningen zoals zit, af, blijf, wacht, kom voor, aan de voet, naast, hier komen etc. Maar ook doen we andere leuke dingen zoals hersenwerk enzo.

Het leek mij inderdaad verwarrend dat hij dan op cursus ook gaat wachten op de klick, die dan niet komt.
De rede dat ze daar zonder clicker werken was mij ook niet helemaal duidelijk, maar verder ben ik heel positief over de manier van trainen.

Bedankt voor jullie reactie.

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 21:59

Oké bedankt!
Met clicker lijkt me fijner werken omdat je dan net wat beter kan timen. Ik ga het denk ik gewoon is proberen, kijken hoe hij het oppakt!

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 14:45

Bedankt voor alle reacties.
De rede waarom ze zonder clicker trainen weet ik ook niet precies, ik heb gehoord dat ze dat deden omdat het verwarrend zou worden.
Het punt is alleen dat we op cursus ook nieuwe dingen wat dan dus zonder clicker gebeurt. Is dat verwarrend of niet? Ik gebruik nu meestal gewoon goedzo! Gevolgd door een brokje.
Maar ik ga het denk in gewoon is proberen en als ik merk dat hij bij de cursus gaat wachten op de click dan stop ik er weer mee. Hij is verder heel flexibel dus ik verwacht opzich niet echt problemen.
Bedankt!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie