[volg] van loopsheid tot nestverlaten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

[volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-16 08:24

Ik hoop dat het hier goed staat...

Ik zal bij het begin beginnen.
Onze eerst kruising chiwuawa X dwerg pincher heette Charly.
Charly was een mooi grijs mannetje met lichtbruine aftekeningen.
Afbeelding

Helaas was Charly geen lang leven gegunt Y;(
Toen hij 2,5 was kon hij van het een oo het andere moment niet meer op z'n achterpoten staan en niet meer poepen en jankte hij het bij elke aanraking uit van de pijn. We zijn een week elke dag bij de dierenarts geweest. Soms meerdere keren per dag soms snachts en in het weekend. Helaas heeft m'n stoere man het niet gered en hebben we hem laten gaan |(

Dezelfde dag misten we zijn gedribbeld al op het laminaat en 3 dagen later zijn we naar zijn fokker geweest die toevallig een nestje had.
De moeder van dat nestje, was een tante van onze Charly.
Daarop hebben we Cindy mee naar huis genomen. Zo hadden we toch nog familie van Charly en hebben we bewust een naam met de C uitgekozen, zodat hij toch nog een beetje bij ons bleef.

Inmiddels is dit alweer 2.5 jaar geleden en is Cindy voor de 3e x loops.

We hebben een leuk reutje uitgekozen. Eigenlijk hetzelfde als Charly, maar ipv grijs, donkerbruin (choclate/tan)

In dit topic wil ik jullie meenemen van begin tot het eind. Alhoewel, het eind... Als alles goed mag gaan zal er 1 pupje bij ons blijven, maar totdat de andere pups het nest verlaten naar een nieuw huisje neem ik jullie mee.

Meet Cindy:
Afbeelding

Cindy is ongeveer 21 cm groot en weegt 2,8 kilo.
Het reutje weegt 2 kilo

Afgelopen donderdag is ze loops geworden en het staat op de planning om maandag naar de reu te gaan. Tot ze gisteren ineens toe stond dat onze eigen reu op haar sprong. Had ik me dan toch vergist en was ze eerder loops geworden?

Snel contact opgenomen met de eigenaar van het reutje om te vragen wat wijsheid was. Er bestond een mogelijkheid dat ze toch eerder loops was geworden, wat ik niet gezien had. Dus na overleg toch maar een poging wagen. We zijn in de auto gestapt en toen we er 5 kwartier later waren was de reu achter in de tuin. Ik vond het mega spannend, want Cindy kan absoluut niet met andere honden, dan blaft ze alsof ze ze wil vermoorden. Cindy daar in huis van de riem af gedaan en de achterdeur open gezet. Tot mijn grote verbazing, blafte ze niet! Het reutje was heel erg beleefd en hield eerst wat afstand. Telkens als hij dichterbij wilde komen, kreeg hij een snauw. Heel voorzichtig kwam hij steeds dichterbij. Hij mocht er even aan likken en toen was het klaar, toen mocht hij niet meer in de buurt komen, arme jongen :+
Het was dus toch nog te vroeg en we zijn onverrichte zaken weer naar huis gegaan.

Nu is het afwachten of ze het maandag wel toe laat.

Volgen jullie mee?


idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-16 15:54

Nou, vandaag liet Cindy onze gisteren gecastreerde reu niet met rust! Continue voor hem staan en d'r muts in z'n neus duwen. Maar weer contact opgenomen met de baas Vd reu en we gaan vanavond nog eens langs.... Hopelijk laat ze zich dekken :j

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-16 23:38

Het vorige hondje had niks erfelijks. Als pup is hij gevallen op een stenen vloer en daarmee (bleek achteraf) is zijn ruggenwervel beschadigd...
Verder zijn ze niet getest op speciefieke dingen. Wel hebben ze beide een standaard onderzoek gehad.
Ik weet dat de meeste mensen dit graag anders zien, maar ik doe het op mijn manier.
Mocht je daar problemen mee hebben, volg dan dit topic niet ;)
Ja ik heb 2 goede dierenartsen achter de hand, waar we dag en nacht bij terecht kunnen als wij dit nodig achten.
Verder ga ik niet meer in op reacties als laten testen e.d. Dus ik hoop dat degene die er problemen mee hebben, deze post lezen...

Goed, vandaag bij de reu geweest. We hadden er 2 op het oog. De eerste was net wat kleiner en erg beleefd. Helaas was hij een halve cm te klein om er goed bij te kunnen. We hebben dan ook besloten om toch niet voor hem te gaan, want stel dat hij er opeens wel 'bij' zou kunnen en ze zouden gekoppeld komen te staan, zou dat niet fijn zijn geweest voor hem :n

Toen zijn we naar de andere reu geweest en dat ging goed. Ook hij is kleiner als onze hond, maar kon er beter bij als de kleinste.

Ze zaten om 9 uur vanavond gekoppeld en om half 10 waren ze los.

De bruine is van ons
Afbeelding

Daarna was ze wel klaar met hem en mocht hij niet meer aan haar komen.

Nu even afwachten of ze zich donderdag nog wil laten dekken of niet

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-16 23:56

Ik hoop het ook ja, we houden (als alles goed gaat uiteraard) in ieder geval 1 zelf, maar mocht de rest geen leuk baasje vinden, blijven ze ook gezellig bij ons hoor! Ze gaan niet zomaar met de eerste de beste mee ;)

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-16 16:54

Vandaag is ze erg aanhankelijk naar mij toe, terwijl ze anders altijd aan m'n man vastgeplakt zit :D
Ons reutje wil haar nog steeds dekken. Cindy 'laat het toe' maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ze daagt hem zelf niet meer uit, terwijl ze dat gisteren en eergisteren wel deed.
Even kijken hoe ze morgen is, als ze ons reutje nog toelaat ga ik morgen avond nog een x met haar naar de reu. Mocht ze onze reu niet meer toelaten en van zich afsnauwen, hopen we maar dat 1 dekking genoeg is geweest :o

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-16 22:51

Vanavond ging ze hem toch zelf weer uitdagen... Heb ik hem eindelijk zover dat hij haar redelijk met rust laat, gaat ze weer voor z'n neus langsdraaien en doen, arme hond... Ons reutje is afgelopen maandag gecastreerd dus nog even goed opletten dat hij er niet opspringt, ook 'werken' zijn hormonen nog prima, hij laat zich helemaal gek maken, arm dier... Gelukkig is dit de laatste loopsheid waar hij 'last' van heeft.
Voor nu wil ze toch nog wel gedekt worden, dus zoals het er nu naar uitziet, gaan we morgenavond nog een x naar de reu toe.

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-16 23:02

Daar zit ik bovenop ja! Hij is namelijk te groot voor haar, of nou te groot... Maar wel te fors. Dat wil ik absoluut niet 'gokken'
Gelukkig heb ik vakantie en kan ik er goed op letten. Ze liggen nu veel in de bench en mogen er elk uur even een kwartier uit zodat ze kunnen spelen, maar daarna gaan ze de bench weer in. Zo kan ik ook andere dingen tussendoor doen en kan de reu even tot rust komen.

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-16 18:21

Vandaag weet ze zelf niet zo goed wat ze wil... Het ene moment is ze hem echt aan het uitdagen en het andere moment weer niet. Al laat ze alles wat hij doet nog wel 'gewoon' toe... We gaan straks dus nog 1 x naar de reu toe en dan kijken we wel hoe ze reageerd. Zijn we daar en ze wil niet, gaat ze onverrichte zaken weer mee naar huis :)

Ze eet vandaag wel wat matig. Normaal eet ze alle brokjes op die ze bij een voerbeurt krijgt, maar vandaag laat ze steeds een kwart liggen... Zou het een voorteken zijn :?

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-16 22:28

Vanavond weer naar de reu geweest.
Ze liet zich wederom keurig dekken. Naderhand was ze veel minder brommerig tegen hem als eergisteren.


Afbeelding

Nu maar duimen dat er pupjes inzitten :D


idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-16 01:29

Ik wil alleen nog even ingaan op de dekdatum, aangezien ik daar nog niet op geantwoord heb. Ik vermoed dat ze al eerder loops is geweest. Ze is erg schoon op zichzelf namelijk en zodra ze alleen al het idee heeft dat ze bloed verliest, likt ze zich al schoon. Ze was namelijk al wel eerder opgezwollen rond de vagina. Nu een week geleden, heb ik voor het eerst (en het laatst) bloed gevonden van haar. Ik zou haar niet laten dekken als ze dit af zou wijzen. Tijdens de ritten naar de reu toe, heeft ze op schoot gezeten en kon zich daardoor wat moeilijker schoonlikken. Toen had ik wel degelijk bloed op m'n kleding zitten ( op de heenreis al) en was ik min of meer verbaasd dat ik zo weinig tot geen bloed van haar in huis vind, vandaar dat ik nu nagenoeg zeker weet dat ze eerder loops is geweest als ik gezien heb. Daarbij ging ze de eerste dekdatum ons laatst gecastreerde reutje ook echt uitdagen om haar te dekken en dit deed ze vandaag nog steeds.
Hier een foto van een hondje die de grootste schik heeft met een ander hondje, terwijl ze nooit wat van andere honden moet weten en ze ze het liefst aanvliegt
Afbeelding
Afbeelding
Dit is voor mij bewijs genoeg dat ze eerder loops is geweest wat ik gemist heb ;)

Leuk dat je volgt kittydylan

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-16 10:19

Leuk dat je volgt!
Cindy laat zich nog steeds dekken door onze afgelopen maandag geholpen reu. Geen idee hoelang een reu na castratie nog kan dekken, maar we blijven er deze loopsheid voor de zekerheid bovenop zitten dat hij er niet op springt.

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 11:34

Vandaag weet Cindy zelf niet zo goed wat ze wil... De ene keer bijt ze onze reu van zich af en de andere keer laat ze het wel toe. Het begint in ieder geval wel wat minder te worden. Gisteren naar de nieuwe dierenwinkel geweest hier en daar wat vetbedjes op de kop kunnen tikken. Ook heb ik van kennissen al een warmtelamp over kunnen nemen. Zo zijn we ons al langzaamaan aan het voorbereiden.

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 16:30

Leuk dat je volgt Hetty

Net even het dorp in geweest hier. 2 lampen gehaald voor de warmtelamp.
Thermometer , gekleurde lintjes , kraamonderleggers op kunnen halen bij iemand, nog een leuk minikrukje gekocht om straks de pupjes op te kunnen fotograferen en schriften om de dracht in bij te kunnen houden en een schrift met tabbladen zodat ik van elke pup straks alles bij kan houden en nog wat fotoboekjes zodat die gevult met foto's mee kunnen met de nieuwe eigenaren en een paar leuke knuffeltjes en een grote bak om alles zolang in te bewaren.
Nu maar hopen dat er pupjes inzitten en anders heb ik het maar vast voor een volgende poging :o

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 11:20

Was het gisteren alleen tijdens haar of ons eten dat ze niks van ons reutje moest weten en daarbuiten werd het 'gedoogd' door Cindy. Zo wil ze nu steeds minder van hem weten. Heel af en toe blijft ze nog even voor hem staan, maar zelf uitdagen zit er niet meer in. Ons reutje ligt nu wonderbaarlijk ook een meter of 5 van haar af voor het eerst sinds bijna een week. Hij piept niet meer de hele boel bij elkaar en lijkt steeds rustiger te worden. Ben erg blij dat de rust wat terug keert in huis en dat dit de laatste loopsheid is geweest waar hij 'last' van heeft (gehad).

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-16 22:14

Hier nog even een update voor de mensen die het leuk vinden.

Cindy is echt tot vervelends toe aanhankelijk... Ze klimt ongevraagd bovenop je en als ik dan met m'n telefoon bezig ben klimt ze tussen m'n gezicht en telefoon in om maar aandacht te krijgen, lukt dat niet dan gaat ze likken en werkt dat ook niet gaat ze aan je hand krabben, eerst zachtjes en dat gaat steeds 'lomper' verder zijn er nog geen veranderingen, ze weegt nog steeds hetzelfde ( ik dacht dat ze minder woog, maar ze weegt al 1,5 week 3 kilo) daarvoor nooit echt bijgehouden. Maar om de paar dagen weet ik haar nu en ze weegt dus 3.0 kilo. Gisteren en vandaag woog ze 3 kilo en 100 gram, maar of dat echt door een eventuele dracht komt durf ik niet te zeggen.
We hebben besloten om geen echo te laten maken binnenkort, maar wat langer wachten en dan een röntgenfoto gaan maken, zodat we zekerheid hebben over hoeveel pups eruit moeten komen en er geen 1 per ongeluk achterblijft.

Dat was de update voor nu.

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-16 22:35

Na 40 dagen.
Eerst kroop ze ook bij je hoor! Maar nu dringt ze zich echt op, ook als het even niet uitkomt. Eerder kon je haar wegsturen, in de zin van dat ze dan niet door ging drammen, maar ze laat zich niet meer wegsturen, als ze aandacht wil, zal ze het krijgen ook haha

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-16 07:58

Ik neem het absoluut serieus, vandaar dat ik ook kies voor een rontgen ipv de geliefde echo van tegenwoordig. Bij een echo kunnen de pups namelijk nog opgenomen worden door het lichaam van mams waardoor je mss onnodig een ritje dierenarts gaat doen (dus extra stres hebt voor moeder en pups)
Verder heb ik ervaring bij dieren bevallingen. Ook heb ik cavia's gefokt en daar moest ik ook regelmatig ingrijpen. Nu is een cavia uiteraard niet hetzelfde als een hond, maar geheel ervaringloos begin ik er dus niet aan. Ik heb al heel veel gelezen over de bevalling en ook veel filmpjes bekeken. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt en dat ik weet hoe ik moet handelen als het niet goed gaat. Als ik daar geen vertrouwen in zou hebben, zou ik er niet aan beginnen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie en je tips en leuk dat je volgt!

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-16 13:42

Wilawander, zou je dit kunnen onderbouwen? Over echo en rontgen én waarom enten tegen herpes, want daar ben ik niks over tegen gekomen en zou graag wat meer uitleg over hoe en waarom krijgen

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-16 17:27

Bedankt voor je uitleg! Dit gaan we zeker meenemen!!

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-16 22:08

Nou ik ben voor 99% zeker dat ze drachtig is *\o/*
Over 1,5 a 2,5 week gaan we een rontgen foto laten maken!

Ook begint haar buikje wat te groeien

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-16 22:08

Afbeelding

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-16 19:49

Ik ga morgen even de dierenarts bellen wanneer de foto het beste gemaakt kan worden. Ook is ze vandaag alweer dikker geworden! Afbeelding
Afbeelding
En dan zit ze vandaag op dag 36 (nog maar)

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-16 14:46

Gisterenavond verloor ze heel iets helder vocht. Geur en kleurloos. Vanmorgen dierenarts gebelt en soms verliezen ze 'gewoon' wat, maar het kan ook zijn dat er een pupje gestorven is en dat die vruchtwater afstoot. Zolang Cindy niet ziek is hoeven we ons geen zorgen te maken.
Meteen maar een afspraak gemaakt voor een foto en deze zal in haar laatste week genomen worden. 22 augustus.

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-16 19:05

Sinds gisteren doet ze ook alles wat rustiger aan. Normaal rent en springt ze en dartelt ze om je heen, maar nu merk je ook daaraan dat ze toch wel een aardig buikje krijgt, want alles gaat een tandje rustiger. Ze wordt ook al best wel dik! Hoop dat ze de 60 dagen gaat halen

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-16 14:55

Afbeelding
Ik aan het werk en manlief is de werpkist aan het maken!

Nog een foto van gisteren

Afbeelding
Ze groeit gestaag


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 bezoekers