Alle Bull Terrier's verzamelen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:48

Een leuke topic, ik volg.

Zelf ben ik gek op Bull Terrier (ook chichuaua maar ik neig meer naar de bull terrier, die is toch minder kwetsbaar).

Zelf zou ik een mini Bull Terrier willen, maar ik ben bang dat er veel doorfok is en dus voor gedragsproblemen, want dat is helaas al de 3e bull terrier van verschillende mensen dat ik tegenkwam die erom is afgemaakt omdat het te link werd, zelfs naar de eigen baasjes toe.

En ze kochten weer een andere Bull Terrier waar er geen problemen meer mee zijn, via andere lijnen......1 ervan heb ik kennis mogen maken waarvan de eigenaar de vorige moest laten inslapen omdat het te gevaarlijk werd.

Het was zooo'n snoepje en een grote clown ( geen miniatuur Bull Terrier)



Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:50

In de loop der jaren tot 3 x aan toe van de verschillende mensen dat ik tegenkwam dat ze ingeslapen zijn om agressief gedrag. Ze zeiden dat het door de fok kwamen......en hadden gelijk een nieuwe puppy klaarstaan en die ik dan ook stond te bewonderen en te aaien en toen kwamen de verhalen los....

Van 1 heeft mijn vriend het helaas van dichtbij meegemaakt, zijn broer had er een en die is ook ingeslapen om het gevaarlijke gedrag en een neef van hem heeft er een in bezit en die is ontzettend lief en betrouwbaar en zeer stabiel.


Ik denk dat je mazzel hebt.

Zelf vind ik ze ontzettend leuk, ook al omdat het een sterk dier is dat tegen een stootje kan en een prettig formaat heeft, niet te klein en niet al te groot.

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Alle Bull Terrier's verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:29

Ook ik ken mensen met dove Bull Terriers, waaronder eentje van een ex-stalgenoot, ook zou het een beetje agressief zijn naar de vreemden toe, ze durfde niet te zeggen dat ie niks doet. Vandaar dat ie het dier alleen loslaat en uitlaat in een omgeving waar nauwelijks mensen zijn.

Dat bedoel ik dus met doorgefokt (broodfok wat je net zegt en dat vind ik doorfokken zonder te kijken naar gezondheid en of karakter).

Ik kijk mee in deze topic en ik hoop veel te lezen en te leren over dit ras, ik vind ze ontzettend leuk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evi84, Iser, Larislaatje, Paloma_Janet, Retjethorse en 96 bezoekers