Gewetensvragen omtrend fokken van dieren.

Moderators: Warboel, Essie73, MirandaT, Ods

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:20

Ik zou ook nooit een ras kopen met grote erfelijke problemen, en ik ben ook heel erg tegen het modefokken.. De platte neuzen, de waterhoofdjes bij kleine pony's en hondjes, de lage heupen, de veel te lange ruggen, te veel vel, hangende oogleden.. Allemaal zaken die je gewoon niet wil, die problemen veroorzaken, en toch wordt ermee gefokt omdat mensen het mooi of schattig vinden..
Broodfok vind ik al helemaal vreselijk..
Ik heb zelf twee jaar gewacht op mijn pup. Geweldige fokkers, met precies dezelfde visie, dus dan vind ik het geen enkel probleem om langer te wachten.
Veel mensen lijken dat geduld niet te hebben, en als er dan bij een goede fokker geen pups meer zijn dan gaan ze toch maar voor die ene van marktplaats :n

Op zoek naar een (trouw)videograaf?: ABCreatief Videoproducties
❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:53

In ben inderdaad ook zeker 3x gaan kijken. Helemaal vanuit Limburg naar Den Haag, maar dat had ik er zeker voor over. Ik ga er nu nog steeds af en toe op bezoek. En sinds vorig jaar staat mijn hond weer op de naam van de fokkers omdat ze er graag een nestje mee willen fokken, en niet meerdere keren met dezelfde teefjes willen fokken. Daar ben ik dus ook helemaal voor!

Op zoek naar een (trouw)videograaf?: ABCreatief Videoproducties
❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten